گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8616

09 فروردین 1403 22:13

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در جلسه شورای سلامت شهرستان مطرح شد؛ هیچ موردی از کرونا در گنبدکاووس مشاهده نشده است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس گفت: تاکنون هیچ موردی از ویروس کرونا در شهرستان مشاهده نشده و مردم نگرانی بی مورد نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار قابوس نامه از گنبدکاووس دکتر فرهاد بدیعی در جلسه ویژه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اظهار کرد: تمامی اقدامات ما در راستا پیشگیری از شیوع بیماری و ویروس کرونا است و مردم نباید نگرانی و اضطراب داشته باشند.

وی با اشاره به دو مورد مشکوک در شهرستان افزود: دو بیمار که دارای مشکلات تنفسی شدید بودند در حال حاضر بستری و تحت نظر هستند و از نظر ما مشکوک است و این مشکوک بودن دلیل بر وجود این ویروس نیست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: از زمانی که ویروس کرونا در چین مشاهده شد و احتمال انتقال آن به کشورهای دیگر بود ایران و استان ما اقدامات پیشگیرانه در این خصوص انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که تب،سرفه،بدن درد شدید و مشکلات تنفسی براثر سرماخوردگی در آنها مشاهده می شود باید بلافاصله به پزشک مراجعه کرده و آزمایشات لازم انجام شود.

بدیعی درباره استفاده از ماسک خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که اقدامات پیشگیرانه صورت می گیرد استفاده از ماسک ضرورتی ندارد و افرادی که ماسک می زنند باید هر دو ساعت یکبار آن را تعویض کنند زیرا رطوبت حاصل از ماسک سبب جذب ویروس شده و ویروس کرونا بقدری کوچک است که از ماسک نیز عبور می کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان با تاکید بر رعایت بهداشت از سوی شهروندان اضافه کرد: آنچه که ما به مردم و شهروندان توصیه می کنییم شست و شوی مداوم دستها با صابون مایع و عدم برخورد دست با مخاط هایی چون چشم، گوش،بینی و دهان است.رعایت نکات بهداشتی به ویژه شست و شوی دست تا حدود زیادی از ابتلا به بیماری جلوگیری می کند.

وی گفت: در اماکن عمومی،رستوران ها،پارک ها و دیگر تجمات عمومی در کنار سرویس های بهداشتی قرار دادن صابون مایع برای شست و شوی دست الزامی است و این نکات باید توسط صاحبان این اماکن رعایت و قرار داده شود.

بدیعی خاطرنشان کرد: تا اطلاع ثانوی مراکز فروش پرندگان زنده و طیور تعطیل می شود تا اقدامات پیشگیرانه برای این ویروس انجام شود.

وی افزود: از همه شهروندان می خواهیم که ملاقات را با بیماران خود در بیمارستان ها محدود کنند و از تجمع در بیمارستان پرهیز نمایند.

دانشگاه ها و برگزاری جلسات و همایش هد تا پایان هفته تعطیل است

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: به منظور پیشگیری از وقوع بیماری کرونا تا پایان هفته از تجمعاتی مانند برگزاری جلسات و همایش های غیر ضروری پرهیز می شود و در راستای سلامت دانشجویان کلیه دانشگاه ها تا پایان هفته تعطیل هستند.

وی درباره تعطیلی مدارس گفت: با توجه به اینکه تجمات سبب انتشار این ویروس می شود تا روز دوشنبه کلیه مدارس تعطیل بوده و ادامه تعطیلی نیز منوط به اعلام اداره کل آموزش و پرورش گلستان خواهد بود.

عبدالقدیر کریمی خاطر نشان کرد: سلامت شهروندان خط قرمز ما است و همه اقدامات در راستای پیشگیری از این بیماری خواهد بود تا سلامت شهروندان تضمین شود.

وی ادامه داد: مسابقات سوارکاری و مسابقات گروهی ورزشی و نیز کتابخانه های عمومی شهر نیز تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد شد تا با همکاری همه بتوانیم از وقوع این بیماری پیشگیری کنیم.

نویسنده :

نظرات
آرشیو