گروه : اجتماعی /

شناسه: 8705

10 فروردین 1403 02:33

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

گنبدکاووس به بیمارستان جدید احتیاج دارد

 ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی گنبدکاووس به دلیل افزایش مراجعه‌کنندگان و فرسودگی مراکز درمانی موجود، یکی از مطالبات قدیمی مردم این شهرستان است که با وجود تصویب در سفر سال ۹۷ رییس جمهوری به گلستان، هنوز به مرحله اجرا نرسیده و در مراحل پیش از اجرا و تهیه زمین قرار دارد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از ایرنا _  از مجموع جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری گلستان حدود نیمی از آن در هفت شهرستان گنبدکاووس، آزادشهر، رامیان، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در شرق استان سکونت دارند که بخش قابل توجهی از این جمعیت برای بهره مندی از خدمات درمانی به گنبدکاووس مراجعه می‌کنند.

گنبدکاووس با حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارای چهار بیمارستان دولتی، ۲ بیمارستان خصوصی و یک بیمارستان نیمه دولتی متعلق به سازمان تامین اجتماعی است که این مراکز درمانی جوابگوی حجم بالای مراجعه‌کنندگان نبوده و ضرورت تسریع در ساخت بیمارستان‌ ۴۰۰ تختخوابی، جدی تر از همیشه است.

مدیران گنبدکاووس از سال‌ها قبل بدلیل فرسودگی بیمارستان‌های این شهرستان و حجم بالای مراجعه کنندگان، وعده ساخت بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی را داده بودند.

رسول صلاحی مدیر وقت شبکه بهداشت و درمان سابق گنبدکاووس ۲۰ خرداد ۹۵ در نشست با خبرنگاران گفته بود: احداث این بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی گنبدکاووس مصوب وزارت بهداشت و درمان است که مراحل انتخاب زمین و جانمایی آن در حال انجام بوده و پس از تایید دانشگاه علوم پزشکی، عملیات ساخت آن آغاز می‌شود.

همچنین عبدالقدیر کریمی فرماندار گنبدکاووس ۲۲ شهریور سال ۹۶ در نشست با بانوان پزشک این شهر گفته بود: تحویل زمین ۴۰ هکتاری برای احداث بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی این شهرستان مراحل نهایی را می‌گذراند و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

پس از گذشت چند سال از وعده‌های مسوولان، در سفر سال ۹۷ رییس جمهوری به گلستان، موافقت اصولی با ساخت بیمارستانی ۴۰۰ تختخوابی گنبدکاووس صادر شد که از آن سال تاکنون به دلیل مشکل تامین زمین عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.

دکتر فرهاد بدیعی رییس شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس  گفت: از ۱۰ سال قبل به دلیل استهلاک بیمارستان‌های شهرستان، پیگیری برای ساخت یک بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی آغاز گردید که در سفر رییس جمهوری به استان و بعد از بازدید کارشناسان وزارت بهداشت مجوز راه اندازی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی صادر شد که از آن زمان تاکنون در مرحله تهیه زمین قرار داریم.

وی اظهار داشت: تلاش می کنیم با پیگیری مسوولان و نماینده مردم گنبد در مجلس شورای اسلامی زمین مناسب در محدوده کمربندی و مجموعه سوارکاری شهرستان که از نظر رعایت پدافند غیر عامل محلی مناسب است تهیه و عملیات ساخت بیمارستان را آغاز کنیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس ادامه داد: بیمارستان‌های این شهرستان با ظرفیت بالغ بر ۷۷۵ تخت به دلیل قدمت بالا و فرسودگی، پاسخگوی جمعیت بیش از ۹۰۰ هزار نفری شرق استان نیست و به طور قطع ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی و تجهیز آن به امکانات مناسب کمک خوبی به حوزه درمان منطقه خواهد بود.

فرماندار گنبدکاووس هم به ایرنا گفت: با توجه به فرسودگی بیمارستان‌ها، این شهرستان نیاز مبرم به ساخت حداقل ۲ بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی دارد که مجوز احداث یکی از آنها در سفر اواخر سال ۹۷ ریاست جمهوری به استان صادر شد.

عبدالقدیر کریمی افزود: هم اکنون پیگیر تهیه زمین از اراضی متعلق به دانشگاه گنبد به مقدار تقریبی ۲۰ هکتار هستیم که نامه نگاری برای در اختیار گرفتن این زمین با استانداری گلستان و وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شد.

وی تاکید کرد: در صورت تامین این زمین، علاوه بر احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی، دانشکده پزشکی هم در این محل ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو