گروه : حوادث /

شناسه: 7657

09 فروردین 1403 20:14

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

آخرین اخبار از واژگونی اتوبوس؛ واحد علوم و تحقیقات تعطیل شد/ اسامی مصدومان و جانباختگان

به دلیل بروز واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات و برای انجام بهتر روند امداد رسانی این واحد دانشگاهی امروز ۴ دی ماه و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تعطیل شد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از مهر، ساعاتی پیش یک اتوبوس حامل دانشجویان واحد علوم و تحقیقات واژگون شد که برای انجام بهتر امداد رسانی در محل حادثه، فعالیت های آموزشی این واحد دانشگاهی تعطیل شد.

رضا مسعودی، رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: براثر حادثه امروز تاکنون ۹ نفر فوت کردند.

وی افزود: علت بروز این حادثه مشخص نیست و کارشناسان درحال بررسی علت هستند که به محض مشخص شدن موضوع، علت را اعلام خواهیم کرد.

رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد عنوان کرد: تمامی مصدومان از اتوبوس خارج و به بیمارستان منتقل شدند.

مسعودی با بیان اینکه اتوبوس حادثه دیده درحال انتقال است، تاکید کرد: اجساد تمامی فوت شدگان نیز از اتوبوس حادثه دیده خارج شده است.

وی اظهار داشت: درحال حاضر آمار دقیقی از حادثه دیدگان و اینکه مربوط به کدام دانشکده ها بودند در دست نیست.

وی افزود: اتوبوس در قالب قرارداد پیمانکاری با دانشگاه همکاری داشته است الزامات قرارداد حتما لحاظ شده و بیمه بوده است. همچنین این اتوبوس به عنوان وسیله حمل و نقل دانشجویان فعالیت می کرده است.

رضا مسعودی رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد گفت: برای حمل و نقل دانشجویان در واحد علوم و تحقیقات استانداردهای لازم مورد توجه است و قرارداد با پیمانکاران صاحب صلاحیت منعقد می شود.

وی افزود: در روند تدوین قراردادهای حمل و نقل واحد علوم و تحقیقات مسائل فنی لحاظ می شود.

رئیس واحد علوم و تحقیقات خاطرنشان کرد: صلاحیت های رانندگان و مسائل فنی اتوبوس های این واحد دانشگاهی بررسی می شود که مطابق با استانداردها باشند.

به گزارش مهر، واحد علوم تحقیقات در اطلاعیه ای اعلام کرد، متاسفانه به دلیل واژگونی یک دستگاه اتوبوس دانشجویی در سایت واحد علوم و تحقیقات تعدادی از دانشجویان این دانشگاه کشته و مصدوم شدند. ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه، به اطلاع می‌رساند واحد علوم و تحقیقات روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مورخ ۵ و ۶ دیماه ۱۳۹۷ به دلیل اعلام عزای عمومی تعطیل می‌باشد.

دانشگاه آزاد نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد:

«بسم الله الرحمن الرحیم

با کمال تاسف و تاثر، روز سه شنبه ۴ دی ماه، خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی، در غم اندوهبار و دلخراش درگذشت تعدادی از دانشجویان عزیز و زخمی شدن برخی دیگر فرو رفت و داغدار شد.

در این حادثه تاسف بار و بر اساس بررسی های انجام شده، تعدادی از دانشجویان از دانشکده مدیریت علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در اتوبوسی که متاسفانه در بخشی از جاده، دچار انحراف از مسیر و منجر به حادثه گردیده و ضمن برخورد با مانع سیمانی خارج از مسیر، واژگون گردیده است که علت این اتفاق از سوی کارشناسان در دست بررسی است و به محض قطعیت اطلاع رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است که رئیس و مسئولان دانشگاه بلافاصله در محل حادثه حاضر و نسبت به رسیدگی به شرایط موجود و هماهنگی های لازم با اورژانس، آتش نشانی و ضرورت های امدادی لازم اقدام کرده و حادثه دیدگان بلافاصله به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شده اند که با دستور صادر شده، پیگیری های لازم برای رسیدگی به وضعیت مصدومان و مجروحان از سوی دانشگاه ادامه دارد .

دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ابراز تاسف و تاثر از وقوع این حادثه مولمه، مراتب تعزیت و تسلیت خود را به بازماندگان این عزیزان از دست رفته و خانواده داغدار دانشگاه آزاد اسلامی اعلام و برای مجروحان و حادثه دیدگان شفای عاجل آرزومند است و در خصوص دریافت اطلاعات دقیق از علل وقوع حادثه و رسیدگی به وضعیت جان باختگان و مصدومان اقدامات فوری را انجام خواهد داد .»

دانشگاه آزاد همچنین اسامی مصدومان و فوت شدگان را به شرح زیر اعلام کرد:

بیمارستان امام خمینی:

علیرضا ولی محمدی

مینا نعمتی

محمد ابراهیمی فر

میر مهتا یوزباشی

ملیکا سادات افتخار عزیزی

شکوه نعمتی

فاطمه عبداللهی

ثنا عابدی

فاطمه رحیمی

کیارش اسدی کمال

سامان قضاوتی

مهدی مغنیان

هدیه جلیلی

کوروش ثابت

کامیاب طاهری

خدیجه وکیلی

بیمارستان شریعتی:

ایرج راد

محمدامین عابدینی

سیدآرین حقیقت

بیمارستان حضرت رسول (ص):

علی هروراتی

بهاره کوچه باغیان

علی عرب نژاد

ملیکا فراهانی

محمدمهدی قدیمی

بیمارستان عرفان:

مجهول آقا

مجهول آقا

جان‌باختگان:

سجاد پوراحسانی

علی حسین زاده

احسان صفایی

qaboosnameh480

سیدعلی ابطحی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دانشجویان حادثه واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات با هلی کوپترهای امدادی به بیمارستان امام خمینی(ره)، حضرت رسول و فیاض بخش منتقل شده اند.

وی افزود: من به همراه مسئولان پزشکی دانشگاه درحال اعزام به بیمارستان هایی هستیم که مصدومان حادثه را به آنها منتقل کرده اند تا از نزدیک روند رسیدگی به مصدومان و مجروحان را پیگیری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران خاطرنشان کرد: بیمارستان حضرت رسول پس از وقوع این حادثه به صورت کامل آماده باش است و تمامی اتاق های عمل این بیمارستان برای امداد رسانی به مجروحان آماده شده اند.

qaboosnameh481

به گزارش مهر، حوالی ساعت ۱۲ امروز واژگونی یک اتوبوس حامل دانشجویان در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران واقع در سیمون بولیوار به سازمان اورژانس اعلام شد که در پی آن یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ٧دستگاه آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس به محل حادثه اعزام شدند.

این حادثه تا کنون بیش از ۳۰ مصدوم داشته است و ۸نفر نیز جان باختند.

واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان در پیچ واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد  به سمت کتابخانه چپ کرد.

نویسنده :

نظرات
آرشیو