گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8531

04 اردیبهشت 1403 22:00

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

اعزام تیم‌های پزشکی متخصص به مناطق مرزی گنبدکاووس در دهه فجر

رئیس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس گفت: در دهه فجر امسال با همکاری مرکز بهداشت، سپاه و دیگر ارگان‌های مربوطه تیم‌های پزشکی متخصص و فوق‌تخصص در رشته‌های مختلف پزشکی برای خدمات پزشکی به مناطق مرزی گنبدکاووس اعزام می‌شوند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از فارس اصغر نودهی رئیس هلال احمر گنبد کاووس اظهار کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان در دهه فجر امسال 17 برنامه برگزار می‌کند که شاخص‌ترین آنها اعزام تیم‌های پزشکی متخصص و فوق‌تخصص به مناطق مرزی است.

وی تصریح کرد: اعزام کاروان سلامت برای ویزیت رایگان و ارائه دارو در مناطق روستایی، مناطق محروم، حاشیه شهر و نقاط پرتردد از دیگر برنامه‌های جمعیت در دهه فجر است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: برگزاری نشست‌های تخصصی هم‌اندیشی با موضوع «انقلاب و جوانان»، مسابقات امداد و نجات و آمادگی اعضای هلال‌احمر، دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان از دیگر برنامه‌های این ایام است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انسان دوستانه جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: در سیل گلستان جمعیت هلال احمر در کنار سایر ادارات و نهادها به کمک مردم سیل‌زده شتافت و با مساعدت مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان و معاونت داوطلبان تعدادی از وسایل ضروری و موردنیاز مردم سیل‌زده مانند یخچال، فرش، پتو، اجاق گاز و غیره را طبق لیست استانداری توزیع کرد که در آینده نزدیک تعداد دیگری توزیع می‌شود.

* کمک‌های نوعدوستانه مردم گنبدکاووس به مردم سیستان و بلوچستان

نودهی از کمک‌های نوعدوستانه مردم گنبدکاووس به مردم سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: با کمک و یاری خیر نیکوکار حاج محمد شهرکی، سپاه و بسیج و کمک‌های مردمی مجموعا تاکنون هفت کامیون اقلام موردنیاز مردم سیل‌زده شامل دستمال کاغذی، پوشک بچه، آب معدنی، پوشاک و البسه، انواع کنسرو و غیره به مناطق سیل‌زده اعزام شد که بخش عمده کمک‌ها توسط «حاج محمد شهرکی» تهیه شده بود.

وی با اشاره به انتخابات مجمع عمومی هلال احمر در اردیبهشت 1399 گفت: از ماه‌های گذشته بسترسازی و آمادگی لازم برای حضور حداکثری جوانان در این انتخابات که هر چهار سال برگزار می‌شود انجام شده و در این انتخابات چهار نفر انتخاب می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گنبدکاووس از آماده‌سازی تیم‌های دادرس در مدارس شهرستان خبر داد و اضافه کرد: با هماهنگی آموزش و پرورش 49 مدرسه برای برگزاری مسابقات دادرس آماده شدند که در این مسابقات دو مدرسه و از هر مدرسه 14 نفر برای مسابقات استانی انتخاب می‌شوند.

وی گفت: در 9 ماهه امسال 35 دوره 22 ساعته دوره‌های تخصصی و بازتوانی بین امدادگران و نجاتگران حوادث و سوانح و آحاد مردم برگزار شده است.

نودهی طرح «ماه و نشان» را در راستای آشنایی دانش آموزان با فعالیت‌های هلال احمر و مهارت‌های امدادی جز برنامه‌های مهم هلال احمر ذکر کرد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو