گروه : ورزشی /

شناسه: 8162

09 فروردین 1403 23:49

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

نخستین مرکز ملی تشخیص بیماری‌های اسب کشور در گلستان احداث می‌شود

معاون طرح و برنامه دامپزشکی گلستان از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی مرکز ملی تشخیص بیماری‎های اسب در شهرستان آق‌قلا خبر داد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم ، سعید سعادت‌فر صبح امروز در بازدید فرماندار این شهرستان از روند اجرایی پروژه مرکز ملی تشخیص بیماری‌های اسب اظهارداشت: مرکز ملی تشخیص بیماری‌های اسب دارای یک‌هزار و 300 متر مربع زیر بنا بوده و در زمینی به وسعت 11 هزار و 200 متر مربع در حال احداث است.

وی با اشاره به پیشرفت 85 درصدی این پروژه گفت: این مرکز دارای بخش‌های مختلفی از جمله درمانگاه تخصصی اسب، سالن‌های کالبدشکافی، رادیوگرافی، سونوگرافی، جراحی، ریکاوری، میکروبی، تشخیصی آزمایشگاهی، ژنتیک و آنالیزموادغذایی است.

معاون طرح و برنامه دامپزشکی استان با بیان اینکه این مرکز برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: این مرکز در استان گلستان همه شرایط و استانداردهای بین‎المللی آزمایشگاهی را دارا است و به‌عنوان یکی از مجهزترین مراکز تشخیصی بیماری‌های اسب در منطقه و جهان خواهد بود.

امیرشیر توماج، فرماندار آق‌قلا نیز بیان داشت: بهره‌برداری از این پروژه ملی سبب رونق فعالیت پرورش دهندگان منطقه، توسعه صادرات اسب به کشورهای دیگر از جمله آسیای میانه، حفظ و احیای نژاد اسب اصیل ترکمن، تقویت و توسعه صنعت گردشگری و همچنین ایجاد بستر اشتغال پایدار و رشد اقتصادی منطقه خواهدشد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو