گروه : اجتماعی /

شناسه: 6511

10 فروردین 1403 03:06

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

محمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان: امیدی به افزایش سهمیه حج 97 نداریم

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: نوسانات قیمت دلار بر افزایش قیمت حج 97 تاثیری ندارد و قیمت آن با دلار زمان ثبت نام حجاج محاسبه می شود . 

 به گزارش قابوس نامه به نقل از حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت ؛ اظهار کرد: تعداد حجاج اعزامی به حج 97 در حال حاضر همان عدد 85 هزار و دویست زائر است که در متن قرارداد اولیه ایران و عربستان آمده است.

محمدی تاکید کرد: نوسانات قیمت دلار بر افزایش قیمت حج 97 تاثیری ندارد و بنابر توافق اولیه سازمان حج و زیارت با بانک مرکزی، زائران با همان مبلغ ثبت نام اولیه که به آنها اعلام شده بود به حج اعزام خواهند شد.

وی در ادامه تصریح کرد: به دنبال گرفتن سهمیه اضافه حدود 5 هزار نفر برای حج سال 97 هستیم و عربستان هم مدعی است که درخواست فوق را نفی نکرده و تنها به دلیل تعدد درخواست سایر کشورها برای دریافت سهمیه اضافی این موضوع طول کشیده است.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: در حال حاضر برنامه سازمان برای همان 85 هزار و دویست زائر است و در صورت موافقت نهایی عربستان با افزوده شدن سهمیه حجاج ایرانی پیش بینی های لازم را در نظر گرفته ایم.

محمدی تاکید کرد: اکثر کشورهای اسلامی پر جمعیت درخواست اضافه شدن سهمیه خود برای اعزام حجاج به حج را دارند و این مسئله یک معضل کلی است و متناسب با امکاناتی که در عربستان وجود دارد، در نهایت این موضوع تعیین تکلیف خواهد شد.

وی اضافه کرد: در مدینه به علت وجود محدودیت سرویس دهی در هتل های این شهر، که به دلیل طرح توسعه تخریب شده اند و هیچ هتل جایگزینی نیز برای آن در نظر گرفته نشده است، حجاج کشورهای مختلف تنها 6 روز در مدینه حضور دارند و این محدودیت شامل زائران ایرانی هم می شود.

تفاوت قیمت کاروان های حج 97 در نوع مسکن و هتل حجاج است
رئیس سازمان حج و زیارت یادآور شد: طول سفر حجاج در مراسم حج سال جاری از کوتاهترین زمان یعنی از 29 تا 40 روز که طولانی ترین زمان حضور حجاج خواهد بود، متغیر است و این موضوع هیچ تفاوتی در هزینه حج زائران امسال ایجاد نمی کند.

محمدی اظهار کرد: محدودیت امکانات فرودگاهی جده و مدینه عامل متغیر بودن زمان حضور حجاج در سرزمین وحی است و عربستان با این توجیه که در یک زمان با حجم ترافیک زائران روبرو می شود، حضور زائران و پروازهای آن ها را در زمان های مختلف توزیع می کند.

وی خاطرنشان کرد: زمان تقریبی اعزام هر یک از کاروان ها در زمان ثبت نام به حجاج سال 97 اعلام شد و افراد با توجه به شرایط خود در کاروان های مختلف که طول ماندگاری آن ها در عربستان متغیر است ثبت نام کردند.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: 58 تا 60 درصد هزینه های حج به مسئله تامین مسکن و هتل باز می گردد و باز هم تاکید می کنم که علت تفاوت قیمت کاروان ها در درجه بندی شاخص ها و استانداردهای هتل و مسکن مورد نیاز برای اسکان زائران است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو