گروه : اجتماعی /

شناسه: 5045

30 فروردین 1403 17:34

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امروز دوشنبه؛ فیس‎بوک مدارک منسوب به روسیه را به کنگره آمریکا تحویل می‎دهد

شبکه اجتماعی فیس‎بوک تبلیغات سیاسی منسوب به کاربران روسی را که ممکن است در پیدا کردن سرنخی مبنی بر دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کمک کند، به کنگره آمریکا تحویل می دهد!

به گزارش قابوس نامه، مهر به نقل از رویترز، شرکت فیس‌بوک اعلام کرد امروز دوشنبه رونوشت حدود ۳ هزار نسخه از آگهی های سیاسی که گمان می رود چند ماه قبل یا بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا از سوی کاربران روسی منتشر شده باشد، در اختیار کمیته تحقیق کنگره قرار می دهد.

گفتنی است ماه میلادی گذشته (سپتامبر) در پاسخ به درخواست قانونگذاران کنگره که مدعی دخالت روسیه در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند، «مارک زاکربرگ» مدیر اجرایی فیس‌بوک، موافقت خود را با تحویل نسخه ای از آگهی‌های سیاسی به زعم آنها مشکوک اعلام کرد.

فیس‌بوک که بزرگترین شبکه اجتماعی جهان محسوب می‌شود یکی از اصلی ترین محل های نشر تبلیغات سیاسی است و بر همین اساس کنگره آمریکا که به مسکو در روند به قدرت رسیدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، مشکوک است، فکر می کند از این راه به شواهد خوبی دست خواهد یافت.

گفتنی است فیس‌بوک پیشتر هم مدارکی را در اختیار «رابرت مولر» مامور ویژه آمریکا  که مسئول رسیدگی به پرونده اتهامات روسیه است، قرار داده بود.

این در حالی است که مسکو هر گونه مداخله در روند ریاست جمهوری آمریکا را به شدت رد می کند و این اتهامات را بخشی از دعوای سیاسی بین احزاب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا می داند.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو