گروه : سیاسی /

شناسه: 8179

10 فروردین 1403 02:46

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور: کار مدعیان آزادی بیان به جایی رسیده که به دیوارکشی جلوی دهان ها روی آورده است

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: دولت کنونی که در جریان انتخابات از بحث دیوارکشی در پیاده‌روها سخن می‌گفت متأسفانه کارش به جایی رسیده که به دیوارکشی جلوی دهان‌ها روی آورده و جلوی صدا وسیما دیوار بلندی ایجاد کرده که صدایی از آن بلند نشود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، مسعود بصیری در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در واکنش به قطع بودجه صدا وسیما از سوی دولت به خاطر سریال گاندو، گفت: اتفاقی که برای صدا وسیما افتاد نشان می‌دهد که سیاست جمهوری‌اسلامی ایران برای استقلال برخی دستگاه‌ها و کمک به آن‌ها برای سرپا ایستادن خودشان سیاست کاملا درستی بوده است.

وی افزود: هیچ دولتی چه دولت کنونی چه دولت‌های قبلی و چه دولت‌هایی که در آینده سر کار می‌آیند، حق ندارند بودجه صدا وسیما را به هر بهانه‌ای قطع کنند؛ به ویژه آنکه برخی‌ها خودشان شعار استقلال رأی و آزادی بیان هم می‌دهند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه البته این یک فرصت هم برای صدا وسیما است، اظهار داشت: صدا وسیما باید با استناد به همین گروکشی که اتفاق افتاده، واحدهای تحقیق و توسعه و پژوهش را ایجاد کند و با راه‌اندازی تلویزیونی‌های کاپی وآی‌پی‌تی‌وی‌ها، فروش برنامه‌هایش به مخاطبین -که در همه دنیا هم رسم است- را دستور کار قرار دهد و بدین شکل راهکارهایی را برای استقلال مالی خود پیدا کند.

بصیری عنوان کرد: با توجه به اینکه بودجه صدا وسیما در اختیار دولت است ممکن است هر دولتی چینین برخوردی با این رسانه داشته باشد اما انجام این کار توسط دولت کنونی که همواره شعار آزادی می‌دهد و ادعا دارد قابل تأمل است.

وی یادآور شد: دولت کنونی که در جریان انتخابات از بحث دیوارکشی در پیاده‌روها سخن می‌گفت متأسفانه کارش به جایی رسیده که به دیوارکشی جلوی دهان‌ها روی آورده و جلوی صدا وسیما دیوار بلندی ایجاد کرده که صدایی از آن بلند نشود.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور تأکید کرد: سریال گاندو و نمایش رخدادها پیرامون جیسون رضائیان، مستند به داده‌های اطلاعاتی و قضایی و برگفته از ادله کافی در مورد این فرد بود، به همین خاطر هم او بازداشت شد، لذا ایجاد ممانعت برای نمایش چنین اتفافات و اطلاعاتی از سوی دولت، به شدت شائبه‌برانگیز است.

بصیری ادامه داد: بر همین اساس مقابله با صدا وسیما به خاطر سریال گاندو، نه تنها دخالت در استقلال رسانه ملی است بلکه دخالت در استقلال قوه قضائیه هم هست چراکه آن‌ها قوه قضائیه را هم زیر سئوال برده‌اند و حکم او را حکم درستی ندانسته‌اند که اینگونه با آن برخورد می‌کنند.

وی اضافه کرد: این نوع برخوردها در واقع نشانه کوچک بودن تصمیم‌گیران در حوزه رسانه و مشاوران دولت در حوزه اطلاع‌رسانی است و از همه بدتر اینکه این‌گونه رفتارها نشان می‌دهد کسانی که مدعی آزادی بیان هستند وقتی پای خودشان در میان باشد بیش از همه دیکتاتور هستند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور تأکید کرد: باعث تأسف است که دولت بودجه رسانه‌ای را که داخل کشور خودش است، گروگان می‌گیرد و این شیوه برخورد انسان را یاد برخورد ترامپ می‌اندازد که چون کنگره با یک طرح او موافقت نکرده بود بودجه مردم را گروگان گرفت و حقوق مردم را پرداخت نمی‌کرد و در واقع باید گفت این رفتارها رفتارهای ترامپی است.

بصیری خاطرنشان کرد: دولت موظف است که پول صدا و سیما را پرداخت کند و من از قوه مقننه و همینطور سازمان بازرسی کل کشور و دستگاه‌های کشوری خواهش می‌کنم که حتما به این گروگانگیری ورود کنند.

وی تصریح کرد: کسی که پول صدا و سیما را متوقف کرده باید با او برخورد شود چرا که هزاران کارمند در صدا و سیما مشغول به کار هستند و نمی‌شود حقوق آن‌ها را گروگان گرفت و صدا و سیما هم نباید تحت تأثیر این حرفا قرار بگیرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور بیان کرد: البته ما انتقادهای جدی به ویژه در برخی حوزه‌های فرهنگی به صدا وسیما داریم اما علیرغم این انتفادها، در حوزه‌هایی که رسانه ملی موفق عمل می‌کند از اول حمایت می‌کنیم و نباید بگذایم کسی مقابل موفقیت‌های رسانه ملی بایستد و صدا وسیما باید قاطعانه و با قدرت به وظیفه خودش عمل کند.

بصیری با بیان اینکه از دستگاه‌های قضایی و نهادهای نظارتی می‌خواهیم که این گروکشی را پیگیری کند، اظهار داشت: ادامه این روند به معنای این است که فرداروزی هر کس باب میل دولت رفتار نکرد، دولت به خودش اجازه می‌دهد بودجه‌اش را قطع کند، یعنی اگر مثلا دولت دستور خلافی هم صادر کرد و کسی عمل نکرد بودجه‌اش را قطع می کند، در حالی که این کار قانونی نیست و بودجه نهادها گروگان دست دولت نیست.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو