گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8133

10 فروردین 1403 00:24

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

با حمایت بسیج جامعه پزشکی؛ کتاب شعر "بانوی صداقت" اولین شهیده زن گنبدکاووس منتشر می‌شود

کتاب شعر و رنگ آمیزی  " بانوی با صداقت" با حمایت و همکاری کانون بسیج جامعه پزشکی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبد کاووس  بزودی منتشر می شود.

به گزارش قابوس‌نامه، کتاب شعر و رنگ آمیزی  " بانوی با صداقت"  اثرجانباز سید علی کریمیان که بر اساس زندگینامه شهیده "طیبه صداقت" نخستین شهیده زن انقلاب اسلامی شهرستان گنبد کاووس سروده  و تصویرگری شده است با حمایت و همکاری کانون بسیج جامعه پزشکی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبد کاووس  بزودی منتشر می شود.

طی نشستی در کانون بسیج جامعه پزشکی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس که با حضور دکتر فرهاد بدیعی رئیس شبکه بهداشت ،دکتر رسول صلاحی رئیس بیمارستان شهید مطهری وسید علی کریمیان مدیر انجمن دوستداران کتاب مهر  ومشاور فرهنگی و امور کتابخوانی فرماندارویژه گنبدکاووس ، نویسنده و شاعر این کتاب  و تنی چند از بسیجیان برگزار شد حمایت مالی کانون بسیج جامعه پزشکی بیمارستان شهید مطهری از چاپ ونشر این کتاب مصوب شد.

qaboosnameh 6

این بانوی انقلابی و رشیده در 20 بهمن 57 با خلق حماسه‌ای بزرگ آغازگر حرکت ارزشمندی بود که پس از او در این سرزمین تداوم یافت و در این اثر به زیبایی ماجرای شهادت این بانوی شهیده به تصویر کشیده شده است.

qaboosnameh 2

شهیده "طیبه صداقت" در سال 1325 در روستای شیره‌جین از توابع سراب دیده به جهان گشود که پس از ازدواج در پی تلاش همسرش برای یافتن کاری مناسب به گنبدکاووس مهاجرت و 17 سال در این شهر زندگی کرد.

qaboosnameh 3

او زنی مومن و مسلمان و علاقمند به نهضت انقلاب اسلامی وامام خمینی (ره) بود اما قبل از آنکه شاهد پیروزی انقلاب باشد در 20 بهمن سال 1357در منزل شخصی خود ناجوانمردانه به شهادت رسید.

چندی بعد از شهادت طیبه صداقت، همسر وی" عوض شفاهی"  نیز در غائله گنبدکاووس به شهادت رسید . از این شهیدان گرانقدر 4 دختر و 1 پسر به یادگار مانده است.

پیش از این در سالروز شهادت این شهیده طی مراسمی جلد این کتاب توسط امام جمعه ،فرماندارویژه و معاون سیاسی امنیتی و فرزند شهید رونمایی شد.

qaboosnameh 4

qaboosnameh 5

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو