گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8725

09 فروردین 1403 13:54

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

عروسی و عزا با چاشنی مرگ و کرونا/ یک کرونایی ۴۳۰ نفر را آلوده می‌کند!

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت ،گفت :هر یک فرد آلوده به کرونا چند نفر دیگر را آلوده می‌کند و شرکت در مراسم عروسی و عزا خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد.

به گزارش قابوس نامه اگر یک فرد آلوده به ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکند، می‌تواند ۴۳۰ نفر را در یک ماه آلوده کند و اگر فرد آلوده به کرونا فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کند، این عدد به یک تا ۲ نفر کاهش پیدا می‌کند.

مراسم عروسی و عزا چالش جدی ما در مقابله با کروناست خطر ابتلا به کرونا در مراسم‌های عروسی و عزایی که در مکان‌های سربسته برگزار می‌شود، بیشتر است.

این درحالی است که با تعطیل شدن تالارها، عروسی ها در باغ ها و منازل برگزار می شوند  و شرایطی را به وجود آورد که تعدا افراد تجمعی در عروسی ها فوق العاده افزایش پیدا کرده است  و شرایط شیوع و انتقال ویروس را مهیا کرداست .

با به وجود امدن موج دوم بیناری در حال حاضر به  172 نفر بیمارمبتلا به ویروس کرونا و بستری شده در بیمارستان ها رسیدیم در پیک اول از 212 بیمار بستری در بیمارستاها شهرستان 54 درصد گنبدی بودند اما در پیک دوم از 172 بیمار بستری در بیمارستان 70 درصد گنبدی هستند.

همچنین سهم روستائیان گنبد از تعداد بستری ها پیش از این 20 الی 25 درصد بود اما در حال حاضر این میزان به 45 درصد رسیده است.

واین درحالی است که در دو دهفته پایانی خرداد ماه  و هفته اغازین تیرماه شاهد برگزاری بیش از 400 عروسی در شهرستان گنبد کاووس و روستاها بوده ایم.

 

نویسنده :

نظرات
آرشیو