گروه : اقتصادی /

شناسه: 6407

31 فروردین 1403 09:20

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

کشت بیش از ۱۲ هزار هکتار کلزا در شهرستان گنبدکاووس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس گفت: بیش از ۱۴ هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته که از این میزان بیش از ۱۲ هزار هکتار آن سطح کشت سبز شده است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم، غلامعلی نورا در حاشیه بازدید معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی از اراضی کلزا در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال جاری عملکرد کلزا در منطقه بسیار خوب بوده و پیش‌بینی می‌شود از بیش از 12 هزار هکتار سطح سبز کلزا در شهرستان حدود 25 هزار تن تولید این محصول را داشته باشیم.

وی افزود: شهرستان گنبدکاووس با بیش از 12 هزار هکتار و دهستان آق‌آباد شهرستان با بیش از 7 هزار هکتار, بالاترین سطح کشت در سطح کشور دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: در شهرستان گنبدکاووس, 5 طرح تحقیقاتی کلزا, 11 طرح تحقیقاتی گندم, و در حوزه عدس, جو و نخود فرنگی هر یک, یک طرح تحقیقاتی در حال انجام است.

نورا تاکید کرد: با توجه به اینکه, 6 ماه از سال زراعی می‌گذرد, متاسفانه هنوز قیمت تضمینی گندم و کلزا مشخص نشده است.

وی یادآور شد: 106 هزار هکتار از اراضی شهرستان گنبدکاووس, گندم کشت شده و پیش‌بینی می‌شود حدود 290 هزار تن گندم برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس گفت: در بخش داشلی‌برون 15 هزار هکتار از اراضی گندم کشت شده که حدود 12 هزار هکتار از این اراضی دچار خسارت شده است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو