گروه : مذهبی /

شناسه: 1359

10 فروردین 1403 15:40

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه گنبدکاووس: راهپیمایی اربعین حسینی، تقویت کننده جبهه حق و جریان مقاومت است

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس، راهپیمایی اربعین حسینی را بزرگترین مکتب پرورشی و تربیتی جهان دانست و گفت: مشارکت در برگزاری باشکوه این مراسم به منزله تقویت جبهه حق و جریان مقاومت است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی روز شنبه در جلسه تشکیل کمیته هماهنگی اربعین حسینی در گنبدکاووس اظهار کرد: مراسم پیاده روی میلیون ها زائر اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین حسینی، جریان عاطفی و روانی به نفع دین اسلام و نیز جبهه مقاومت ایجاد می کند.
وی گفت: این اجتماع بزرگ عزاداری که از بزرگترین مراسم های مذهبی درجهان به شمار می رود، از صد عملیات علیه گروهک های تکفیر و داعشی و حامیان استکباری آنان تاثیرگذارتر است.
حجت الاسلام ترابی با تاکید بر مردمی کردن حمایت ها از زائرانی که از این شهر به مراسم اربعین حسینی اعزام می شود، اضافه کرد: رمز ماندگاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) نیز مردمی بودن این آیین ها است.
وی تصریح کرد: علاوه بر اعزام کاروان زائران حسینی به اربعین به صورت پیاده روی، مراسم اربعین حسینی باحضور پرشور هیات های عزاداری و اقشار مختلف مردم در مصلی امام جعفر صادق (ع) نیز برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، گفت: برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی در کربلا، بزرگترین مانور امت اسلامی است که قدرت اجتماع مسلمانان را به دیگر ادیان و نیز به استکبار جهانی نشان می دهد.
فرهاد شیبک، تشکیل کمیته هماهنگی پیاده روی اربعین حسینی را دستورالعمل استانی دانست و افزود: امسال 10 هزار نفر از گلستانی ها از مرز 'مهران' به این مراسم اعزام شده و در سه موکبی که در شهر کربلا پیش بینی شده اقامت خواهند داشت.
وی گفت: هدف از تشکیل این کمیته، برنامه ریزی برای استفاده از همه ظرفیت ها و امکانات به منظور پشتیبانی از زائران اربعین حسینی اعزامی از استان گلستان که گنبدکاووس نیز در آن سهیم است، می باشد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی فتحی رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس نیز دراین جلسه از برگزاری مراسم اربعین حسینی در مصلی امام جعفر صادق (ع) خبر داد و باتاکید برضرورت همکاری همه دستگاه ها و نهادها در فراهم کردن مقدمات این مراسم، گفت: این مراسم به صورت مستقیم از شبکه استانی گلستان و برخی شبکه های ملی و بین المللی پخش می شود.
شهرستان گنبدکاووس با 360 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو