گروه : اجتماعی /

شناسه: 2959

09 فروردین 1403 14:28

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس فدراسیون صنایع غذایی ایران در آزادشهر:  قاچاق موادغذایی مانع تشکیل زنجیره غذائی و رونق تولید داخلی می‌شود

رئیس فدراسیون صنایع غذایی ایران با بیان اینکه قاچاق موادغذایی مانع تشکیل زنجیره غذائی و رونق تولید داخلی می‌شود گفت: : ما زمانی در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی موفق می‌شویم که بتوانیم از مزرعه تا سفره غذایی زنجیره‌ای ایجاد کنیم.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم از آزادشهر، محسن نقاش ظهر امروز در سومین همایش ملی دستاوردهای نوین در علوم کشاورزی و صنایع غذایی اظهار داشت: معتقدیم که فارغ‌التحصیلان تنها با یادگیری مسائل به صورت تئوری نمی‌توانند در واحدهای تولیدی کار کنند به همین علت فدراسیون صنایع غذایی ایران ظرفیتی آماده کرده تا به جز 240 ساعت دوره کارآموزی می‌توانند خود را به فدراسیون معرفی کرده تا برای تجربه در کارهای عملی به شرکت‌های عضویت در فدراسیون بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای معرفی شوند.

رئیس فدراسیون صنایع غذایی ایران افزود: ما زمانی در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی موفق می‌شویم که بتوانیم از مزرعه تا سفره غذایی زنجیره‌ای ایجاد و این زنجیره‌ها یک به یک با هم پیوند داشته باشند.

وی تصریح کرد: یکی از معضلات صنایع غذایی، قاچاق موادغذایی است و بدین صورت که فرصت‌طلبان و سوء استفاده‌کنندگان با کوبیدن تولیدات کشور، همان محصولات را با قیمت بسیار بالا وارد و متاسفانه به خطر سم‌پاشی محصولات داخلی مردم رغبت به خریدن محصولات قاچاق می‌کنند.

نقاش یکی دیگر از معضلات را موازی‌کاری برخی از دستگاه‌های اداری اعلام کرد و گفت: تولیدکنندگان از دستگاه‌های نظارتی رنج می‌برند و معتقدند که دستگاه‌های دولتی موازی کار می‌کنند و همان آزمایشاتی که یکدستگاه اداری درخواست می‌کند دوباره دیگر دستگاه نیز همین آزمایش را توصیه می‌کنند که سبب صرف هزینه مازاد می‌شوند.

رئیس فدراسیون صنایع غذایی ایران ادامه داد: تنها حامی و بانی کشاورزی و صنایع تبدیلی، جهاد کشاورزی است که با این همه تغییر در حوزه ریاست وزارتخانه بافت آن تغیر نکرده است.

وی گفت: بخشنامه‌ای از سوی معاون رئیس جمهور در زمینه بهینه‌سازی تولید ابلاغ کردند که همه ادارات موظفند در تصمیم‌گیری‌ها و اساسنامه‌ها نظر فدراسیون و اتحادیه‌ها اعمال شود.

وی یادآور شد: با وجود اینکه کشاورزی در تار و پود جامعه و اقتصاد کشور است اما نسبت به کشاورزی و صنایع غذایی در کشور بی‌مهری شده و ما در صنایع اتومبیل و لوازم خانگی موفق نبودیم اما اگر در بخش کشاورزی حمایت شویم، موفق‌تر خواهیم بود.

رئیس فدراسیون صنایع غذایی ایران اظهار داشت: ضایعات بخش کشاورزی قبل از مصرف 40 درصد در کشور است و تنها موردی که می‌تواند به بخش کشاورزی کمک کند، صنایع تبدیلی است.

وی اظهار کرد: با توجه به نوع خاک و آب کشور ما محصولات کشاورزی ما از کیفیت بالاتری نسبت به کشورهای دیگر برخوردار است که اگر حمایت شود، فرصت خوبی در زمینه صادرات ایجاد می‌شود.

رئیس فدراسیون صنایع غذایی ایران افزود: متاسفانه با تبلیغات سوء، برخی از کارخانجات تولید خود را متوقف کردند، تولید فرآورده سوسیس و کالباس کشور ما بهترین کیفیت را نسبت به دیگر کشورها دارد یا تولید چیپس همچنین اما به علت تبلیغات سوء، تعداد کارخانجات تولید چیپس در سال‌های اخیر از 720 کارخانه به 20 کارخانه کاهش یافته است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو