گروه : سیاسی /

شناسه: 5748

09 فروردین 1403 14:38

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

استاندار گلستان: نباید شایستگان را از عرصه‎های خدمت دور کنیم/ علاقمند نیستیم افراد ناصالح در دستگاه‎های اجرایی باشند

استاندار گلستان گفت: نباید مانع شویم که شایستگان را از عرصه‎های خدمت دور کنیم، دستگاه‎های اجرایی ملک پدری هیچ یک از ما نیست.

به گزارش قابوس نامه به نقل از فارس، سیدمناف هاشمی پیش از ظهر امروز در چهارمین همایش گزینشگران استان گلستان اظهار کرد: نباید مانع شویم که شایستگان را از عرصه‎های خدمت دور کنیم، دستگاه‎های اجرایی ملک پدری هیچ یک از ما نیست این شرایط را باید طبق دستورالعمل‎ها رعایت کنیم نه اینکه خارج از آن رویه‎هایی بکار ببریم که بسیاری از نخبگان از کشور خارج شوند.

وی تصریح کرد: شاید برخی از افراد مایل بودند که نخبگان خارج شوند اما امروز ضربه‎ای که جمهوری اسلامی از همین ناحیه می‎خورد قابل جبران نیست، چرا باید شرایطی را فراهم کنیم که نخبگان و جوانان ما به کشور دیگری خدمت کند.

*در امر گزینش کار قضاوت می‌کنیم

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه باید فرمایشات امام و رهبری توجه شود، افزود: افرادی که برای گرفتن مسوولیت در نظام اسلامی انتخاب می‌شوند باید شایسته، صالح، با اخلاق و صبور باشند، هیچ‌وقت این نکات کلیدی قدیمی نمی‌شود.

هاشمی گفت: ممکن است زمانه تغییر کند اما در امور کشورداری و حاکمیت برخی نصایح پیامبر (ص)، امام علی (ع) و امام راحل برای ما هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شود، باید بدانیم که ملاک حال فعلی افراد است، شاید فردی روزگاری انسان خوبی بوده و همه او را قبول داشتند اما شرایط امروزش بدین گونه نیست و فرد نتوانسته وفاداری خود را به نظام و انقلاب نشان دهد.

وی با بیان اینکه در امر گزینش در حقیقت کار قضاوت می‌کنیم این مهم را کار بسیار سختی عنوان کرد و افزود: برخی مواقع افرادی می‌آیند و مسائلی را مطرح می‌کنند اما همیشه تلاش کردم سریعا تصمیم‌گیری نکنم.

*نباید شایستگان از عرصه‌های خدمت دور شوند

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه نباید مانع شویم که شایستگان از عرصه‌های خدمت دور شوند، ابراز کرد: دستگاه‌های اجرایی ملک پدری هیچ یک از ما نیست، این شرایط را باید طبق دستورالعمل‌ها رعایت کنیم نه اینکه خارج از آن رویه‌هایی را به کار ببریم که بسیاری نخبگان از کشور خارج شوند و در جای دیگری خدمات بدهند.

هاشمی تاکید کرد: شاید برخی افراد تمایل داشتند که نخبگان خارج شوند اما امروز از همین ناحیه به جمهوری اسلامی ضربه وارد می‌شود، ما چرا باید شرایطی فراهم کنیم که نخبگان و جوانان کشورمان در جای دیگری خدمت ارائه کنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم رفسنجانی تصریح کرد: سخنان و تصمیمانی که وی و مقام معظم رهبری مطرح می‌کنند حکیمانه است، باید از نصایح و سخنان این بزرگان در کتب درسی استفاده کنیم.

*گزینشگران بازوی توانمند دستگاه‌های اجرایی هستند/ گزینش نباید به نفع یا ضرر کسانی تمام شود

استاندار گلستان با بیان اینکه باید تدبیر در امور را مدنظر داشته باشیم، گفت: باید در استان گلستان برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای تدبیر کنیم، شاید دولت و استان وضع اقتصادی خوبی ندارد اما همواره امید را به مردم انتقال دهیم.

هاشمی با بیان اینکه افراد متعهد و متخصص بر مسند مسوولیت قرار بگیرند، تاکیدکرد: به هیچ عنوان علاقمند نیستم افرادی که صالح نیستند در دستگاه های اجرایی بمانند، رد کردن افراد صالح و پذیرش افراد ناصالح طبق فرموده مقام معظم رهبری خلاف است.

وی؛ گزینش را امری مهمی خواند و گفت: ما می‌خواهیم از طریق گزینش، افراد شایسته را پیدا کنیم، عده‌ای در دور زدن آدم‌ها در ظواهر پنهان می‌شوند، باید بدانیم که گزینشگران بازوی توانمند دستگاه‌های اجرایی هستند، گزینش نباید به گونه‌ای باشد که به نفع یا ضرر کسانی تمام شود، خیلی از مسائلی که در این باره مطرح شده با روش‌ها و دستورالعمل‌هایی به‌روز شده‌اند.

* گلستان هنوز یک برنامه راهبردی ندارد

استاندار گلستان با بیان اینکه اشتغال و اقتصاد مقاومتی یکی از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری است، افزود: باید سرمایه‌های انسانی را حفظ کنیم، ما با تیم‌سازی می‌توانیم به توسعه و پیشرفت برسیم البته این کار نیاز به مشورت و سعه صدر دارد.

هاشمی افزود: در راستای سال 1404 برای کشور پیش‌بینی‌هایی شده بود؛ این توقع و انتظار می‌رفت که در بسیاری از زمینه‌ها به عنوان کشور اول منطقه باشیم، یک استان مانند گلستان هنوز یک برنامه راهبردی ندارد، اینکه امروز کجا هستیم و 20 سال آینده باید کجا باشیم نیاز به برنامه‌ریزی دارد، باید زیرسوال هم برویم و با انتقادات خود را اصلاح کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سال اقتصاد مقاومتی یک الگو برای مصاحبه کردن است، گفت: باید به گونه‌ای از افراد استفاده کنیم که مبنای آن شایستگی است نباید کسانی را روی کار بیاوریم که خودشان مانع توسعه هستند.

*افراد ناشایست نباید در مسند مسوولیت قرار بگیرند/ گلستان به تنهایی به اندازه چند کشور اروپایی جی.‌دی.‌پی دارد

استاندار گلستان با بیان اینکه افراد ناشایست نباید در مسند مسوولیت قرار بگیرند، افزود: متاسفانه این معضل در استان گلستان وجود دارد، در صنعت با موانع داخلی آب مواجه هستیم، در محیط زیست می‌گویند مشکل داریم، در بخش تولید میخواهیم کار کنیم می‌گویند آب نیست این ها مشکلاتی است که در استان با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم.

هاشمی ابراز کرد: استانی که به تنهایی به اندازه چند کشور اروپایی جی.‌دی.‌پی دارد باید پیشرفته باشد، گرچه خودمان را با آن ها مقایسه نمی‌کنیم ولی باید بدانیم برای توسعه و پیشرفت نیاز به افراد شایسته و توانمند داریم.

وی گفت: اگر نگاه به اقتصاد مقاومتی و درون زا داریم باید بتوانیم روی پای خودمان بایستیم، این نشان دهنده این است که وابسته هستیم و این می‌تواند به ما ضربه بزند، اگر می‌خواهیم شعارهای نظام را پایدار، دائمی و جهانی کنیم باید روی پای خودمان بایستیم و همه باید در این زمینه تلاش کنیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو