گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 9743

04 بهمن 1400 22:29

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون سازمان اوقاف: بقاع امامزادگان پایگاه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی کشور
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با مهم دانستن جایگاه امامزادگان به عنوان فرزندان پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) گفت که بقاع متبرک امامزادگان پایگاه‌ مهم انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه است.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه حجت‌الاسلام غلامرضا عادل دوشنبه شب در مراسم اختتامیه نخستین کنگره ملی امامزاده یحیی بن زید (ع)  گنبدکاووس گفت: امامزادگان تجلی آیات قرآن بالاخص سوره کوثر و مورد احترام مسلمانان شیعه و اهل سنت هستند.

وی با قدردانی از برگزار کنندگان‌ نخستین کنگره امامزاده یحیی بن زید (ع) و سایر همایش هایی که برای‌ امامزادگان در کشور برگزار می شود گفت که این اقدامات به معرفی این شخصیت‌ها در داخل و خارج کشور کمک می کند.

عادل افزود: مجموعه مقالات علمی که به این کنگره ارائه شده می تواند مرجع و گنجینه برای پژوهشگران باشد.

نخستین کنگره ملی امامزاده یحیی بن زید(ع) امروز دوشنبه باحضور مهمانان داخلی و خارجی در شهرستان مرزی گنبدکاووس برگزار شد.

 در این کنگره یک روزه، صاحبان ۱۸ مقاله برتر از مجموع ۱۰۰ مقاله رسیده به دبیرخانه آثار خود را به صورت حضوری یا مجازی قرائت کردند.

فراخوان دریافت مقاله برای این کنگره متناسب با اهداف و محورهای شخصیت این امامزاده از جمله " ارتقای فرهنگ ظلم ستیزی، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، تاریخ و تمدن شهر تاریخی جرجان، تقویت باورهای مذهبی و آداب و رسوم ترکمن، تقویت وحدت اسلامی و تعالی فرهنگ غنی قرآن کریم" منتشر شده بود.

شورای عالی سیاستگذاری برگزاری کنگره ملی یحیی بن زید(ع) زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و چند تن از مسئولان از جمله رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی، دبیر مجمع جهانی اهل بیت(ع) و رییس موسسه حکمت و فلسفه ایران تشکیل شد و فعالیت آن آبان ماه ۹۸ با رونمایی از پوستر فراخوان مقاله آغاز گردید اما برگزاری این کنگره به دلیل شیوع ویروس کرونا به تاخیر افتاد.

 امامزاده یحیی بن زید (ع)، نوه امام سجاد (ع) است و از ایشان به عنوان بزرگترین امامزاده در استان گلستان و کسی که صحیفه سجادیه یادگار با ارزش جدش امام چهارم را به ایران آورده یاد می شود.
انتهای پیام/

 
 

نویسنده :

نظرات
آرشیو