گروه : ورزشی /

شناسه: 3715

10 فروردین 1403 17:36

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

هفته سوم مسابقات اسب‌دوانی بهاره کشور در گنبدکاووس برگزار شد‌

هفته سوم مسابقات اسب‌دوانی کورس بهاره کشور با شرکت ۶۵ چابکسوار در مجموعه سوارکاری شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم, نوربردی توسلی در گفت‌‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: برترین‌های هفته سوم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره امروز در مجموعه سوارکاری شهرستان گنبدکاووس معرفی شدند.

وی افزود: در هفته سوم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس عصر روز گذشته 65 راس اسب در 6 دور در مسافت‌های یک‌هزار و یک‌هزار و 200 متری با هم رقابت کردند.

رئیس هیئت سوارکاری شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: براساس برنامه، مسابقات بهاره پنجشنبه هر هفته در گنبدکاووس و جمعه‌ها در صورت مهیا بودن شرایط در آق‌قلا برگزار می‌شود.

وی افزود: در پایان این هفته از رقابت‌ها، اسحاق یزدانی با اسب گزباشی، محمد خوجملی با اسب امیر پاشا، نادر صالح‌پور با اسب‌های دنی‌مون و پلایت هورس، بنیامین جرجانی با اسب آپیک، آق اویلی بشگر با اسب آلن ناب عناوین برتر دورهای مختلف را کسب کردند.

بردی توسلی با بیان اینکه در مسابقات کورس بهاره گنبدکاووس اسب‌هایی از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد با هم رقابت می‌کنند، تاکید کرد: به سوارکاران، مربیان و صاحبان اسب‌های پیروز هم این هفته بیش از 843 میلیون و 500 هزار ریال جایزه نقدی اهدا شد.

وی با اشاره به اهمیت سوارکاری در تعالیم اسلامی و جایگاه ویژه آن در فرهنگ ایرانی و به ویژه قوم ترکمن اظهار کرد: ورزش سوارکاری سبب احیای سنت‌های بومی و محلی و جذب گردشگر و رونق اقتصادی استان گلستان می‌شود.

بردی توسلی گفت: هفته سوم مسابقات در شهرستان آق‌قلا نیز عصر روز جمعه با شرکت 70 چابکسوار در 7 دور برگزار می‌شود.در فصول مختلف مسابقات سوارکاری در پیست‌های سوارکاری شهرستان‌های آق قلا، بندرترکمن و گنبدکاووس در استان گلستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو