گروه : سیاسی / سیاسی /

شناسه: 9547

10 فروردین 1403 00:34

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

 اولین اظهارات علی محمد زنگانه استاندار جدید گلستان

علی محمد زنگانه،استاندار جدید گلستان،در اولین اظهاراتش پس از انتصاب خود از ظرفیت های استان و برنامه های خود گفت.

به گزارش پایگاه خبری نحلیلی قابوس نامه به نقل از تسنیم؛ علی محمد زنگانه درباره مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌های خود در استان گلستان اظهار داشت: استان گلستان دروازه آسیای میانه بوده و ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای ‌دارد و جزو 10 استان برتر کشور از نظر ظرفیت‌ها محسوب می‌شود، اما از نظر شاخص‌های توسعه جزو استان‌های آخر کشور قرار دارد و این ظرفیت‌ها با جایگاه استان هم‌خوانی ندارد.

وی افزود: استان گلستان به عنوان نگارستان ایران و ایرانی کوچک، 8 اقلیم از 13 اقیم کشور را داراست و استانی جوان محسوب می‌شود و ‌ظرفیت‌ها و مزیت‌های بالایی در بخش‌های مختلف کشاورزی، شیلات و دامپروری و غیره دارد.

استاندار گلستان اظهار کرد: استان گلستان می‌تواند استانی صنعتی باشد و به سمت صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی، شیلات و ... حرکت کند.

وی اظهار داشت: استان گلستان دارای ذخایر فراوان معدنی است و تنوع بالایی دارد، اما از نظر توسعه ذخایر معدنی عقب هستیم و باید در راستای توسعه بهره‌برداری از ذخایر معدنی استان تلاش کرد که برنامه ویژه‌ای در این زمینه داریم.

زنگانه گفت: استان گلستان کریدور شمال به جنوب است و با توجه به موقعیت جغرافیایی استان که در مسیر تردد مشهدمقدس قرار گرفته به عنوان ظرفیتی بالا محسوب می‌شود که باید بیش از پیش از آن استفاده شود.

استاندار گلستان افزود: حاشیه رودخانه اترک استان آماده توسعه صنعتی است و باید کشت محصولاتی مانند زیتون یا زعفران را در استان توسعه دهیم و می‌توانیم در تولید برخی محصولات مانند زعفران به عنوان 3 استان برتر کشور تبدیل شویم.

وی با اشاره به اینکه افزایش تولید ناخالص داخلی استان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت جدید است، گفت: برای افزایش تولید ناخالص داخلی باید با کمک بخش خصوصی، مردم، حوزه کشاورزی، صنعت، خدمات و ساختمان این میزان تولید ناخالص داخلی را افزایش داد و براساس سند چشم‌انداز 1404 استان که تدوین شده درآمد تولید ناخالص داخلی استان را به 10 میلیارد دلار برسانیم.

استاندار گلستان افزود: باید برای افزایش درآمد سالانه خانوار در استان تلاش کرده و آن را به میانگین کشوری برسانیم.

زنگانه اظهار کرد: با توجه به راه ارتباطی استان گلستان با کشورهای آسیای میانه،اوراسیا و حتی کشورهای عضو پیمان شانگهای، شرایط کنونی می‌تواند فرصتی طلایی برای استان گلستان باید و باید برای افزایش شاخص‌های تجارت خارجی استان تلاش کرد که در حال حاضر بسیار عقب هستیم.

وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های جاده‌ای و در صورت اتصال مسیرهای ریلی به استان سمنان، مسیر ترانزیت شمال به جنوب به کشورهای همجوار می‌تواند زمینه توسعه استان را بیش از پیش مهیا کند.

استاندار گلستان اظهار داشت: افزایش ارزش افزوده بخش صنعت استان و توسعه صنعت گردشگری استان گلستان نیز از دیگر اولویت‌های توسعه استان است.

وی گفت: موضوع گردشگری و اکوتوریسم یکی از ظرفیت‌های استان گلستان محسوب می‌شود و ظرفیت‌هایی مانند دریای خزر، جزیره آشوراده، بناهای تاریخی، دیوار دفاعی گرگان و آبشارهای مختلف و ... پتانسیل بالایی محسوب می‌شوند و باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای در این زمینه داشته باشیم.

استاندار گلستان اظهار کرد: "برنامه ویژه جهادی پیشرفت استان گلستان" تدوین شده و براساس آن نظام مسائل مختلف استان در بخش‌های گوناگون مانند مسائل اقتصادی و مالی، کشاورزی، محیط زیست، صنعتی، حمال و نقل، موضوع شفافیت، آموزش، سلامت، ایثاگران،مسائل فرهنگی، سیاسی و امنیتی و ... آماده شده است. در برنامه توسعه‌ای استان 100 پروژه سرمایه‌گذاری دیده شده که ما 30 پروژه شاخص را شناسایی و استخراج ‌که آنها را اجرایی خواهیم کرد.

وی افزود: راه‌اندازی دو بیمارستان 500 تختخوابی در شرق و غرب استان،تامین آب شرب استان با توجه به تنش آبی موجود در گلستان، راه‌اندازی مرکز ناباروری و پروژه‌های سرمایه‌گذاری مانند جزیره آشوراده، شهربازی گرگان و دیوار دفاعی در این برنامه دیده شده است.

استاندار گلستان اظهار کرد: همه ظرفیت‌های استان در این برنامه شناسایی شده و در آن برنامه براساس برنامه ششم توسعه، سند 1404 توسعه استان، رهنمودهای مقام معظم رهبری و رئیس جمهور و بیانیه گام دوم این برنامه تدوین شده ‌و برای تکمیل آن به کمک همه نخبگان، مسئولان و مردم استان داریم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو