گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8370

10 فروردین 1403 02:01

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

گزارشی از آخرین وضعیت تحرکات بنزینی در گلستان : گلستان آرام ترین استان در اعتراضات اخیر

 گزارش گلستان ما از تحرکات بنزینی در استان نشان می دهد که گلستان آرام ترین استان در تحرکات بنزینی اخیر بوده و مسئولان استانی نیز ضمن برخی نگرانی های به حق مردم اعلام کردند با هنجارشکنان و تخریب کنندگان اموال بیت المال برخورد می کنند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از گلستان ما ؛ بعد از اصلاح قیمت بنزین و اعلام نرخ های جدید موجی از نگرانی ، مردم کشور و به طبع آن مردم استان گلستان را فرا گرفت ، این نگرانی البته بیجا نبود ، خیلی از مردم گمان می کردند با افزایش نزخ بنزین سایر هزینه های زندگی هم بالا می رود و چه خوب بود دولت و کارشناسان آن قبل از اجرای طرح به بیان زوایای آن می پرداختند تا دلهره مردم کم شود.

از طرف دیگر برخی گروههای معاند و ضد انقلاب ، سلطنت طلب و انجمن پادشاهی که هر از گاهی سر از سوراخ بیرون می آورند از فرصت بدست آمده نگرانی مردم در فضای مجازی سوء استفاده کرده و به آن دامن زده و بساط اغتشاش را برپا کردند و در حالیکه خیلی از مردم به قیت بنزین اعتراض داشتند آنها به دنبال آشوب و تخریب بیت المال و آتش زدن جهیزیه مردم بودند و همین دلیل خیلی زود باعث جدایی صف مردم از آنها شد.

در استان گلستان اما دامنه تخریب ها به دلیل هوشیاری مردم و بصیرت آنها و حضور به موقع نیروهای انتظامی و امنیتی کمتر بود و مردم استان طی روزهای گذشته روزهای آرامی را سپری کردند اما هر از گاهی شنیده می شود که ضد انقلاب به دنبال تحرکات ایضایی نظیر شعارنویسی و تخربب عابربانک یا دوربین ها یا ... هستند.

qaboosnameh199

در همین رابطه دادستان مرکز استان با هشدار به برهم زنندگان نظم عمومی و تخریب اموال بیت المال گفت : خوشبختانه در استان گلستان مشکلی نداشتیم و شرایط خوبی هم حاکم است.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا سیدحسینی با بیان اینکه دستگاه قضایی بدون اغماض با مخلان نظم و امنیت جامعه برخورد خواهد کرد، گفت: موضع ما همان است که رئیس قوه قضائیه مطرح کرده است ، دستگاه قضایی با کسانی که مخل نظم و امنیت شوند به ویژه تخریب‌کنندگان اموال عمومی برخورد خواهد کرد.

هوشیاری ماموران نیروی انتظامی
البته نباید از تلاش ماموران نیروی انتظامی استان گلستان در چند روز اخیر گذشت ، انصافا در روزهای منتهی به ناآرامی ها حضور نیروهای  انتظامی خوب و قابل تقدیر بوده و در برخورد با مردم با عطوفت و مهربانی عمل کردند .همچنین در دستگیری سه شروری که با تبرکشی در میدان ولی عصر (عج) گرگان عربده کشی و گردنکشی و ایجاد رعب و وحشت برای مردم می کردند نیروی انتظامی با درایت عمل کرد .

فرمانده انتظامی استان گلستان در رابطه با حواشی اخیر اظهار کرد :  برخی معاندان با شایعه‌پراکنی و پخش تصاویر جعلی قصد برهم زدن آرامش جامعه را دارند و مردم باید با بصیرت و هوشیاری را در این شرایط حفظ کنند ، نیروهای انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی در حال رصد فضای استان هستند و تا کنون نیز مشکل امنیتی نداشتیم.

سردار روح الامین قاسمی با بیان اینکه آرامش و امنیت کامل بر استان حاکم است، افزود: مردم همکاری خوبی با مأموران انتظامی و امنیتی دارند و همین مسئله سبب شد تا جلوی سوء استفاده عده‌ای معاند و آشوبگر گرفته شود البته برخی معاندان با شایعه‌پراکنی و پخش تصاویر جعلی قصد برهم زدن آرامش جامعه را دارند و مردم باید با بصیرت و هوشیاری را در این شرایط حفظ کنند.

qaboosnameh200
اغتشاشگران تحت تاثیر معاندان هستند

در همین رابطه مدیر کل دادگستری استان گلستان نیز قاطعانه از موضع دستگاه قضا حمایت کرد و گفت : مردم برای جلوگیری از آشوب و برخورد با اغتشاشگران پای کار هستند، ضمن اینکه با تمام کسانی که مخل نظم و امنیت جامعه شوند ، برخورد قضایی بدون اغماض، جدی و قاطعانه و بدور از هرگونه رأفتی صورت می گیرد و عده‌ای معدود که جزو اراذل و اوباش بوده و اغتشاشگر هستند، تحت تأثیر معاندان بوده و خط مشی خود را از آنان می‌گیرند.

هادی هاشمیان افزود : به کسانی که زیر چتر معاندان و ضد انقلاب هستند، هشدار می‌دهیم برخورد ما با آنان قاطعانه است ، تمرکز اتفاقات در شهر گرگان بوده و در شهرستان‌ها کمترین مشکل را داشتیم که با تذکراتی که به برخی افراد داده شد، فضا مدیریت شده است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان نیز در مراسم یادواره 600 شهید دانش آموز استان گلستان به اعتراضات اخیر واکنش نشان داد و گفت : 196 هزار شهید در دوران دفاع مقدس دادیم تا ناموس ایرانی را پاک نگه داریم ، امروز هم نمی گذاریم پشت یک بهانه معیشتی ناموس مان را به حراج ببرند ، البته خیلی از این افراد در خیابانها فرزندان مان هستند و ما نگاه پدرانه به آنها داریم اما از آنها می خواهیم که در زمین دشمن بازی نکرده و خواسته های آنها را تامین نکنند.

سردار حسین معروفی گفت : دشمن با موج سواری می خواهد نا امنی درست کنند اما خط قرمز ما انقلاب و مردمان آن است ، ما باید مدیریت های خودمان را قوی تر کنیم  ، در بحث تنظیم بازار ما جدی اوضاع را رصد می کنیم ، کسی که بنزین رو آتش می ریزد در زمین دشمن بازی می کند ، آتش زدن اماکن مردم کار درستی نیست و راه چاره دلسوزی و وحدت است .

qaboosnameh201

صف مردم از صف اغتشاشگران جداست

نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان نیز با اشاره به دست آشکار دشمنان در آشوب های اخیر گفت : صف مردم از صف اغتشاشگران جداست و ملت یاران با هوشیاری صف خود را از اغتشاشگران جدا کرد ، وی همچنین از مسئولان خواست بر اجرای صحیح طرح مدیریت سوخت نظارت کامل داشته باشند و از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنند.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی بیان کرد : آنان که در برابر راهبرد مقاومت در منطقه و نیز مقاومت مردم ایران به شدت درمانده شده‌اند اکنون همه توان خود را برای بهره‌برداری ناشیانه از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت به کار بسته و با انواع ترفندها می‌خواهند با ایجاد ناامنی مردم ما را ناامید کنند ، مسئولان باید در زمینه کم کردن عوارض منفی اجرای این طرح تلاش کرده و در عین حال به روشنگری افکار عمومی نسبت به منافع درازمدت آن اهتمام ورزند و اغتشاشگران را به سزای اعمالشان برسانند.

وی یادآور شد : در این شرایط حساس وحدت مسئولان و مردم و تلاش برای کاستن آلام و دردهای ملت عزیز و تبعیت از رهنمودها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب بسیار تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز است.

انتهای پیام /

نویسنده :

نظرات
آرشیو