گروه : اجتماعی /

شناسه: 8010

30 فروردین 1403 15:56

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خبرداد؛ راه‌اندازی سامانه اوقات فراغت در گلستان/مدارس ییلاقی،کمپ های اردویی می شوند

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از راه‌اندازی سامانه اوقات فراغت در گلستانخبرداد و گفت: اجرای درست طرح اوقات فراغت مسیر زندگی دانش آموزان را تغییر می دهد.

به گزارشقابوس نامه به نقل از گلستان ما؛ احسان گوهری راد ظهر امروز در جلسه شورای سیاست گذاری و اوقات فراغت گلستان اظهار کرد: اوقات فراغت فعالیتی است که افراد فارغ از اجباری های محیط کار و انحرافات زندگی و یا محل تحصیل و طبق تمایل شخصی برای فرد برنامه‌ریزی کرده و می تواند از طریق این برنامه ها استعداد های خود را توسعه بخشیده و شخصیت خود را تکامل دهد.

وی افزود: اگر مدت زمانی را که دانش آموزان از فعالیت های آموزشی مدرسه فارغ هستند محاسبه کنیم می‌بینیم که زمان قابل ملاحظه‌ای است و از این رو باید برای این زمان و غنی سازی آن برنامه های کیفی داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: همواره با نزدیک شدن به زمان تابستان پر کردن اوقات فراغت به عنوان یک دغدغه ذهنی برای خانواده‌ها تبدیل  می شود و باید هزینه‌های سنگین کلاس هایی را که به خانواده برای پر کردن اوقات فراغت فرزند خود تحمیل می‌شود در نظر گرفت .

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم تا ضمن آسیب‌شناسی طرح اوقات فراغت در سال های گذشته به گونه ای برنامه ریزی نماییم تا ضمن توجه به کیفیت فعالیت‌ها از دغدغه خانواده ها کاسته شود.

 گوهری راد بیان کرد:از مسئولان حوزه پرورشی انتظاردارین در تدوین برنامه ها به برگزاری اردوهای هدفمند و تخصصی فعالیت های تربیت بدنی تقویت روحیه مشارکت و فعالیت گروهی توسعه فرهنگ کتابخوانی مهارت آموزی و استارت اپ‌ها اهتمام ویژه داشته باشند. زیرا معتقدیم اگر طرح اوقات فراغت به درستی اجرا شود می تواند مسیر زندگی دانش آموزان را تغییر دهد.

 مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با تأکید بر استفاده از ظرفیت مدارس ییلاقی برای تشکیل کمپ های اردویی کوهستانی گفت: علاوه بر دانش آموزان، این طرح می تواند برنامه هایی را نیز برای همکاران علاقمند به گذراندن اوقات فراغت پیش‌بینی نماید.

راه‌اندازی سامانه اوقات فراغت

 سید خلیل حسینی در ادامه بیان کرد: اوقات فراغت  فقط پر کردن زمان خالی از برنامه های دانش آموزان نیست بلکه اهداف والاتری را دنبال می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگیآموزش و پرورش استان گلستان با تأکید بر لزوم آسیب شناسی برنامه های گذشته، افزود: برنامه های اوقات فراغت باید مطابق با نیازها و اقتضائات جدید جامعه باشد و در اجرای برنامه ها باید به مسائل بومی و محلی توجه خاص شود.

 حسینی تأکید کرد:  توجه به راه‌اندازی سامانه اوقات فراغت کلیه فعالیت ها باید در این سامانه ثبت شود و نظارت شورا بر روی برنامه ها انجام شود.

وی یکی از برنامه های جدی را توجه به امر شاداب سازی فعالیت های شاد و مفرح برای دانش آموزان مناطق سیل زده دانست.

 وی گفت: در سال گذشته یک هزار و 89 پایگاه تابستانی در آموزش و پرورش در طرح اوقات فراغت فعالیت داشت ودر مجموع 80 هزار و 201 نفر دانش آموز در برنامه های مختلف اوقات فراغت شرکت کردند که مشارکت 27درصدی دانش آموزان در پایگاه های اوقات فراغت  را شاهد بودیم.

 وی افزود: آموزش و پرورش استان گلستان در سامانه اوقات فراغت استانداری گلستان رتبه اول را در بین کلیه دستگاه های اجرایی را دارد.

نرم افزار طرح اوقات فراغت آموزش و پرورش گلستان رونمایی شد

 در این جلسه بر توجه به ظرفیت هنرستان ها در جهت مهارت آموزی، استفاده از ظرفیت طرح ایران مهارت، توجه به همپوشانی برنامه ها در حوزه های مختلف و استفاده از ظرفیت دارالقرآن و مساجد تاکید شد.

همچنین، در این جلسه از نرم افزار طرح اوقات فراغت آموزش و پرورش گلستان رونمایی شد.

در این نرم افزار آگاهی و اطلاعات لازم به خانواده‌ها در ارتباط با برنامه های اوقات فراغت و کلاس های مختلف داده می شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو