گروه : اقتصادی /

شناسه: 6074

10 فروردین 1403 19:34

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: بودجه اختصاص یافته به اشتغال یک چهارم هزینه های جاری دولت در سال است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه ای را که دولت در سال 96 جهت اشتغال در کشور اختصاص داده بود تقریبا 4 برابر هزینه های جاری دولت در 96 بود؛ نکته ای که در این میان قابل توجه است رقم بالای هزینه های جاری دولت در طول سال است که باید در سال 97 دولت در این زمینه اقداماتی را در جهت کاهش هزینه های جاری خود انجام دهد.

به گزارش قابوس نامه، سید ناصر موسوی لارگانی ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص عملکرد دولت در راستای تحقق شعار " اقتصادی مقاومتی ، تولید و اشتغال " عنوان کرد: قبل از اینکه بخواهیم به بررسی عملکرد دولت در زمینه تحقق شعار سال بپردازیم باید در خصوص هزینه کرد بودجه در زمینه تولید و اشتغال بپردازیم؛ هزینه های جاری دولت اگر در زمینه تولید و اشتغال در طول سال صرف می شد اقدامات قابل توجهی در این زمینه صورت می گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه میانگین هزینه جاری دولت در هر ماه بالغ بر ۱۶تا ۱۸/۵ هزار میلیارد تومان است ، گفت: دولت اگر بودجه ای را که به هزینه های جاری خود اختصاص داده بود را در بخش تولید و اشتغال بکارگیری می کرد تغییرات اساسی در امار و ارقام این بخش رخ میداد ، هزینه جاری دولت در ماه معادل یک چهارم بودجه ای است که به اشتغال روستایی در کشور اختصاص یافته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بودجه ای را که دولت در سال 96 جهت اشتغال در کشور اختصاص داده بود تقریبا 4 برابر هزینه های جاری دولت در 96 بود؛ نکته ای که در این میان قابل توجه است رقم بالای هزینه های جاری دولت در طول سال است که باید در سال 97 دولت در این زمینه اقداماتی را در جهت کاهش هزینه های جاری خود انجام دهد.

موسوی لارگانی در ادامه با اشاره به عملکرد دولت در راستای تحقق شعار " اقتصادی مقاومتی ، تولید و اشتغال " نیز گفت: دولت اقداماتی را در سال 96 برای موضوع تولید و اشتغال کشور انجام داد ، از قبیل اختصاص وام به تولیدکنندگان، اشتغال روستایی، تولیدات حوزه نفت و گاز کشور ؛ اما تمام اینها اقدامات قابل توجهی بوده است ولی اگر دولت از هزینه های جاری خود کاهش می داد بلاشک می توانست بهتر از این هم عمل کند.

وی ادامه داد: نمی توانیم بگوییم دولت در این باره اقداماتی را انجام نداده است چرا که کارهایی در این زمینه انجام شد ولی کافی نبوده است و جا دارد که دولت بیشتر از اینها به موضوع تولید و اشتغال که شاهرگ حیاتی کشور است توجه کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص نمره دولت در زمینه تولید و اشتغال نیز خاطرنشان کرد: نمره دولت در زمینه تحقق شعار سال نمره بالای 10 است و با ارفقاق می توان نمره قبولی را در این زمینه به دولت اختصاص داد چرا که بهتر این ها می توانست کار صورت پذیرد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو