گروه : اجتماعی /

شناسه: 5667

30 فروردین 1403 11:00

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیر مرکز ارتقاء سواد مجازی سازمان سراج: کلینیک ترک اعتیاد به اینترنت در گلستان راه‌اندازی شود

مدیر مرکز ارتقاء سواد مجازی سازمان سراج؛ بر لزوم راه‌اندازی کلینیک ترک اعتیاد به اینترنت «فضای مجازی» در این استان تاکید کرد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از فارس، احمدرضا متین‌فرد ظهر امروز در همایش سواد مجازی پیرامون «فرصت‌ها و تهدیدها در فضای مجازی» در گرگان اظهار کرد: سازمان سراج در حوزه فضای مجازی فعالیت خوبی دارد، با توجه به آسیب‌های فضای مجازی باید کلینیک ترک اعتیاد به اینترنت در گلستان راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به چرایی رسالت جبهه انقلاب اسلامی در قبال فضای مجازی به بیانات امام خامنه‌ای اشاره و تصریح کرد: باید دشمن را از فضای مجازی بیرون برانید و بتارانید و نتیجه آن تحول هوشمندانه در فضای مجازی صورت بگیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع)؛ وضعیت کنونی فضای مجازی را قتلگاه جوانان و نوجوانان دانست و بر لزوم تحول هوشمندانه در این حوزه تاکید کرد و گفت: رسالت اصلی جناح مومن و انقلابی باید ایجاد تحول هوشمندانه در فضای مجازی باشد.

متین‌فرد در خصوص کارکردهای فضای مجازی به بررسی دیدگاه‌های صاحب‌نظران و اندیشمندان ارتباطات پیرامون پنج کارکرد فضای مجازی و اینترنت پرداخت و ابراز کرد: نگرانی در این حوزه احساس شده است، باید شبکه‌سازی، فرهنگ‌سازی، جریان‌سازی، گردش آزاد اطلاعات، کنترل و نظارت از جمله این کارکردها است.

وی با تاکید بر اینکه بیش از 70 درصد کاربران فضای مجازی «مخاطبان منفعل» هستند، اظهار کرد: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی جزو کاربر فضای مجازی هستند و از اتمسفر این فضا استفاده می‌کنند.

مدیر مرکز ارتقاء سواد مجازی سازمان سراج از خانواده به عنوان کوچکترین و مهمترین نهاد اجتماعی یاد کرد و آن را از هسته اصلی رشد و تعالی هر فرد در خانواده دانست و گفت: خانواده می‌تواند بستر شکل‌گیری خصلت‌های اساسی و الگوهای ارزشی باشد.

متین‌فرد با بیان اینکه اگر نظام ارزشی جامعه دچار تغییر شود دچار خدشه خواهد شد، ابراز کرد: 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، اگر در ارزش‌های انقلاب اسلامی تغییر ایجاد شود باعث مشروعیت‌زدایی از حاکمیت و تغییر نظام ارزشی جامعه می‌شود.

وی از اجرای طرح ملی سنجش نگرش و ارزش‌های ایرانیان و روند تغییرات نگرش و ارزشی در جامعه ایران اشاره کرد و افزود: این طرح به بررسی آسیب‌های اجتماعی، رفتار دینی، اعتماد جامعه، گرایش به غرب، مادی گرایی و تجمل گرایی پرداخته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) با تاکید بر اینکه راه اندازی شبکه ملی اطلاعات باید مطالبه جدی باشد، ابراز کرد: ضربان قلب شما در نظام دینی می‌تپد همانطور که ما مطالبه خوب در زمینه محیط زیست و منابع طبیعی داریم باید در فضای مجازی هم این مطالبه جدی وجود داشته باشد.

متین‌فرد با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های لازم برای فضای مجازی در بستر ایجاد شبکه ملی اطلاعات محقق می‌شود، گفت: فضای مجازی در کشور رها شده است، باید سواد مجازی از مدارس شروع شود مدیران و تصمیم گیران در حوزه آموزش و پرورش باید در این زمینه حساس شوند.

وی بر لزوم راه‌اندازی کلینیک ترک اعتیاد فضای مجازی «اینترنتی» در استان گلستان تاکید کرد و گفت: در حوزه فضای مجازی سازمان سراج فعالیت خوبی دارد، هر کسی در فضای مجازی بتواند یک گام مثبت بردارد باید در این زمینه ورود کند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو