گروه : اقتصادی /

شناسه: 4779

01 اردیبهشت 1403 16:55

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان: ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری گردشگری در گلستان انجام شد

گرگان - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: امسال ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان انجام شده است.

به گزارش قابوس نامه، به نقل از مهر، ابراهیم کریمی بعدازظهر دوشنبه در نشست با سرمایه گذاران بخش گردشگری، هنرمندان صنایع دستی و تشکل های غیر دولتی استان گلستان اظهار کرد: استان گلستان دارای ظرفیت های منحصر به فرد نسبت به سایر استان های شمالی است.

وی افزود: طبیعت سبز، جنگل، صنایع دستی از ظرفیت های است که در سایر استان های شمالی هم وجود دارد اما ظرفیت اقوام و فرهنگ، لباس و گویش آن ها، گلستان را در این حوزه منحصر بفرد کرده است.

کریمی ادامه داد: اقوام و فرهنگ و گویش آن ها از ظرفیت هایی که باید در حوزه گردشگری بیش از پیش از آن ها استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاصر میراث فرهنگی گلستان یک پای ثابت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در گلستان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: در حوزه گردشگری و صنایع دستی گلستان تاکنون بهره مناسبی از تسهیلات صندوق توسعه ملی و بانک سینا برده ایم و تسهیلات قابل توجهی به بخش خصوصی در این حوزه تخصیص یافته است.

کریمی خاطرنشان کرد: تاکنون تنها از اعتبارات بانک ملی ۸۰ میلیارد تسهیلات به فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری گلستان تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: امسال در مجموع ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به حوزه بخش گردشگری استان تخصیص یافته و نگاه ما به کمک های دولتی نبوده است.

کریمی گفت: تاکنون مشکلات و موانع هتلداران در حوزه تسهیلات و اداری را حل کرده ایم و تنها یکی دو تا سرمایه گذاران در حوزه هتلداری مشکل دارند که امیدواریم در این سفر حل شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو