گروه : اجتماعی /

شناسه: 7043

30 فروردین 1403 05:59

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی حمل بار گلستان:  بسیاری از مطالبات رانندگان از جمله بیمه ، نوبت دهی و سوخت مرتفع شده است

مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی حمل بار گلستان از تحقق خواسته های رانندگان خبرداد و گفت: بسیاری از مطالبات رانندگان ازجمله بیمه ، نوبت دهی و مشکلات سوخت مرتفع شده است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از گلستان ما ؛ سیدمحمدحسینی امروز در گفتگو با خبرنگار گلستان ما اظهار کرد: حمل و نقل ما برون شهری است و مشکلات و مطالبات رانندگان نیز سراسری است ، ما  بعنوان اتحادیه خواسته ها را دسته بندی کردیم و از طریق مسئولان استانی به کشور منتقل می کنیم.

وی بیمه تامین اجتماعی را یکی از خواسته های کامیون داران و رانندگان بیان کرد و افزود: قرار بود رانندگانی که ازسال 89 به بعد بیمه شده بودند، یارانه بیمه آنها قطع شود که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده ابقا شده و  یارانه بیمه ای که از سوی دولت باید پرداخت شود به قوت خود باقی مانده است.

مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی حمل بار گلستان افزایش حقوق رانندگان را از دیگر خواسته های محقق شده کامیونداران بیان کرد و گفت: پایه حقوق یک راننده کامیون یک و 3 دهم برابر یک کارگر ساده بود و هم اکنون این عدد به یک و نیم برابر افزایش پیدا کرد و خوشبختانه از یک تیرماه اجرایی شد.

حسینی بیان کرد: بناست هر راننده و کامیونداری درکشور داوطلبانه حق بیمه خود را انتخاب کنند، البته هنوزبه نتیجه قطعی نرسیده است.

وی افزود: در سال 86 طی توافقی بین کانون شرکت های صنفی امضا شده بود و قرارشد از محل افزایش کمیسیون پرداختی، رانندگان از یک مردادماه بدون پرداخت وجهی بیمه تکمیلی شوند. این مطلب از سوی سازمان راهداری کشور مصوب و از طریق معاون وزیر اعلام شد و به زودی به استان ها ابلاغ می شود .

این مقام مسئول اذعان کرد: در نوبت دهی در بنادر و مکان های تجمع بار یکسری بی عدالتی هایی بوده  که مورد بررسی قرار گرفت و بازبینی شد، همچنین شرکت های متخلف بابت دریافت کمیسیون های  اضافه برخورد شد، سازمان به دنبال آن است تا حق و حقوق رانندگان ضایع نشود .

وی به مرتفع شدن مشکلات سوخت رانندگان اشاره کرد و گفت: رانندگانی که واقعا فعال بودند و با ماشین هایشان بیشتر تردد می کردند و محدودیت های سوختی داشتند ،  برداشته شد و شب گذشته از سوی وزیر این موضوع ، در رسانه ملی اعلام شد.

حسینی بیان کرد: مسائلی مربوط به سختی کار  و زیان آوری شغل رانندگی هم وجود دارد که خوشبختانه با نظر مساعد نمایندگان در کمیسیون های اجتماعی و عمرانی در حال بررسی است و تصویب آن نیازمند زمان است ، ما امیدواریم به زودی خبرهای خوشی هم در این زمینه داشته باشیم .

وی ادامه داد: قیمت کامیون ها، قطعات و لاستیک گران است و با توجه به وضعیت جابجایی ها و حمل و نقل هزینه ها ، کفاف اقساط کامیون داران را نمی  دهد لذا  خواسته ما  این است که باید در نرخ گذاری فروش کامیون ها، نماینده کارگروه حمل و نقل حضور داشته باشد.

این مقام مسئول گفت: از کامیونداران و رانندگان خواهشمندیم خواسته های خود را از کانال های قانونی و تشکل های صنفی دستگاه های ذیربط دنبال کنند . کانون رانندگان استان دارای 10 تشکل صنفی در استان  است  که هر هفته جلسات مستمر داریم، خواسته ها را دسته بندی می کنیم و با کانون ها و اتحادیه در کشور منتقل می کنیم. .

مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی حمل بار گلستان در خاتمه گفت: از رانندگان و کامیون داران می خواهیم مواظب باشند دیگران وارد صنف ما نشوند و  از خواسته های بحق ما سو استفاده نکنند. کانال های ما برای مطالبه گران  باز است و پیگیری های لازم را برای خواسته های به حق این صنف انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو