شناسه: 8930

10 فروردین 1403 04:33

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان: تذکرشورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گلستان نسبت به هتاکی اخیر روزنامه همشهری

تذکر و مکاتبه صریح شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان نسبت به هتاکی اخیر روزنامه همشهری نسبت به شهید اخیر" امر به معروف و نهی از منکر"

به گزارش قابوس نامه ، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان طی بیانیه‌ای نسبت به هتاکی اخیر روزنامه همشهری نسبت به شهید اخیر" امر به معروف و نهی از منکر"تذکر داد .

 متن این بیانیه به شرح زیر است:


سلام علیکم؛ با صلوات برمحمد و آل محمد(صلی الله علیه وآله وسلم)
شهادت و دفاع از مظلومین «هرشخصی که در هر زمانی مورد هرنوع ظلمی واقع شود» امری پسندیده، اخلاقی و مطابق موازین شرعی و عرفی می باشد.

شهید بسیجی محمد محمدی شامگاه یکشنبه 27 مهرماه درحالی که عده ای اراذل و اوباش ضمن برهم زدن نظم عمومی ، قصد ایجاد مزاحمت بر جهت نوامیس را داشته، وارد عمل شده و ضمن احیا و انجام فرضیه واجب فراموش شده«امر به معروف و نهی از منکر» بدست این اراذل و اوباش به ضربات چاقو مجروح و به مقام شهادت نائل گردیدند.

تیتر صفحه 17 بخش حوادث مورخ 29مهرماه 1399 روزنامه همشهری بسیار بی ادبانه و با حالتی اکراه گونه ابراز گردیده است. تیتر بدین شرح است: ( مرک مرد بسیجی در درگیری با اشرار) . سوالی که مطرح می شود این است که آیا در دفتر روزنامه همشهری، آنقدر مبانی اسلامی گنگ و نامفهوم می باشد که تفاوت شهادت از مرگ قابل تشخیص نیست؟ این لحن از یک روزنامه در جمهوری اسلامی ایران که پایه های آن بر خون شهیدان والا مقام در عرصه های مختلف استوار گردیده است، بسیار ناپسند و غیر قابل پذیرش است.

در جای جای متن خبر کار شده توسط روزنامه همشهری، مکررا از لفظ «مرد بسیجی» و «جانش را از دست داد» استفاده شده است. ادبیات سخیف بکار برده شده در این متن قابل تحمل نیست . در دفتر روزنامه نویسنده ها آداب و اصول نگارش را نیاموخته اند؟

این توهین را جامعه اسلامی، به ویژه قشر دانشجو بر نمیتابد و ضمن تذکر صریح به دفتر روزنامه همشهری، اعلام می داریم که به صورت رسمی می بایست در اطلاعیه ای، مراتب عذر خواهی را به خانواده آن شهید فداکار و ملت شهید پرور ایران، اعلام دارید. شهادت مقامی نیست که با کوته فکری ها، چه عامدانه و چه ناشیانه با الفاظی زشت و سخیف بکاربرده و سپس در سطح وسیعی گسترش یابد.

انتظار می رود، دفتر مرکزی روزنامه همشهری مراتب خواسته شده را رعایت نمونده و حسن نیت خود را در غیر عمد بودن این حرکت زشت و ارزش قائل شدن به مقام شهیدان اعلام دارد.

و من الله توفیق
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو