گروه : سیاسی /

شناسه: 3848

10 فروردین 1403 00:10

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

حواشی پررنگ یک مناظره در دانشگاه فرهنگیان؛ قدیری ابیانه:دولتی برای رانت خواری،شایسته اعتمادمردم نیست/زیباکلام:دراین دولت هیچکس به وظایفش عمل نکرد

مناظره سیاسی "عملکرد سیاسی-اقتصادی دولت " با حضور "محمد حسن قدیری ابیانه و "صادق زیبا کلام" ظهر دیروز در پردیس امام خامنه ای دانشگاه فرهنگیان برگزار شد که با حواشی همراه بود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از کلاس بیست؛ مناظره سیاسی "عملکرد سیاسی - اقتصادی دولت" با حضور "محمدحسن قدیری ابیانه" و "صادق زیباکلام" ظهر دیروز در پردیس امام خامنه ای دانشگاه فرهنگیان گرگان برگزار شد.

طبق اطلاع رسانی که از قبل توسط انجمن اسلامی دانشگاه فرهنگیان تشکل پر رنگ و مورد حمایت رئیس دانشگاه فرهنگیان انجام شده بود این برنامه ساعت 10 تا 12 در پردیس آیت الله خامنه ای برگزار می شد اما ظاهرا با تاخیر در پرواز کارشناسان این برنامه با دوساعت تاخیر در ساعت 12 برگزار شد.

به گفته رئیس روابط عمومی این دانشگاه فرهنگیان استان به دلیل اینکه واحد برادران این دانشگاه متولی برگزاری آن بود حضور خانم ممنوع بود حال انکه به گفته برخی از شاهدین بانوان در این برنامه حضور داشتند.

photo ۲۰۱۷ ۰۵ ۰۹ ۱۱ ۱۰ ۲۲

حواشی ابتدایی این برنامه تزئین دکور مراسم و استفاده از رنگ های سبز و بنفش رنگ انتخاباتی رئیس جمهور و چسباندن عکس (م.خ)رئیس جمهور ممنوع تصویر و حامیان سران فتنه بود که با کج سلیقی مسئولان انجمن یکسویه و جانبدار بودن آنان و سواستفاده تبلیغاتی و حمایت نامزدی خاص را نیز تداعی می کرد که شایسته یک تشکل و مراسمی با نام مناظره نبود.

در ابتدای مراسم نیز با این حرکت انجمن اسلامی «قدیری ابیانه» کارشناس اصول گرای برنامه اعتراض کرد که به برخورد ما بین وی و مسئول حراست نیز منجر شد.

مناظره سیاسی "عملکرد سیاسی-اقتصادی دولت " با حضور "محمد حسن قدیری ابیانه " مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام و سفیر ایران در ایتالیا و مکزیک و "صادق زیبا کلام" استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در سالن معلم پردیس امام خامنه ای دانشگاه فرهنگیان با حضورحدود 300 دانشجو معلم در دوبخش سوالات با محور های تعیین شده و پرسش و پاسخ های دانشجویی برگزارشد.

دولت سوپر سوپر مرفه کاخ نشین از حال کوخ نشینان خبرندارد

"محمد حسن قدیری ابیانه" بعنوان کارشناس اول در این مناظره سخن می گفت، وی در سخنان خود در این برنامه با انتقاد از نگاه سرمایه داری و از بالا به پایین این دولت گفت: متاسفانه این دولت، دولت لیبرال ها و سوپر سوپر سوپر مرفهین است که آقای جهانگیری وقتی در مناظره صحبت از محموله پوشاک دختر وزیر آموزش و پرورش می گوید بنده خدا دختر جوان بیکار داشت ویک محموله کوک به ارزش 200 میلیون تومانی وارد کرده است.

بنده به شخصه به کسی که پول خردش 200 میلیون تومان باشه رای نمی دهم به کسی که ساعت مچی ایش 4هزار دلار باشد، کسانی که انتصابشان بر مبنای حزب و گروهی خاص باشد رای نخواهم داد، این ها برخلاف گفته امام خمینی است ، کسی که کاخ نشین باشد ازحال کوخ نیشنان خبرندارد.

وی به انتصاب بانک رفاه کار گران با حقوق های چند صد میلیونی تنها به دلیل شریک بودن در صرافی حسین فریدون ، رئیس بانک ملت با حقوق 600 میلون تومانی تنها به دلیل همشهری بودن، دستور وام 1500 میلیارد تومانی به یک بدهکار بانکی، عزل معاون ارزی و بین الملل بانک زمانی که این کار را تصدیق نمیکند و استخدام یک سرخه ای ودادن که تنها ماهی 15 میلیارد تومان برایشان سود داشته است.

در این دولت هیچ کس به وظایفش عمل نکرد

صادق زیبا کلام نیز در این باره گفت: بنده معترضم اگر بغضی که علیه دولت یازدهم است از جمله مواردی که آقای قالیباف گفتند که این دولت از ثروت را از حلقوم مردم بیرون کشیدند، مسئولین این دولت در سه سال و نیم از 96 درصد مردم گرفتن و مطالبی که شما (قدیری ابیانه اشاره کردند) اگر اینها را جدی بگیریم باید نه تنها این نظام مورد حمایت امام زمان زیر سوال می رود بله مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصحلت نظام زیر سوال میرود، خب رسانه و مطبوعات، مجلس خبرگان رهبری چه کار می کرد و نهادهای دیگر چرا به وظایف خودشان عمل نکردند دولت که فاسد بوده مانند سایرین اما چرا نهاد های دیگه به وظایفشان عمل نکرده است و مجلس شورای اسلامی که ناظر بر عملکرد دولت باشد و وزرا فرا بخواند چه کرد؟

در این انتخابات اخلاق پایمال شده/خدمت کردن شعار پوپولیستی است

وی ادامه داد: نکته دوم اینکه در حقیقت در این انتخابات چیزی به نام اخلاق پایمال شده و طرفین مناظره حاضر هستند که هرنیرنگی برای عوام فریبی بکار ببرند، از نمازجمعه و صدا و سیما، و حرف ای مسخره ای میزنند که می خواهیم خدمت کنیم، عاشق خدمت هستیم، خیلی جالب است که این همه عوام فریبی و پوپولیسم برای خدمت کردن است و اصلا برای این نیست که میخواهند به قدرت برسند.

زیبا کلام با بیان اینکه نامزدها می گویند؛ به خاطر عشقشان این کار را انجام می دهند و دروغ می گویند، می افزاید: ادعای اخلاق مداری که ما با غربی ها متفاوتیم ، احزاب غربی و جریانات سیاسی به دنبال قدرت هستند و کاخ حکومت می خواهند اما در جمهوری اسلامی همه

به دنبال خدمت هستند، دروغ می گویند، آخر خدمت این همه فریب دروغ پوپولیسم این همه شانتاژ این همه پوپولیسم اینا اولین سوال است که اینها چطور می خواهد در جمهوری اسلامی جمع شود .

آیا روحانی وعده 100 روزه نداد؟

در ادامه قدیری ابیانه در 4 دقیقه دوم خود به سخنان زیبا کلام واکنش داد و گفت: شما یک اعتراف و یک ادعا کردید ، اینکه طرفین دورغ می گویند، فریب می دهند و از اونجایی همیشه اشتباه می کنید می پذیریم ،اما اینکه طرف مقابل دروغ می گوید این نمی پذیریم این ادعا است، حال من می پرسم آیا به نظر شما آقای روحانی در انتخابات قبلی وعده حل 100 روزه داد ؟؟

زیبا کلام پاسخ داد: داد و خیلی هاشم حل کرد که قدیری نیز گفت: ولی ایشان که گفتن چنین وعده ای ندادند و 4 سال منتظر بودن که یکی بپرسه تا بگویند این درست است.

در این زمان رییس دانشگاه فرهنگیان طرفین را به اخلاق مداری دعوت می کنند که زیبا کلام با لحن اعتابگونه می گوید: آقای دکتر مسعودی، در این دانشگاه مقلد رئیسی ها و قالیباف هستند و مقلد افراد ک با هوووووو دانشجویان مواجه می شود و قدیری ابیانه نیز در پاسخ می گوید: مقلد رئیسی و قالیباف بودن به مقلد امریکا و اسرائل و انگلیس شرف دارد.

فقط بارانت این دولتی ها می توان بیش از 10 میلیون شغل ایجاد کرد

قدیر ابیانه در ادامه می گوید: ازویژگی های رئیس جمهور فعلی است که می گوید، نباید دروغ گفت بلافاصله دروغ می گویند دم از ولایت می زند اما ضد ولایت رفتار می کند ، می گوید، بهملت اعتماد دارد اما اعتمادی ندارد که حتی پخت غذا در قطارهارو به ایران بدهد که به اتریشی ها میسپارد.

اگر آقای رئیسی گفت، 4 میلیون شغل ایجاد می کند، فقط با رانت مربوط به این دولت بیش از 10میلون شغل باا وام 20 میلیونی و بیش از 2 میلیون با وام 100 میلیونی می شود کاری برای جوانان راه اندازی کرد.

شفافیت عوام فریبی است؟اموالتان را اعلام کنید

وی با اشاره به فرمایشات امام علی (ع) که فرمودند: اگر سفره پری دید ید می توانید دنبال سفره های خالی بگردید در اطرافش گفت: شفافیت عوام فریبی است؟ قالیباف پیشنهاد داد لیست اموالتان را اعلام کنید، رئیسی منتظر نشد اعلام کرد ، در سطح متوسط زندگی میکند اما روحانی فقط یک مسکنش ده ها میلیارد توما نی است.

حال وزیر مسکن می گوید مسکن مهر مزخرفه من معمارم مسکن مهر نقد دارم اما کسانی که در مسکن مهر نشستند وضع موجود را ترجیح دادند . از نظر وزیری میلیادی خنه همه ما مزخرف است.

ما دولتی نمی خواهیم که مردم را به ریال و عدد بشمارند

وی ادامه داد:ما دولتی نمی خواهیم که مردم را به ریال و عدد بشمارند، چند صد نفر کشته می شوند و شما می گویید که بیمه هستند اگر پدر و مادر خودتان هم بودند همه همین رو میگفتید .

زیبا کلام میز در ادامه بر افول اخلاق سیاسی تاکید کرد و ایران بدترین کشور در زمینه فساد اقتصادی معرفی کرد و گفت: این درحالی است که در زمان استخدام یک نفر از چندین جا استعلام می گرند و گزینش می شوند

اخلاق سیاسی در حال تنزل است

وی ادامه داد: ما آنقدر که نهاد اخلاقی داشته باشیم نهادهای مچ گیری داریم و این باعث می شود علیرغم نهادی بازرسی پرونده مفاسد اقتصادی زیادی داریم

زیبا کلام افزود: من معتقدم از نظر اخلاق سیاسی به شدت در حال تنزل هستیم و با اخلاق بازی می کنند، در جامعه ای که به شدت ا ز نظر مفاسد سیاسی و اخلاق سیاسی و تقوای سیاسی در مسیر سقوط افتاده ما چه آینده ای را برای کشور و چه جامعه خواهیم ساخت درجایی که حتی برای قدرت حریف را بدنام و خرد می کنیم.

در پاسخ به این سوال که برخی کاندیداها در شعار های خود خروج از رکود و اشتغال زایی افزایش یارانه ها را به طور مستقیم بیان می کنند با توجه شرایط اقتصادی کنونی چقدر این برنامه ها را قابل اجرا می دانید؟

رئیس جمهور به وزاری اقتصادیش وقت ملاقات نمیداد

قدیری ابیانه گفت: زمانی نامه 4 وزیر روحانی در بابا اقتصاد رسانه ای شد و آن زمان توکلی نماینده مجلس پرسید چرا این نامه را رسانه ای کردید که وزرا گفتند،رئیس جمهور به وزرای اقتصادی وقت ملاقات نمیداد این زمانی بود که مسئله اصلی اقتصاد بود .

وی افزود: در اوج رکود نیز روحانی اعلام کرده بودکه از آن خارج شدیم و حتی عنوان شد هفتصد هزار تا شغل ایجاد کردیم ، البته با شاغل بودن افراد در چند سعت در هفته ممکن است شاغل محسوب شوند و حتی این را با دولت گذشته مقایسه می کنند .
دیدید که احمدی نژاد تایید نشد و معتقد بودم که همین طور خواهد شد، اما 500 هزار شغل ایجاد کردند، دولت گذشته هم خوبی داشت و هم بدی هر دورا بگوییم.

اخلاق در این دولت مرده/ رسانه های غربی هم در حمایت از دولت هستندو ربیسی را می کوبند

وی با بیان اینکه اخلاق در این دولت مرده ،چون هرچه می گویند، در بحران دولت قبل ماند، افزود: حالا سیل در آذربایجان می آید، میروند در عسلویه عکس می گیرند حالا 90 درصدش در دولت قبل ساخته شده است و طرح اصلا از زمان هاشمی بوده است؛ این درحالی است که امیر کویت زودتر به ایران تسلیت گفت؛

قدیری ابیانه بیان کرد: افراد دنبال بدنام کردن حریف هستند تا آنجا که اصلاحطلبان تدین را هم رعایت نمی کنند بررسی اجمالی، رادیو امریکا سی آی ای منافقین بهایی آمدنیوز ریگی ها آمد نیورز تبلیغ روحانی می کنند و علیه رئیسی کار می کنند و رئیس موصاد مصاحبه کرده که من نگرانم که روحانی رئیس جمهور نشود آیا اینهایی که دستور ترور دانشمندان هسته ای ماررا می دهد کسی که داعش را راه انداخته و کسی به ریگی دستور می دهد که مردم را قتل عام کند این دلسوز ما شده؟ امام نفرمود کسی که از ما تعریف کند مسیر ما غلط است؟؟ اول احمدی نژاد رد صلاحیت شد دیدن قالیباف هست به خالیباف تبدیل شد والان رئیسی را احاطه کردند.

آقای روحانی برای خصوصی سازی چه کردید؟

وی افزود: برای مثال یکی از مفاسد ریشه ای دولتی بودن اقتصاد ماست، یک سوال آقای روحانی چه کار کردید زمانی که سیاست بر خصوصی سازی بوده و اقتصاد در آن فاسد است آیا جز دوتا پروژه 7-8 میلیاردی را 70-80 میلیارد به رفقای خودش دادند حالا اگر پول گرفته باشند بلکه وام دادند و از اونها گرفتند .

چرا دولت یازدهم یارانه های متولین را قطع نکرد

وی ادامه داد: مجلس هم گفت 30 درصد که متمول یارانشان را حذف کنند به مردم تهدست بدهند دولت اجرایی نکرد و با آمدن مجلس اصلاح طلب، آن را حذف کرد. حالا می پرسیم آقای ترکان چرا حذف کردید که پاسخ دادند دولت قبل به همه داده خوب بوده و الان ما اگه قطع کنیم در بین مردم جایگاه بدی پیدا می کنیم .من می گویم آقای ترکان دولتی که مستقر می شود باید ضعف های دولت قبل را تکرار نکند نه اینکه به خاطر رای آن اشتباه را تکرار کند، ماهی یک هزار میلیارد تومان، سالی 12 هزار میلیارد در 4 سال 8 4هزار میلیارد تومان یارانه به ثروتمند داده در حالی که 30 درصد از خانواده هایمان یک شاغل هم در خانواده ندارند و این ظلم است که این مقدار نه به سیاست نظام بلکه به سیاست حزبی و جناحی و برای پیروزی خود هزینه کردید.

چرا روسای جمهور به تیر غیب گرفتار می شوند

زیبا کلام هم در پاسخ به این سوال گفت: من هم میتوانستم به سمت عوام فریبی بروم و به سمت 3 هزار میلیارد بروم و ما باید بپرسیم که ما را چه می شود و چرا همه روسای قوه مجریه در کشور به تیر غیب گرفتار می شوند .بنی صدر فراری شد، میرحسین موسوی در حصر است هاشمی فتنه گر هست، خاتمی ممنوع تصویر شد، احمدی نزاد رد صلاحیت شد روحانی هم فاسد است؛ اگر یک نفر از مریخ بیاید این روسای جمهور شما بودند و رد صلایت می شوند؟؟

وی افزود: یک دلیل اینکه چرا ما دچار این گرداب و بلیه شدیم اخلاق در جامعه مان تقلیل پیدا کرده برای منافع سیاسی حاضریم حریف خود را لگد مال کنیم و نادرست ترین مسائل را مطرح کنیم.برای کسی که 19 میلیون رای آورده و افرادی برجسته رای دادند و ما برای منصب امروز جانب کس دیگری را می گیرم.

زیبا کلام همچنین گفت: در برخی از دانشگاه ها عنوان می شود که رای دادن ما چیزی را عوض نمی کندف افزود: چراباید این تفکر در شما ها بوجود می آید که رای دادن بی فایده است، پاسخش روشن است برای خراب کردن احمدی نژاد هرچه بر زبان ما می گوییم برای خراب کردن روحانی هم همینطور و برای قدرت حتی حاضر نیستیم یک اپسیلون اخلاق راعایت کنیم. صعه صدر داشته باشید فراخ تر تصمیم بگیرد شما به جنگ ها حیدر نعمتی اهمیت ندید .

وی ادامه داد: یک مریخی می آید می پرسد چرا در این 40 سال رئیس قوه مجریه همواره به تیر غیب گرفتار شده چرا شما رئیس مجریه انخاب نمی کنید که لوس نباشه حیض نباشه خرابکار نباشه رد صلاحیتش نکنید، حصرش نکنید، بازداشتش نکنیدفتنه گرش نخوانید ، چرا یک ادم عادی را انتخاب نمی کنید.

دولت کنونی بسیار ولخرج است/وقتی ذخیره نظام می خوانیم و به کارتخواب وام می دهیم دزدی ها زیاد می شود

«برخی از کاندیدها در افزایش یارانه و اشتغال صحبت کردند نظر شما چیست؟» سوال دیگر این مناظره بود که قدیری ابیانه در پاسخ به این سوال با بیان اینکه دولت فعلی دولت ولخرجی است، افزود: بدهی دولت به 700 هزار میلیارد تومان 10 برابر در آمد به ازای هر خانواده 4 نفره 35 میلیون تومن دولت خیلی مبهم است؛ بجای اینکه دولت برخورد کند فاسدان اقتصادی ذخیره نظام خوانده می شوند ودر صندوق ذخیره فرهنگیان به کارتن خواب وام چند هزار میلیار تومانی می دهند حال در زیر مجموعه آنها همین کار را در سطح پایین تر انجام دهند و با این استدلال که چون اینها در دولت بزرگ شدند و خوردند و سیر شدند دیگر نمیخورند نگه داشته می شوند و حتی در مناظره بنده با آقای قنبری در همدان، ایشان می فرمودند ، اگر روحانی رای نمی آورد مردم ایران به آدم خواری از گرسنگی روی می آوردند

وی با بیان اینکه پسر مهاجرانی همین الان برای مسئله پول دکل در زندان است، افزود: دولت قبل اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی رو فهمید پیگیری کردند، اعدام شد چند صد میلیون اموالش مصادره شد اما در این دولت با سینه سپر همینطور می گردند و برای لیست اموال دولتیان سکوت می کنند؛ بیت المال مال مردم است.

اعلام حق و پاداش شفافیت اقتصادی است چرا دولت اجرا نمیکند؟

قدیری ابیانه افزود: حق و پاداش شفافیت اقتصادی است چرا دولت اجرا نمیکند؟ چرا جهانگیری و آقای روحانی اعلام نمی کنند حتما باید قانون به طور واضح اعلام کنند؟ آیا موافقید دارایی هاشون اعلام بشه؟؟ اما بعد مردم را به جهنم سوق دادند؟ ای بیشعور نفهم خواندند و معترضین را باتوهین جواب دادند؟ آن را حساب پاک است از محاسبه چه باک است.

زیباکلام در پاسخ این پرسش گفت: گفته می شود که یکصد تا 300 میلیون در سال سرمایه گذاری می شود و فرض کنیم سرمایه گذاری پایین هستید و 100 میلیون نفر؛ 500 هزار میلیارد تومان ظرف 4 سال شغل ایجاد کند حال نامزدی که می گوید بیکاری را رفع می کند و سال گذشته بودجه در کل دانشگاه های کشور 5 هزار ملیار د تومان و کل سازمان محیط زیست با بیش از 6هزار پرسنل 300 میلیارد تومان و کل بودجه عمرانی کشور 13 هزار میلیار د تومان بود حال چطور می خواهد بیکاری را رفع کند.

پرداخت یارانه غلط ترین کار در کشور/ پوپولیسم گلوی جمهوری اسلامی را گرفته

وی افزود: پرداخت یارانه یکی از غلط ترین و فاجعه آمیز ترین در کشور بوده و با انگیزه های پوپولیستی انجام شده، برای یارانه 43 هزار میلیارد تومان انجام شده است و در 5 سال اول 250 هزار میلارد تومان، که عاقلانه نیستف حال در جاهای دیگر به دهک های پایین می پردازد و آن مقدار که می ماند، خرج عمرانی آموزش و پرورش و .. می کنند .

زیبا کلام ادامه داد: پوپولیسم گلوی جمهوری اسلامی را گرفته و نمی گذارد نفس بکشند.

قرار دادها را باید برمبنای ادب امضا کرد یا عقل؟

کارشناسان درباره این پرسش که «به نظر شما برجام که شاه بیت اقدامات دولت در سیاست خارجی است چقدر توانسته برای مشکلات سیاسی و اقتصادی در کشور راه گشا باشد و اگر در دولت دوازدهم اگر غیر از روحانی روی کار بیاید چقدر احتمال نادیده گرفتن این معاهده وچود دارد؟ گفتند؛

قدیری ابیانه :برجام یکی از دستاوردها این دولت بنا به گفته خودش است ، قرار بود روزی که گفتن روز اجرای برجام هست ، تحریم ها لغو شود باید ضمانت میگرفتند وسیمان میریختند حال می بینیم امروز تمام تحریم ها لغو نشده و پول هایمان هنوز با چمدان باید جابجا می شود، تحریم نفتی را برداشته نشده پول ما هم در خرج کشور است و آنها باید تعهدشان را اجرایی میکردند که نشده است، مگر قرار دادها را برمبنای ادب امضا می کنند، ما عملا دستاوردی نداشتیم و یک معامله انجام نشد چرا فریب می دهید .

نامزدها می گویند به برجام پایبندند/برجام چک بدون امضاست که باید نقد شود

وی افزود: در زمان مذاکره گفتید اب خوردن ما به برجام وصل است آدم ساده هم می فهمد ک انها مساما سفت و سخت میگیرند ، این مکانیزم را ما انجام دادیم اما 5+1 انجام نداده است و از"مکانیزم ماشه " استفاده می کنند، اما نامزدها دیگر گفتند که حتی ما به تعهدات شاه هم پایبندیم.
قدیری ابیانه افزود: آنها چک بی پشتوانه امضا کردند ما دنبال نقد کردن ان هستیم و ما زیر نمی زنیم .

وی با بیان اینکه این دولت عشق توافق داشت، افزود: برجام فعلی یعنی حماقت کردیم و نمی توانست اتحاد ایجاد کند و هرجا گفتند ما مشکوکیم و هر مرکز نظامی را باز کنیم، مصدق اعتماد کرد 25 سال اسیر دیکتارتوری بودیم.

اگر یارانه بد بود چرا قطع نکردند/یارانه ثروتمندان صرف آموزش و پرورش می شد

قدیری ابیانه درخصوص افزایش یارانه ها در شعار برخی کاندیدها بیان کرد: 13 هزار میلیار تومان بودجه عمرانی بوده 12 هزار میلیارد تومان اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان بوده است که اگر نبود بودجه دوبرابر می شد؛ اگر یارانه بد بود چرا قطع نکردند، یارانه ثروتمندان قطع نشد، این پول می توانست صرف آموزش و پرورش می شد.

زیبا کلام نیز در ادامه گفت: در سال 92 دلواپسان، جمع شدند در سفارت امریکا وبا با مذاکرات و توافقات و برجام مخالفت کردند و و ترجیخ بندشون هم امریکا و اروپا به تعهد خودشون عمل نکردند و فقط ما عمل کردیم . اما ببینید من از شما یک سوال میکنم برجام علیه منافع ملی ما بوده و ب نفع غربی ها بوده؟ یکی مثل ترامپ و دشمن خونی با برجام است نفهمید؟ اینطور نیست امتیازی دادیم و گرفتیم ،چرا این اصرار وجود دارد برجام خیانت است؟ علیرغم اینکه مقام معظم رهبری تعیین کرده و مجلس شورای اسلامی تایید کرده اند.

نظام جز استکبار ستیزی چیز دیگری برای ارائه ندارد

وی ادامه داد: این نظام ائیدولوژیک است که محور آن استکبار ستیزی است که هیچ چیز دیگه ای برای ارائه به جهان ندارد اقتصادش تکیه کند که دزد خانه است ،به مدل سیاسی ایش افتخار کند که مسئولاش به تیر غیب گرفتار می شوند و هزاران نفر رد صلاحیت می شن بدون دلیل ، اعتیاد در جامعه کم شده فحشا در جامعه کم شده؟مجبورند به امریکا ستیزی و دشمنی با امریکا تکیه کنند.

ما باید به نسل جوان دربار برجام پاسخ دهیم

زیبا کلام ادامه داد: ما در زمان دولت قبل تا جنگ هم پیش رفتیم حال پرسشی ایجاد می شود که درمورد افغانستان و عراق هم میتوانیم، مذاکره کنیم ما چه جوری به نسل جوان جواب بدهیم که علیرغم اختلافات می توانیم به توافق برسیم.
قدیری ابیانه در پاسخ به این سوال در فرصت خود گفت: ترامپ دشمن برجام است اما زمانی که نتانیاهو سران اروپایی به او راهنمایی کردند که این توافق عین رفتن به ایران و دست یافتن به مراکز موشکی آنان است برخورد سختگیرانه را در زمان وردود به این مراکز انجام دهید.

سایه جنگ را سخنان کوبنده رهبر انقلاب رفع کرد نه برجام

 این که می گوید امریکا ستیزی را انقلاب اسلامی بگیرند چیزی نداریم ، گفت: زمانی که سفارت امریکا بزرگترین سفارت در ایران بود روزها با طرح دوستی می ریختند و در همان شبها اسناد سری جابجا میکردند،اسکناس جعلی جاپ می کردند، دشمن را نشناختن هنر نیست، اگر کلینتون هم بودهمین کاررا میکرد خود ، توافق مشکلی ندارد متن توافق مشکلات فراوان دارد، مقام معظم رهبری این توافق را با شروطی پذیرفت آیا این خط قرمزها رعایت شد؟ سایه جنگ را رهبری با سخن کوبنده خود در مقابل اوباما گفت که اگر غلط زیادی بکنید حیفاو تلاویو با خاک یکسان می شود، در همان زمان هم مراکز پژوهشی خود آنها بررسی کرد؛ در صورت حمله ایرن به امریکا روز اول کل ناوگانش به زیر آب می روند.

وی ادامه داد: سایه جنگ را دور کردند؟ می گویند« عزت یا سایه جنگ؟» را بید قبول می کردیم، ما به خاطر عزت شهید دادیم و جنگیدیم . سر افغانستان به آنها کمک کردیم چه شد ما را در محور شرارت گذاشتند ؛دشمن را نشناختن هنر نیست قصه بز بز قندی را بخوانید شاید کمتان کند

زیباکلام نیز در پاسخ گفت: ترجیح می دهم پاسخ سوالات را ندهم اینها حرف های پوپولیستی است که قدیری ابیانه د رپاسخ بیان کرد: ان شاا.. 29 اردیبهشت به پست پولیسم خاتمه می دهیم.

مجری، یک سوال در خصوص معوقات خود برای تلطیف فضای ماظره پرسید که قدیر ابیانه پاسخ قابل تاملی داد، وی گفت: معوقات را خوردند و بردند ، معوقات را بای در این دولت می دادند که ندادند.

مجری نیز بیان کرد: سیستم آموزش و پرورش ویژه سال 96 نیست که قدیری ابیانه گفت مجری باید بیطرفانه اجرا کند نه پاسخ دهد.

سوال دیگر دانشجویان در خصوص راه حل برای مسئله حصر بود که کارشناسان اینگونه پاسخ دادند.

 12 میلیون بیکار در خانه ها حصر هستند نه آدرس دهندگان برای تحریم کشور

قیری ابیانه گفت: ما 5تا 7 میلیون ، براساس آمار شاغل یک ساعت در هفته شاغل حساب کردند ، 12 میلیون بیکار در خانه بیکارند و دنبال شغلند در حصرند حال دنبال حصر سه نفر که معلومند چرا در حصرند هستید، به فکر اینها باشید ، خب می خواستند آدرس برای تحریم ها ندهند، حصر نشوند.

به فتنه گران فرصت ندادید صحبت کنند

زیبا کلام نیز در پاسخ این پرسش گفت: در مورد حصر معتقدم که خود حصر غیر قانونی، غیر اخلاقی، غیر انسانی و غیر اسلامی است؛ حصر باید شکسته شود، در این هفت سال این افراد را فتنه گرو امریکایی و اجیرشده سیا خواندند اما نگذاشتند این افراد پاسخ بدهند. در این جامعه انصاف وجود ندارد ه و سراسر دروغ است آیا شما درهر سال یک دقیقه به فتنه گران فرصت دادید شما می گویید بدترین جنایت کردیداما هشت ثانیه هم وقت ندادید .

در این مراسم مناظره که چندین ساعت به طول انجامید درباره جایگاه اهل سنت نیز از سوی هر یک از کارشناس عضو تشکل(اصلاح طلب و اصول گرا) بود ومحدودیت های دولت شما دولت شما درباره آنها بودنیز پرسیده شد که که "قدیری ابیانه" در اینباره گفت: اهل سنت برادران دینی ماهستندغ بنده حتی زمانی که من سفیر در مکزیک بودم معاون بنده یک فرد اهل سنت بودند.

مرد و زن و اقلیت ندارد باید عادل بود، ملاک شایستگی است

وی افزود: در کشور ما اهل سنت در مجلس شورای اسلامی نماینده دارند و اگر رای بیاورند حتی رئیس مجلس هم می توانند باشند اما در دیگر کشورها که سنی هستند برخی ها به بهانه مختلف به قتل می رسند ما تنها کشوری بودیم که به فلسطین کمک کردیم، ما با قتل عام شیعه و سنی در یمن و در دنیا مخالفیم و از حقوق اهل سنت دفاع می کنیم. .

قدیری ابیانه یاآورشد: سخنگوی نامزدها نیستم اما ملاک ما شایستگی است منعی برای رئیس سازمان ونهاد شدن نداریم، مرد و زن و اقلیت ندارد باید عادل بود حقوق را رعایت کند نه اینکه پول آنها را خورد.

اینکه می گویند روی سرما جادرند مهمل است/ب رعیت حقوق اجتماعی در نروژ نگاه کنید

زیبا کلام نیز در این باره گفت: بنده بعنوان اصل کلی معتقدم ، آنهایی که می گویند، مشکل باهم ندایم ، روی سرما جادراند و ..این از قبیل همان مهملات ماست .

وی ادامه داد: اگر راست می گوییم که مثلا مشکلی ندارند و وضعشون خیلی خوبه، باید از خود اهل سنت بپرسیم که چه احساسی دارید؟ چقدر بعنوان شهروند، جمهوری اسلامی توانسته عرق ملیت را در شما ایجاد کند ؟چقد بعنوان شهروند سنی چقدر مورد تقدیس قرار گرفتید ؟چقد مرتبه و مناسب بالا به شما داده شده و من معتقدم دل اهل سنت خون هست .

زیبا کلام گفت: زمان انتخابات (با ادا) می گویند؛بردران مسیحی ما شهید شدند و ما وقتی مسیحی ها نامزد شورای شهر بشوند و شورای نگهبان تایید نمی کندافزود: چرا نگاه کنیم، عربستان چطور باشیعیان رفتر میکنه وحتی امریکا با سرخپوستها ، چرا نمی رویم ببینیم نروژ ودانمارک و.. با اقلیت ها چطور رفتار می شوند و چه حقوق اجتماعی دارند و اهل سنت ما حتی اجازه ندادیم در پایتخت "ام القرای اسلامی" یک مسجد داشته باشد.

همه اقیلیت ها در مجلس نماینده دارند/برای پنهانده شدن یا باید مسیحی بو یا همجنس باز

قدیری ابیانه گفت: 13 میلیون مسلمان در امریکا قرار دارد ما در همه جا اقلیت هایی داریم و برای همه هم نماینده ای در مجلس داریم در ایران حقوقی که ارمنی ها دارند مسلمان ها در هیچ کجا ندارند برای پنهاهنده شدن در اروپا یاباید مسیحی باشند و یا همجنس باز که باید گواهی ارایه شود که واقعا خفت بار است.

نگاه به دورن داشته باشد و به مردم اعتماد کند/عوام فریب و پوپولیست نباشد

سوال پایانی این برنامه مناظره به شرح ذیل مطرح شد.«دولت مورد نظر دوازدهم شما در زمینه اقتصاد مقاومتی چه برنامه دارند ؟»

قدیری ابیانه گفت: اول دلسوز کشور باشند و به مردم اعتماد داشته باشند و ثروت مردم را به سمت اشغال و تولید کشور ببرند و خودشان هم کیسه ندوخته باشند .شرکت ها ی داخلی را به خارجی اولویت بدهند نگاه ما درون ساز و برون نگر باشد و از روابط خارجی استفاده کنیم نه اینکه عمل نکنیم و چشممان به خارج از کشور نباشد .

زیبا کلام بیان کرد: انتظار من از دولت این است که از عوام فریبی و پوپولیستی هر دولتی که بیاید دورباشد

قدیری ابیانه نیز جمله پایانی خود گفت: دولت آقای روحانی که حتما نمی تواند باشد.

این مناظره که با تاخیر بیش از دوساعت آغاز شده بود با چندین ساعت بحث و گفتگو بدون جمع بندی پایانی به دلیل کمبود زمان به پایان رسید.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو