گروه : سیاسی /

شناسه: 5854

31 فروردین 1403 07:45

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

نمایندگان مجلس با قطع یارانه‌ها و افزایش قیمت سوخت مخالفت کردند

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس با قطع یارانه‌ها و افزایش قیمت سوخت مخالفت کردند، گفت: دولت باید بداند با جیب مردم نمی‌تواند مشکلاتش را رفع کند و با گفتار درمانی نیز دیگر نمی‌توان مردم را ساکت کرد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم، نبی الله هزارجریبی ظهر امروز در جمع نمازگزاران گرگان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان گلستان اظهار داشت: طرح چهاربانده کردن محور آق‌قلا به اینچه‌برون آغاز شده چرا که تامین زیرساخت‌های منطقه آزاد از ضروریات است که یکی از این زیرساخت‌ها همین جاده است.

وی افزود: لایجه مناطق آزاد 7 گانه در کمیسیون اقتصادی مجلس رای آورده و منتظریم که به صحن علنی مجلس وارد شود و 7 استان درگیر با این لایحه بوده که 45 نماینده هستیم و با هم جلسه گذاشته و با رئیس مناطق آزاد نیز هماهنگ شدیم و در حال رایزنی برای جلب رای نمایندگان هستیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیگیری کردیم تا با کمک بنیاد علوی اسناد زمین‌ها در منطقه گرگان و آق قلا به مردم واگذار شود و تاکنون این بنیاد 4 هزار سند به کشاورزان واگذار کرده است.

هزارجریبی گفت: ورود محموله‌ها از کشورهای آسیای میانه سبب ایجاد اشتغال پایدار می‌شود و چندی پیش نیز محموله‌ای از چین از مرز اینچه‌برون وارد کشور شد اما درخصوص راه‌آهن ما بهترین مرز را داریم اما چندین ماه است که بارهای تجار ما در مرز مانده و واگن برای جابجایی آن نیست که باید این مشکل برطرف شود.

وی افزود: آب شرب شهر گرگان یکی از مشکلات اساسی در منطقه است که ما به دنبال ادغام آب شرب شهری و روستایی در یک مدیریت واحد هستیم که برخی از مدیران خوب کار می‌کنند اما برخی مدیران همراهی لازم را ندارند و باید استاندار گلستان فکری برای این مدیران کند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: افزایش 20 درصدی مالیات برای استان گلستان بسیار برای مردم ما مشکل ایجاد خواهد کرد و پیگیر این موضوع هستیم چرا که مردم ندارند و نباید به آن‌ها بیش از این فشار وارد کرد.

هزارجریبی افزود: دولت قصد حذف یارانه 33 میلیون نفر را داشت و توپ را به زمین مجلس انداخت اما چون مجلس ما مجلسی مردمی است نمایندگان با این موضوع مخالفت کردند و منتظریم تا به صحن بیاید.

وی همچنین درباره افزایش قیمت سوخت هم گفت: با این شرایطی که کشاورزان ما با زحمت فراوان گازوئیل تهیه می‌کنند، با این افزایش قیمت به این کشاورزان و دهک‌های پایین جامعه فشار وارد می‌شود و ما جلوی دولت ایستادیم و اجازه گرانی سوخت را نمی‌دهیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع افزایش مالیات بر ارزش افزوده نیز مطرح است که این هم باز باید مصرف‌کنندگان و مردم پرداخت کنند که به قشر پایین جامعه فشار وارد می‌شود و دولت باید بداند که با جیب مردم نمی‌تواند مشکلات را رفع کند و دولت شعار می‌دهد که می‌خواهد فقر مطلق را از بین ببرد اما باید بداند که با جیب مردم نمی‌شود بلکه دولت باید هزینه جانبی خود را کنار بگذارد.

هزارجریبی گفت: دولت باید بداند که با گفتار درمانی دیگر نمی‌توان مردم را ساکت کرد و مشکلات را برطرف کرد و این آشوب‌های اخیر هم نشان داد که بیکاری و مشکلات اقتصادی به مردم فشار آورده است و این مردم حق دارند معترض باشند.

وی همچنین خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: 3 راه برای رفع مشکلات وجود دارد ابتدا مبارزه با قاچاق کالا، سپس مبارزه با رانت و مفسدان اقتصادی و پس از آن مدیریت سودهای بانکی که کمر مردم را شکسته است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه فاصله فقیر و غنی در جامعه بسیار زیاد شده و دولت باید به داد این مردم برسد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو