شناسه: 9563

10 فروردین 1403 04:50

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

اظهارات وزیر کشور در سفر یک روزه به گلستان

احمد وحیدی وزیر کشور به جهت معارفه ی علی محمد زنگانه استاندار جدید به گلستان سفر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه به نقل از فارس؛ احمد وحیدی وزیر کشور در مراسم معارفه ی استاندار جدید گلستان که امروز سه شنبه برگزار شده بود در جمع صاحب منصبان استان گلستان گفت:استاندار نماینده عالی دولت و حکومت است و همه مدیران و نمایندگان باید این ظرفیت‌ها را بیش از پیش فعال کنند.

وی افزود: باید این را بدانیم کار اصلی دست مردم است و اقتصاد باید مردم پایه شود و دولت نقش نظارتی داشته باشد.

وحیدی با اشاره به اهمیت نگاه به ظرفیت های بومی اظهار داشت: گلستان به سبب برخورداری از مزیت های ارزشمند در بخش کشاورزی و تولید انواع محصولات زراعی، دارا بودن رتبه های برتر در تولیدات کشاورزی، ظرفیت بخش‌های شیلات و آبزی‌پروری و چشم اندازهای بدیع و مناطق گردشگری متعدد ظرفیت مناسبی برای توسعه پایدار دارد.

وی گفت: وجود مناطق مرزی و امکان واردات و صادرات و ترانزیت انواع کالا، فرصت مناسبی برای رونق صارات و تحقق توسعه این استان است که می توانند زمینه ساز تحقق توسعه گلستان شود .

وزیر کشور ضمن اشاره به روابط نزدیک قومی و فرهنگی با ترکمنستان تصریح کرد: هیچ مانعی برای توسعه روابط دیپلماتیک و اقتصادی با این کشور همسایه وجود ندارد. استاندار گلستان در زمینه توسعه روابط با ترکمنستان اختیار کامل دارد و باید روابط بین ۲ کشور را بیش از پیش توسعه داد. 
 

وحیدی با تاکید به ظرفیت های متعدد گلستان در بخش دام و طیور گفت: یکی از روش های حل دغدغه فعالان حوزه تولید بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان برای دست یابی به تولید نهاده های دامی است.

وزیر کشور با اشاره مشکلات زیست محیطی استان گفت: از جمله مشکلاتی که گلستان در سال های اخیر با آن مواجه شده، فرو نشست زمین ناشی از برداشت بی رویه آب از منابع زیر سطحی است که باید در حراست و پاسداشت مواهب الهی و منابع طبیعی کوشا باشیم و اجازه ندهیم که سهل انگاری یا سوء مدیریت موجب تخریب آن شود.

وحیدی به وقوع انواع حوادث طبیعی در گلستان هم اشاره کرد و گفت: این استان از جنبه رخدادها و بلایای طبیعی، جزو استان های صدرنشین محسوب می شود که هر از چند گاهی شاهد بروز سیل و آتش سوزی در جنگل‌های آن هستیم.

وی در ادامه حل چالش خلیج گرگان را از مهمترین پروژه های مورد نیاز گلستان دانست و گفت : احیای تالاب میانکاله و خلیج گرگان از اولویت های دولت سیزدهم برای این استان محسوب می شود.

وحیدی با اشاره به ضرورت جذب سرمایه گذار برای اجرای برنامه های توسعه‌ای گلستان اظهار داشت: این استان در حوزه‌های مختلفی مانند گردشگری، شیلات و آبزی پروی بستر های مناسبی دارد که می تواند به پیشرانی برای توسعه پایدار تبدیل شود.

وزیر کشور به اوضاع سیاسی اجتماعی گلستان هم اشاره کرد و افزود: وحدت و اتحاد در کشور، یک تاکتیک نیست بلکه اصل و معیاری اساسی در جمهوری اسلامی به شمار می رود.

وحیدی همبستگی و اتحاد موجود اقوام ساکن گلستان را یک الگوی موفق قلمداد کرد و گفت : با وجود بیش از ۴۰ سال دسیسه‌چینی و فرافکنی عوامل استکبار، هیچ توفیقی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی نصیب دشمنان نشد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو