گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8345

31 فروردین 1403 14:58

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گنبدکاووس: "حب الحسین یجمعنا"محوری ترین مطالبۀ مردم جهان در فضای مجازی شد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گنبد گفت: به رغم تلاش های فراوان ، دسیسه، فتنه انگیزی و سانسور شدید تبلیغاتی ایادی استکباری و سران نظام سلطه با محوریت عدم پوشش خبری جلوه های باشکوه و با عظمت موسم تحول آفرین و حیات بخش اربعین سیدالشهدا(ع)، این حرکت عظیم با شعار"حب الحسین یجمعنا"محوری ترین مطالبۀ مردم جهان در فضای مجازی شد.

به گزارش قابوس نامه، حجت الاسلام رضا دیلمی با عنوان این مطلب افزود: حماسه 25 میلیونی و باشکوه و بی بدیل پیاده روی امسال،‌ حصر دشمن را در فضای مجازی شکست .

وی در ادامه به بیان جایگاه اربعین حسینی در بسط و گسترش روح مقاومت و ایستادگی و آموزه های عاشورایی در جهان اشاره کرد و آن را از مهمترین مصادیق بسترسازی تحقق تمدن نوین اسلامی و ایجاد امت واحده جهانی برشمرد.

دیلمی اظهار کرد: اجتماع عظیم ، بی بدیل و بی نظیر عاشقان حسینی در اربعین ، شکوه همبستگی و وفاق اجتماعی امت اسلامی که بر پایه محبت و عشق به امام حسین(ع) و ارزش‌های فطری همچون عدالت‌خواهی، ظلم‌ستیزی و حق طلبی و ولایت مداری شکل گرفته است  را به زیبایی هرچه تمام به سراسر جهان مخابره کرد.

وی تصریح کرد:‌ این اجتماع غرورآفرین و باصلابت که با حضور مردم بیش از 55 کشور جهان و به عشق امام حسین(ع) و لبیک به آرمان های الهی او برگزار شد؛ خروش و رستاخیز حقیقی و عینی مردم و مسلمانان جهان علیه استکبارجهانی و قدرت‌نمایی ایمان فطری و ارزشهای اخلاقی در برابر کفر وشرارت و تروریسم است.

رئیس ستاد شئون فرهنگی شهرستان گنبدکاووس بیان کرد: زیارت اربعین و پیاده‌روی زینب‌گونه و به تصویر کشیدن جلوه های منحصر به فرد آن در واقع، اعلام پیام و تجدید عهد با سیدالشهدا (ع) و شهیدان کربلا و برافراشتن پرچم لبیک یا حسین (ع) و انتقال پیام آن به عمق وجدان‌های بیدار انسانی است.

وی اضافه کرد: این موج عظیم انسانی صحنه‌ای از شکوه همبستگی و انسجام امت اسلامی با محوریت محبت و عشق به خوبی‌هاست و می‌تواند الهام‌بخش آزادی‌خواهان جهان و تقویت بیداری اسلامی و نهضت فراگیر جهانی علیه ظلم و استبداد و بی‌عدالتی باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گنبد گفت:‌ مراسم اربعین به حقیقت، رستاخیز بی مثال امت اسلام و دانشگاه شهادت طلبی و تمرین مشق ایثار و گذشت و سایر اصول اخلاقی و ارزش های فطری که در قیام سیدالشهدا و اصحاب و یاران باوفایش  است ، یک رستاخیز عظیم فرهنگی و مذهبی و اراده ی جهان در حذف استکبار جهانی که در درون خود، افراد مختلف را با هر نگرش ها و لهجه، دور هم، ذیل پرچم واحد فطرت و ارزش‌های الهی، جمع می‌کند و هرگز هیچ قدرتی نمی تواند در برابر فرهنگ عاشورایی ایستادگی کند.

حجت الاسلام دیلمی با استناد به سخنان گهربار مقام عظمای ولایت در این زمینه افزود: راهپیمایی اربعین نشانه ارادۀ الهی در نصرت امت اسلامی است و باید یاد حقیقت‌ و خاطره‌ی شهادت‌ را در مقابل‌ طوفان‌ تبلیغات‌ دشمن‌ زنده‌ نگهداشت‌ و گردهمایی میلیونی و جهانی مردم در اربعین حسینی زنده نگه داشتن یک حماسه عظیم و بسط گفتمان شهادت طلبی است .

وی تصریح کرد :‌ مراسم اربعین نه یک حادثه و رویداد زودگذر، بلکه یک تفکر و فرهنگ ماندگار است و هرگز دشمنان این امت بالنده، بصیر و هوشیار نمی توانند نور آن را خاموش کنند و از حرارت آن بکاهند چرا که  ریشه آن  در قلوب امت اسلام ناب محمدی(ص) و مردم آزادی خواه  است.

حجت الاسلام رضا دیلمی ثمرۀ اربعین را رویش های انقلابی و همبستگی امت اسلامی در برابر تهدیدهای دشمنان خارجی عنوان کرد که امثال دستان ناپاک آنها در اغتشاشات اخیر عراق باردیگر بر همگان آشکار شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گنبد گفت:‌ متولیان فرهنگی، هیئات مذهبی،‌ تشکل های دینی و انقلابی در احیا و معرفی پیام عاشورا نقش مهمی دارند و باید از این فرصت بی بدیل که نتیجه کار فرهنگی و دینی مستمر و به برکت خون مطهر حضرت سیدالشهدا علیه السلام و مجاهدت های صلحا، ابرار، علما و شهدا ایجاد شده است در راستای شناخت بهتری از نهضت امام حسین(ع) به جهان و امتداد گسترش ارزش‌های فطری و نشر معارف و فرهنگ عاشورایی و افشای سیاست‌های استکباری، ظالمانه و ضد انسانی امریکا و هم پیمانانش در منطقة و جهان استفاده حداکثری کنند.

مسئول کمیته فرهنگی موکب یحیی بن زید علیه السلام شهرستان گنبد در پایان ضمن تقدیر از کمک های مردمی و فعالیت های فاخر و مخلصانه این موکب در کربلای معلی و ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی ، آن را مایه فخر و مباهات مردم مومن و متدین شهرستان و استان گلستان دانست و از تلاش های مجدانه و کم نظیر آنها در این ایام تشکر کرد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو