گروه : ورزشی /

شناسه: 2610

31 فروردین 1403 16:15

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس پزشکی ورزشی گلستان:  ۶۰ هزار ورزشکار در استان گلستان ساماندهی شدند

رئیس پزشکی ورزشی استان گلستان گفت: تاکنون بیش از ۶۰ هزار ورزشکار در رشته های مختلف در استان گلستان ساماندهی و بیمه شده است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم، حسن آیت‌اللهی عصر امروز در مجمع عمومی هیئت پزشکی ورزشی استان گلستان اظهار داشت: استان گلستان استانی در حال توسعه است و اکنون از جمعیت یک میلیون و 700 هزار نفری استان، بیش از 60 هزار نفر ساماندهی و بیمه شده‌اند.

وی با اشاره به همکاری خوب هیئت پزشکی ورزشی با دیگر ارگان‌ها و دستگاه‌ها و به خصوص دانشگاه علوم پزشکی، افزود: تاکنون 19 دوره آموزشی در استان برگزار شده و یک‌هزار و 570 نفر آموزش دیدند و یک‌هزار و 245 نفر از نیروهای دانشگاه علوم پزشکی و 150 ورزشکار و مربی نیز در استان آموزش دیدند.

رئیس پزشکی ورزشی استان گلستان تصریح کرد: تاکنون کنفرانس‌ها و همایش‌های مختلف با موضوعات، علم پزشکی ورزشی، آسیب شناسی ورزشی، سمینار ورزش و سلامت، ماساژ ورزشی، نقش ورزش در پوکی استخوان، بهداشت استخرها و آسیب های ورزشی و غیره در استان برگزار شده است.

آیت‌اللهی گفت: تلاش داریم تعداد بیمه شدگان را به 100 هزار نفر برسانیم و در برنامه افزایش تعداد ورزشکاران بیمه شده تا 500 هزار نفر را در برنامه داریم که بیشترین ورزشکاران در شهرستان گرگان بوده و رشته‌های فوتیال، والیبال و روستائی و عشایری بیشترین بیمه‌شدگان را دارند.

وی اظهار کرد: تاکنون 400 ورزشکار آسیب دیده در استان گلستان درمان شدند که از این تعداد 270 نفر آقایان و بقیه بانوان بودند و از این تعداد 35 ورزشکار برای انجام عمل جراحی به تهران اعزام شدند.

رئیس پزشکی ورزشی استان گلستان گفت: تاکنون 200 ورزشکار از خدمات فیزیوتراپی در استان استفاده کردند و بیشترین آسیب های ورزشی در استان هم در بخش زانوی پا و کمر بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان هم در این نشست گفت: با توجه به حساسیت فعالیت‌های هیئت پزشکی ورزشی، باید یک برنامه مدون و هدفمند برای شهرستان‌ها و کمیته‌ها تدوین شود.

بهمن طیبی افزود: با توجه به مشکلات مالی فراوان هیئت‌ها از هیئت پزشکی ورزشی می خواهیم که از برخی هیئت‌ها هزینه‌ای دریافت نکند و از فدراسیون پزشکی ورزشی نیز می‌خواهیم که به وضعیت آمبولانس هیئت نیز رسیدگی کند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو