گروه : اجتماعی /

شناسه: 1809

28 فروردین 1403 16:12

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رکوردهای گردشگری در گینس؛ عمیق ترین غار دنیا | گینس های گردشگری

در این قسمت از گینس های گردشگری با غار کروبرا که عمیق ترین غار دنیا است آشنا می شویم.

به گزارش قابوس نامه به نقل از کارناوال، غار کروبرا ( KRUBERA ) که با نام ورونیا ( Voronja ) هم شناخته می شود در سال ۲۰۱۳ میلادی با عنوان عمیق ترین غار دنیا نامش در فهرست رکوردهای گینس به ثبت رسیده است، محل دقیق این غار توده‌ کوه آرابیکا در کوهستان گاگرا در جمهوری آبخاز یا آبخازستان گرجستان می باشد.

این غار یکی از مکان های فوق العاده ی طبیعی در دنیا است، ارتفاع کروبرا از دهانه ی آن تا عمیق ترین جایی که تا به حال کشف شده ۲۱۹۷ متر می باشد، در سال ۲۰۰۱ میلادی گروهی از غار نوردان اوکراینی تصمیم به نوردیدن غار کروبرا گرفتندو پس از تلاش بسیار توانستند تا عمق ۱۷۱۰ متری غار را بپیمایند؛ از آن پس این غار با نام غار دو کیلومتر شناخته می شد.

اما در سال ۲۰۱۳ میلادی غار نوردی از اوکراین به نام گنادی سموکن ( Gennady Samokhin ) تصمیم گرفت این غار را بپیماید او توانست رکوردی جدید به ثبت برساند زیرا او تا 2,197 متری غار کروبرا را نوردید، این رکورد او در گینس به ثبت رسیده است.

جالب است بدانید افراد زیادی بارها و بارها در سال های گوناگون تلاش کردند تا غار کروبرا را بپیمایند این رقابت ها از سال 1960 میلادی شروع شد و همچنان هم ادامه دارد.

این غار در سال 1960 میلادی توسط الکساندر کروبر کشف شد و به همین علت نام کروبر روی آن قرار قرار گرفت، نام ورونیا ( Voronya ) هم به زبان روسی عامیانه معنای کلاغ را می دهد و به دلیل شکل ظاهری غار که شبیه به لانه ی کلاغ است این نام روی آن قرار گرفت.

پس از غار کروبرا غاری به نام ( Lamprechtsofen ) در استرالیا رکورد دارد عمیق ترین غار دنیا می باشد، این غار سنگ هایی آهکی دارد و عمقش 1632 متر اندازه گیری شده است.

جدول گینس
رکورد دار     KRUBERA
مکان     گرجستان
زمان ثبت رکورد     ۱۰ AUGUST 2013

shakhes0 17

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو