گروه : اجتماعی /

شناسه: 3157

09 فروردین 1403 17:46

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

اسناد جدید ویکی‌لیکس منتشر شد؛ واتس‌اپ، تلگرام و سیگنال در معرض سرقت اطلاعات

ویکی‌لیکس که به انتشار اسناد محرمانه شهرت دارد، مجموعه‌ای از اسناد جدید را منتشر کرده که در آن اطلاعاتی از نفوذ به اپلیکیشن‌های پیام‌رسان Whatsapp, Telegram و Signal به چشم می‌خورد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از جی اس ام، ویکی‌لیکس امروز هزاران صفحه سند منتشر کرد که نشان می‌دهد آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، CIA، از ابزاری برای نفوذ به گوشی‌های موبایل و کامپیوتر کاربران در سراسر دنیا استفاده کرده است. این مجموعه شامل ۷۸۱۸ صفحه با ۹۴۳ پیوست است در حالیکه ویکی‌لیکس اشاره کرده کل آرشیو این اسناد صدها میلیون خط کد از ابزار استفاده شده را نیز شامل می‌شود.

یکی از مهم‌ترین بخش اسناد مذکور به دور زدن موانع امنیتی اپلیکیشن‌های پیام‌رسان نظیر واتس‌اپ، سیگنال و تلگرام مربوط می‌شود. اپلیکیشن‌هایی که امکان رمزگذاری پیغام‌های کاربران را فراهم کرده‌اند و مدعی امنیت بالایی در پلتفرمشان هستند.

البته اسناد ویکی‌لیکس به شکسته شدن متدهای رمزگذاری بکار رفته در این اپلیکیشن‌ها اشاره‌ای نمی‌کند. در واقع ابزاری که برای این کار توسط CIA استفاده شده با نفوذ به گوشی‌های موبایل، پیغام‌های کاربران را پیش از ورود به مرحله رمزگذاری از دستگاه آنها سرقت می‌کند.

CIA این اخبار و موارد ادعا شده در اسناد ویکی‌لیکس را تایید نکرده و سخنگوی این سازمان به نیویورک تایمز اعلام کرده که صحت اسناد منتشر شده مورد تایید ما نیست. گوگل نیز هنوز اعلام موضعی در این زمینه نداشته و مشخص نیست که حفره‌های امنیتی اندروید که در اسناد مذکور به آنها اشاره شده هنوز پابرجا هستند یا نه.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو