گروه : اجتماعی /

شناسه: 6306

09 فروردین 1403 14:51

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

به‌کارگیری یک هزار پلیس افتخاری در استان گلستان برای ایام نوروز

فرمانده انتظامی ‌استان گلستان با اشاره به به‌کارگیری ۵ هزار نفر نیروی پلیس در ایام نوروزی،گفت: ‌ما از پلیس افتخاری در مناسبت‌های مختلف استفاده می‌کنیم و یک‌هزار و ۸۰۰نفر پلیس افتخاری ثبت‌نام کردند که یک‌هزار نفر فعال هستند.

‌به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم، سردار علی‌اکبر جاویدان ظهر امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: افرادی که در ایام نوروزی در جاده با خودرو لایی‌کشی می‌کنند به مدت 15 روز خودروی آنها توقیف می‌شود.

وی تصریح کرد : ‌در ایام نوروزی 5 هزار نفر نیروی پلیس به‌کارگیری می‌شوند که از 24 اسفند تا پایان تعطیلات به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند.

فرمانده انتظامی ‌استان گلستان تاکید کرد: ‌در سال گذشته 52 هزار و 377 مورد گذرنامه صادر شده و همچنین 47 مورد گذرنامه جعلی از طریق پلیس اطلاعات استان کشف شد.

جاویدان با بیان اینکه پلیس در سال گذسته ٤٣ هزار بازدید از اماکن و واحدهای صنفی بازدید داشته افزود: یک‌هزار و 576 واحد صنفی براساس این نظارت‌ها پلمب شده است.

وی با بیان اینکه ‌در امسال در میزان کشف مشروبات و سلاح در استان کشف داشتیم،‌ گفت: 24 هزار قطعه کلاه ایمنی امسال برای امنیت موتورسوران توزیع شده است. محوریت پیشگیری اجتماعی اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی است و مردم از این طریق کمتر در دام افراد فرصت‌طلب می‌افتند و رسانه‌ها نقش اساسی در این زمینه دارد.

فرمانده انتظامی ‌استان گلستان تاکید کرد : طرح ساماندهی ترافیک گرگان در وزارت کشور تصویب رسیده تا در سال آینده فضای بدی که داریم را بهبود ببخشیم.

وی با بیان اینکه برای کاهش مصرف موادمخدر باید کار فرهنگی انجام شود، گفت: مراکز معتبر و استانداردی برای ترک اعتیاد نداریم و چرخه ما چرخه مریضی است و باید در سال آینده به آن توجه شود.

فرمانده انتظامی ‌استان گلستان ادامه داد: به اندازه حجم ترافیکی که در گرگان داریم معبر نداریم و همچنین مشکل پارکینگ در گرگان وجود دارد و استفاده از وسایل شخصی و سفر غیرضروری از دیگر مشکلات ترافیکی ما به‌شمار می‌رود.

سردار جاویدان افزود: شعاع میدان بسیج زیاد است و ورودی خروجی بالایی دارد و باید به صورت کارشناسی یک طرحی اجرا شود که تصادفات در این محور کاهش یابد.

وی گفت: ‌ما از پلیس افتخاری در مناسبت‌های مختلف استفاده می‌کنیم و یک هزار و 800 نفر پلیس افتخاری ثبت‌نام کردند که یک‌هزار نفر فعال هستند و در شهر گرگان از 200 نفر استفاده می‌کنیم و در کل شهرستان‌های استان 500 نفر به‌کارگیری می‌شوند.

فرمانده انتظامی ‌استان گلستان گفت: ‌امتیاز عملکردی به این پلیس افتخاری داده می‌شود و یکی از آیتم‌های ما برای جذب در نیروی انتظامی این پلیس‌های افتخاری است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو