گروه : اجتماعی /

شناسه: 6363

10 فروردین 1403 13:47

دیدگاه: 1

ارسال توسط:

جانشین کمیته اطلاع‌رسانی ستاد بسیج سلامت نوروزی گلستان خبر داد قول استاندار گلستان برای تامین نیمی از هزینه‌های ساخت ساختمان مرکز فوریت‌های پزشکی استان

جانشین کمیته اطلاع‌رسانی ستاد بسیج سلامت نوروزی گلستان از قول مساعد استاندار گلستان برای تامین نیمی از هزینه‌های ساخت ساختمان مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان خبر داد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از فارس؛ علی متکی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای آغاز طرح نوروزی تا روز گذشته، 14 هزار و 107 مورد بازدید از مراکز بین راهی، اماکن تهیه و توزیع غذا و مراکز عرضه محصولات خوراکی انجام شده که طی این مدت 19 هزار کیلو مواد غذایی فاسد معدوم شده است.

وی ادامه داد: طی این مدت هشت هزار و 278 مورد کلرسنجی، تعطیلی 32 مورد واحد صنفی متخلف و معرفی 330 مورد به مراجع قضایی انجام شده است.

جانشین کمیته اطلاع‌رسانی ستاد بسیج سلامت نوروزی گلستان خاطرنشان کرد: طی این مدت بیش از یک هزار و 800 بازدید و سنجش روغن استفاده شده توسط رستوران‌ها و هتل‌ها و سنجش میزان مخمر استفاده شده در نانوایی‌ها و بازدیدها و نظارت‌های مشابه در سطح استان انجام شده است.

متکی با اشاره به اقدامات شبانه‌روزی مرکز فوریت‌های پزشکی 115 در استان گلستان بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا روز گذشته در سطح استان گلستان دو هزار و 10 مورد ماموریت فوریت پزشکی انجام شده که بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد ماموریت‌های تصادف جاده‌ای نشبت به سوانح رانندگی در شهرهای استان رو به افزایش است و طی این مدت نیز ماموریت‌های تصادف جاده‌ای بیشتر از شهری بوده است.

وی تاکید کرد: بررسی گزارشات نشان می‌دهد متاسفانه برخی از رانندگان و خانواده‌ها در خصوص تعداد سرنشینان مجاز خودروی خود دقت نکرده و با سوار کردن تعداد بیش از حد استاندارد در خودرو، باعث می‌شوند در صورت بروز حوادث، میزان خسارت و صدمات جانی وارد شده به سرنشینان افزایش یابد.

جانشین کمیته اطلاع‌رسانی ستاد بسیج سلامت نوروزی گلستان تصریح کرد: در این مدت 41 هزار و 700 نفر به اورژانس بیمارستان‌های استان مراجعه کردند که 37 هزار نفر به صورت سرپایی مداوا و درمان و باقی افراد در بیمارستان بستری شدند.

متکی گفت: از ابتدای آغاز طرح نوروزی تا روز گذشته تعداد 440 مورد زایمان طبیعی و یک هزار و 714 مورد عمل جراحی در بیمارستان‌های استان انجام شده است.

وی افزود: 264 پزشک متخصص مقیم در بیمارستان‌های استان فعال هستند و در این مدت 10 هزار و 600 نفر در درمانگاه‌های تخصصی توسط پزشکان متخصص ویزیت شده‌اند.

متکی بیان کرد: در طرح نوروزی امسال تاکنون 72 مورد سرکشی از داروخانه‌ها انجام شده است و نسبت به وجود داروهای مورد نیاز بیماران کنترل‌های لازم انجام می‌شود.

وی در پایان به بازدید استاندار گلستان از فعالیت‌های کمیته ستاد بسیج سلامت نوروزی اشاره کرد و گفت: استاندار گلستان در این بازدید نسبت به تامین نیمی از هزینه‌های ساخت ساختمان مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قول مساعد داد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
افسر جوان
19 مهر 1400

برای خبر های دیگه خیلی عکس کم میزاری؟؟!!

آرشیو