گروه : اقتصادی /

شناسه: 4607

01 اردیبهشت 1403 14:27

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

اقتصاد اصلی‌ترین محور کاری رئیس جمهوری ایران در دور دوم

رسانه های گروهی چین با بازتاب دادن مراسم حکم تنفیذ رئیس جمهوری ایران اعلام کردند که اولویت نخست کاری دکتر حسن روحانی در دور دوم ریاست جمهوری مسایل اقتصادی است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از ایرنا، رسانه های چین روز جمعه با انتشار اخبار مربوط به مراسم تنفیذ دومین دوره ریاست جمهوری که روز گذشته برگزار شد، نوشتند: «روحانی» حکم دوم ریاست جمهوری خود را از رهبر معظم انقلاب اسلامی دریافت کرده است و قصد دارد برنامه های اقتصادی خود را به بهترین شکل ممکن به پیش ببرد.

شین هوا خبرگزاری رسمی چین و تلویزیون مرکزی این کشور و همچنین شماری از تارنماهای رسمی از جمله گلوبال تایمز و انگلیش نیوز گزارش کرده اند که روحانی پس از دریافت این حکم تاکید کرده است که اولویت کاری وی رشد اقتصادی خواهد بود.

این رسانه ها خاطر نشان کرده اند که توافق هسته ای پنج قدرت بزرگ دنیا با ایران، باعث بهبود شرایط اقتصادی ایران شده است و دولت روحانی برای حراست از آن تلاش می کند.

به گزارش رسانه های جمعی چین، ایران همچنین در شرایطی که دولت روحانی بار دیگر برای فعالیت های خود آماده می شود؛ از تحریم های اخیر آمریکا انتقاد کرده و آن را نشانه ای از بی اعتنایی واشنگتن به توافقات بین المللی دانسته است.
شین هوا می نویسد که روحانی در مراسم مذکور گفت که دولت برای فقرزدایی و پیشبرد عدالت اجتماعی و رشد اقتصادی تلاش خواهد کرد.

گزارش ادامه می دهد که روحانی با یک پیروزی چشمگیر و کسب 57 درصد آرا در انتخابات به پیروزی رسید و برای رشد اقتصادی و بهبود شرایط اجتماعی ایران تلاش می کند و البته بخشی از برنامه وی نیز بر گسترش عدالت اجتماعی متمرکز است.

توسعه تاسیسات زیربنایی و بهبود ساختارهای کشور و همکاری با کشورهای دیگر دنیا بر اساس گزارش رسانه های گروهی چین اصلی ترین برنامه های دولت روحانی را در دور دوم ریاست جمهوری تشکیل می دهد و وی خواستار آن است که ایران در زمینه علمی و فنی نیزگام های بلندی بردارد.

در ادامه گزارش رسانه رسمی چین آمده است: برجام و امضای توافق هسته ای ایران با کشورهای بزرگ دنیا را باید بزرگترین و خیره کننده ترین دستاورد سیاسی دولت روحانی دانست که بسیاری از تحریم های ایران را لغو کرد و او حالا باید روز شنبه (فردا) با حضور در مجلس شورای اسلامی مراسم سوگند را بجا آورد و دوره جدید فعالیت خود را آغاز نماید.

گفتنی است، آیین تنفیذ دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری صبح روز گذشته (پنجشنبه) با بیانات حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد و مراسم تحلیف نیز عصر فردا شنبه با حضور مقامات کشوری و لشگری و مقامات عالیرتبه از 92 کشور در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

هشت رئیس جمهوری و 19 رییس مجلس، 9 معاون رئیس جمهوری و نخست وزیر، هفت معاون رئیس مجلس، 11 وزیر امور خارجه و 35 فرستاده ویژه کشورها در مراسم تحلیف دومین دوره ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی حضور می یابند.
همچنین در این مراسم 12 معاون وزیر خارجه، 6 رئیس گروه دوستی - پارلمانی و دو رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ها شرکت دارند.


انتهای پیام /

نویسنده :

نظرات
آرشیو