گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8755

31 فروردین 1403 20:16

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون آموزشی دانشگاه گنبدکاووس خبرداد؛رقابت ۹۵۰ داوطلب مقطع دکتری در شرق گلستان

معاون آموزشی دانشگاه دولتی گنبدکاووس ونماینده تام الاختیار سازمان سنجش درشهرستان گنبد گفت: در آزمون مقطع دکترای سال 99 که در تاریخ  پنج شنبه ۹ مرداد برگزار می شود. گنبدکاووس میزبان ۹۵۰ داوطلب دکتری در شرق استان است.

به گزارش قابوس نامه، علی ستاریان با عنوان این خبر افزود؛ در گنبدکاووس دو حوزه دانشگاه دولتی گنبد موسسه غیر انتفاعی شرق گلستان میزبان این رقابت هستند.

به دلیل شیوع بیماری کرونا ، آزمون دکتری 99 که در ابتدا قرار بود در اواسط اسفند برگزار شود پس از سه بار تعویق، طبق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش و همچنین براساس جلسه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا  روز پنج شنبه ۹ مردادماه 99 برگزار می شود.

وی تصریح کرد؛ در مجموع تعداد داوطلبین در حوزه آزمون شرق استان، 950نفر است که 551نفر مرد و 404نفر از داوطلبین نیر زن هستند که در سه حوزه امتحانی دانشگاه دولتی گنبد کاووس، موسسه اموزش عالی غیرانتفاعی شرق گلستان به رقابت می پردازند.

نمایند سازمان سنجش در ادامه با اشاره به برخی تگرانی ها در خصوص برگزاری آزمون در شرایط شیوع کرونا، بیان کرد ، سازمان سنجش برای برگزاری این آزمون پرتوکل های بهداشتی تنظیم کرده است و حوزه های امتحانی ملزم به رعایت این پروتکل‌ها هستند.

وی ادامه داد: اولین گام ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی بین داوطلبین است که طبق اعلام سازمان سنجش فاصله بین هر میز 1.6 متر است ، دومین گام نیز استفاده از ماسک است که برای تمام داوطلبان الزامی است و در صورت عدم استفاده از ماسک حق شرکت در آزمون را ندارند.

علی ستاریان یادآور شد: در صورتی که به هر دلیل داوطلبان ماسک نداشته باشند از سوی سازمان سنجش و حوزه امتحانی ماسک در اختیار آنها گذاشته می شود.

استفاده از ماسک n95 در آزمون ممنوع است

وی با بیان اینکه داوطلبان از آوردن ماسک n95خود داری کنند؛ گفت : به لحاظ رعایت مسائل امنیتی آزمون و جلوگیری از تقلب در آزمون، داوطلبین نمی توانند از ماسک های n95 استفاده کنند.

معاون آموزشی دانشگاه دولتی گنبدکاوس در تشریح درسومین گام از پرتوکل های بهداشتی گفت: همه داوطلبین در حوزه های امتحانی به وسیله راکت یا تفتیش بدنی بازرسی می شوند و کلیه افرادی که بازرسی بدنی انجام می‌دهند باید داری ماسک، گان،و شیلد داشته باشند ومدام ضد عفونی شوند .
ستاریان ، ضدعفونی حوزه های امتحانی ، نظارت کارشناس بهداشت بر حوزه ها ، استفاده کلیه برگزار کنندگان از ماسک ، در اختیار داوطلبین قراردادن پد الکلی را از دیگر اقدامات برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در حوزه های امتحانی برشمرد.

بیماران کرونایی هم در آزمون شرکت می کنند

معاون آموزشی دانشگاه دولتی گنبدکاووس با اعلام اینکه داوطلبینی که بیماری کرونا دارند و یا افرادی که دوران نقاهت بیماری کرونا رامی گذرانند هم می توانند در این آزمون شرکت کنند، اضافه کرد: در رابطه با این داوطلبین به مراقبین اطلاع داده می شوند که برای این افراد کلاس های جداگانه و ایزوله در نظر گرفته شود تا بتوانند با رعایت پرتکل های بهداشتی در آزمون شرکت کنند.

علی ستاریان همچنین خاطر نشان کرد: بعد از آزمون دکترای سال 99 دو آزمون دیگر نیز در دوم و سوم و سی ویکم مردادماه در گنبدکاووس برگزار خواهد شد که 1500 داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد و6000 نفر در آزمون سراسری در شش حوزه امتحانی دانشگاه گنبد کاووس ، دانشگاه پیام نور، موسسه های غیرانتفاعی شمس و شرق ،دانشگاه های کوثر و آزاد اسلامی گنبد کاووس به رقابت می پردازند.

معاون آموزشی دانشگاه دولتی گنبدکاووس با اشاره به برگزار موفقیت آمیز آزمون دکتری در کشور های چین و ترکیه در دوران شیوع کرونا ابراز امیدواری کرد با توجه به اهمیت این رقابت در کشور و سرنوشت داوطلبین در ایران نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی با موفقیت برگزار شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو