گروه : اجتماعی /

شناسه: 7338

09 فروردین 1403 22:48

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

افزایش احتمال "سکته قلبی" بیخ گوش دلالان و محتکران کالا!

یک متخصص قلب و عروق معتقد است، در شرایط فعلی دلالان و محتکران بیش از همه در معرض سکته‌های قلبی و عروقی هستند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از ایسنا، با اشاره به راه افتادن موج بیماری‌های قلبی و عروقی از 20 سال پیش در کشور، گفت: متاسفانه این موج روز به روز در حال افزایش است، اما نه مسئولین برنامه‌ریزی برای کنترل آن دارند و نه مردم اراده‌ای برای پیشگیری و نتیجه این می‌شود که باید منتظر تبدیل شدن این موج به سونامی بیماری‌های قلبی عروقی باشیم.

وی عوامل مختلفی را در بروز بیماری‌های قلبی عروقی دخیل دانست و افزود: دیابت و فشار خون دو عامل اصلی ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند و در کنار این دو، چاقی، عدم تحرک، استعمال دخانیات و چربی خون به عنوان دیگر عوامل زمینه ساز بیماری‌های قلبی عروقی مطرح هستند.

معصومی اصلاح سبک زندگی را مهم‌ترین راهکار پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی دانست و افزود: با سه اقدام موثر از جمله بهبود رژیم غذایی، افزایش تحرک و ترک دخانیات به راحتی می‌توان از بروز این بیماری‌ها پیشگیری کرد.

وی انواع دود از جمله سیگار و قلیان و سایر مواد مخدر را برای قلب به شدت زیان آور دانست و افزود: دود این مواد با تخریب لایه داخلی رگ موجب بروز رسوبات چربی می‌شود.

معصومی اصلاح رژیم غذایی را در بهبود سلامت قلب بسیار موثر دانست و افزود: هرچه نوع خوراکی‌های مصرفی به طبیعت نزدیک‌تر باشد بهتر است، بنابراین انواع گیاهان خوراکی و میوه بهترین نوع غذا برای قلب هستند.

وی افزود: مصرف گوشت مشروط به این‌که پخته مصرف شود بلامانع است و باید مصرف غذاهای سرخ کرده به حداقل برسد.

معصومی به افزایش مصرف غذاهای فست فودی اشاره و تصریح کرد: استفاده از این نوع غذاها به دلیل چربی بالا موجب گرفتگی عروق و بروز بیماری‌های قلبی می‌شود، بنابراین برای سلامت قلب باید هرچه سریع‌تر این نوع خوراکی‌ها  با مواد غذایی سالم جایگزین شوند.

این متخصص قلب و عروق تحرک بدن را نیز اقدام ضروری دیگر برای سلامت قلب عنوان کرد و افزود: افراد بالای 30 سال باید برای سلامت قلب حداقل روزانه 45 دقیقه ورزش کنند.

معصومی در ادامه استرس را یکی از عوامل زمینه ساز بیماری‌های قلبی و بویژه سکته قلبی عنوان کرد و افزود: افراد برای پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی باید استرس خود را مدیریت کنند.

وی به تنش‌های اقتصادی اخیر اشاره کرد و افزود: دلالی و احتکار در این شرایط استرس افراد را افزایش می‌دهد چرا که فرد مدام استرس دارد که بازار چه خواهد شد و قیمت اجناس بالا و پایین می‌شود، بنابراین در این شرایط بیش از استرسی که مردم تحمل می‌کنند این احتکارکنندگان و دلالان هستند که دچار استرس شده و بیشتر در معرض بیماری‌های قلبی و عروقی قرار دارند.

انتهای پیام

نویسنده :

نظرات
آرشیو