گروه : گزارش / گزارش /

شناسه: 8965

09 فروردین 1403 18:08

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

لبیک دانشجویان بسیجی گنبدکاووس به فرمان رهبرمعظم انقلاب/دانشجویان جهادگرهمیشه درصحنه (2)

دانشجویان بسیجی گنبد کاووس به فرمان رهبر انقلاب لبیک گفتند، و دوباره به میدان مبارزه با ویروس کرونا آمدند و فعالیت های خود را اینبار با گام های محکم از سرگرفتند.

به گزارش قابوس نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سوم آبان ماه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به حضور پرشمار نیروهای داوطلب در ماه‌های اول شیوع بیماری و خدمات مؤثر آنان همانند کمک به پرستاران، ضدعفونی کردن دستگاه‌ها و معابر، راهنمایی خانواده‌ها و کمک به افراد سالمند، استمرار این فعالیت‌ها را مورد تأکید قرار دادند و از نیروهای داوطلبِ مخلص و جوانان مؤمن و صالح خواستند بار دیگر وارد میدان شوند. در این راستا، دانشجویان بسیجی گنبد کاووس به فرمان رهبر انقلاب لبیک گفتند، و دویاره به میدان مبارزه با ویروس کرونا آمدند و فعالیت های خود را اینبار با گام های محکم از سرگرفتند.

حسین رجبی نماینده قرارگاه جهادی دانشجویی مبارزه با کرونا دانشگاه های گنبد کاووس گفت : پس از سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص حضور دوباره نیروی ها مردمی و داوطلب در صحنه مبارزه با ویروس کرونا، قرار گاه جهادی شهید تولی دانشجویی شهرستان متشکل از دانشجویان جهادی دانشگاه های گنبد که در پیک های اول و دوم کرونا حضور پر شوری در صحنه کمک به مردم داشتند اینبار با اقدامات حساب شده تر و قدم های محکم تر ، بر پایه و اصول مسئله محوری وارد میدان شدند .
وی با عنوان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است ابراز داشت: در پیک اول کرونا مسئله ی شهرستان گنبد کمبود ماسک و لازم بهداشتی بود از این رو قرارگاه جهادی شهید تولی بخش عمده توجه خود را معطوف به تولید ماسک و گان کرد، اما امروز قرارگاه جهادی شهید تولی در نظر دارد که همچون گذشته مسئله ی اصلی شهرستان در موضوع کرونا را شناسایی کند و ظرفیت های انسانی و مادی خود را به آن معطوف کند ما این بار باید با نگاه مسئله محوری به کرونا وارد میدان شویم و کارهای اساسی و اصولی را در بخش کمک های مردمی بهداشت درمان ، ضدعفونی و از همه مهم تر در بخش فرهنگی انجام دهیم تا بتوانیم روند شیوع این بیماری را در زمستان کنترل کنیم .

نماینده این قرارگاه جهادی افزود : در پیک اول و دوم بیماری کرونا برنامه ریزی برای اجرای ضد عفونی معابر و مبلمان شهری، تولید ماسک و گان پزشکی، ایجاد پویش های کمک های مومنانه ، تهیه و توزیع مواد ضد عفونی و بسته های معیشتی ، توزیع لوازم التحریر، راه اندازی طرح های حمایتی معیشتی مانند طرح های همسفره با همسایه ، عیدانه ، و برکت سفره ، برای کمک به اقشار اسیب پذیر حاشیه نشین شهر با کمک خیرین و دیگر گروه ها و تذکر لسانی به همشهری ها برای استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین حضور در مناطق زلزله زده رامیان توسط گروه های جهادی دانشجویی و قرارگاه جهادی شهید تولی مبارزه با کرونا انجام شده است‌ . 164

 165

 166
 167
 168
 169

وی ادامه داد : اما امید است با راه اندازی این موج جدید مبارزه با کرونا و همدلی با یکدیگر این بار با و فرهنگ سازی صحیح و درست باعث جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری و در نهایت ریشه کن شدن بیماری کرونا شود .

15گروه جهادی بسیج دانشجویی وارد میدان می شوند


 166

حسین رجبی مسئول پایگاه بسیج دانشجویی دانشگاه شمش ، همچنین از لبیک 15 گروه جهادی دانشجویی درسطح دانشگاه های گنبد کاووس و شرق استان به فرمان رهبر انقلاب خبر داد و افزود: گروه های جهادی دانشجویی آمادگی خود را برای آمدن به میدان مبارزه با کرونا ویروس اعلام کردند و برنامه ریزی های را برای مقابله با موج سوم این بیماری انجام دادند  که در وهله ی اول پس از ایجاد تیم مسئله یابی از دانشجویان نخبه و دیدار با امام جمعه شهرستان ، رئیس اداره بهداشت ، مسئول شبکه بهداشت و رئیس بیمارستان پیامبر اعظم را برای شناسایی مسئله ی شهرستان و خلا های موجود در دستور کار خود قرار دادند.

 170



 171

 172

رجبی با عنوان اینکه مشکل امروز ما در جامعه رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و مخصوصا استفاده نکردن از ماسک است، بیان کرد: سعی داریم با فرهنگ سازی این مشکل را تا حدودی کم کنیم‌.

این نماینده قرارگاه دانشجویی ادامه داد: پژوهشی در خصوص نقش مشاغل پر خطر در گسترش شیوع بیماری کرونا خواهیم داشت ، قرارگاه جهادی شهید تولی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله) مبنی بر اینکه تمام فعالیت های جهادی با محوریت وزارت بهداشت انجام شود در نظر دارد ارتباط مستمر خود را مسئولین بهداشت شهرستان حفظ کند و تمام اقدامات خود را ذیل راهبرد های کارشناسی انان ادامه دهد.

همچنین قصد داریم با شناسایی اقشار و مشاغل اسیب دیده از ویروس کرونا راهبرد های اقتصادی قرارگاه شهید تولی را تعیین کنیم از این رو دیدار با مسئولین اتاق اصناف شهرستان را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی با عنوان اینکه فعالیت های گذشته گروه های جهادی در راستای مبارزه با ویروس کرونا مورد بررسی قرار خواهد گرفت هم ، تاکید کرد: این بررسی صورت میگیرد تا در صورت وجود نواقص راه حل پیدا و برطرف گردد. همچنین در قرارگاه جهادی شهید تولی درتلاشیم تا طبق فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله) این بار با ابتکارات جدید در این عرصه قد علم کنیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو