گروه : سیاسی /

شناسه: 6740

31 فروردین 1403 11:46

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

سخنگوی اتحادیه بین‌المللی یهودیان ضدصهیونیسم: یهودیان مشروعیتی برای اسرائیل قائل نیستند

سخنگوی اتحادیه بین‌المللی یهودیان ضد صهیونیسم گفت: یهودیان مشروعیتی برای اسرائیل قائل نیستند و نباید اورشلیم به‌عنوان پایتخت اسرائیل شناخته شود،

به گزارش قابوس نامه به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا ،  خاخام دیوید ویس ظهر امروز در افتتاحیه ششمین کنفرانس بین‌المللی افق‌نو اظهار داشت: ما در این دوران حساس شاهد هستیم که سران اسرائیل اقدامات تحریک‌آمیزی علیه ایران صورت دادند که گویا تهدیدی برای جهان به‌شمار می‌آید‌.

وی افزود: ایران را به‌عنوان دشمن یهودیت و جهان نمی‌دانیم، می‌خواهیم از ایران ستایش کنیم که با مهربانی و همنوازی همه اقوام حتی یهودیت را در خود جای داده و آن آزادی را داده که یهودیان قبلاً نداشته‌اند.

سخنگوی اتحادیه بین‌المللی یهودیان ضدصهیونیسم بیان کرد: از مجامع بین‌المللی تقاضا داریم که یهودیان را به‌عنوان جنایتکاران در نظر نگیرند.

وی افزود: طبق آموزه‌های ما، هر یهودی در هر کشوری که زندگی می‌کند باید برای آبادانی و پیشرفت آن تلاش کند و یهودیان هرگز در مناقشات بین دولت‌ها نقشی نداشته‌اند. ما اقدامات صهیونیست‌ها و اسرائیل را به شدیدترین شکل ممکن محکوم می‌کنیم.

سخنگوی اتحادیه بین‌المللی یهودیان ضدصهیونیسم با اشاره به اینکه یهودیان مشروعیتی برای اسرائیل قائل نیستند و نباید اورشلیم به‌عنوان پایتخت اسرائیل شناخته شود، تصریح کرد: ما سوء استفاده صهیونیست‌ها از نام یهودیان برای انگیزه‌ها و آلام خود را محکوم می‌کنیم و اینکه صهیونیست‌ها نماینده یهودیان باشند را رد می‌کنیم. همچنین استفاده از نام اسراییل که لقب یکی از پیامبران ماست سوءاستفاده است و ما خواهان توقف آن هستیم.

خاخام ویس گفت: ما برای صلح تلاش می‌کنیم و آرزو می‌کنیم که رهبران با عقلانیت برای صلح قدم بردارند. باید توجه داشته باشیم دولت صهیونیستی با یهودیت هیچ تناسبی ندارد و پایتخت‌شدن قدس هیچ موضوعیتی نمی‌تواند داشته باشد. مطابق آموزه‌ها باید در مقابل انحرافات تاریخ و تعالیم یهودیت ایستادگی کنیم.

سخنگوی اتحادیه بین‌المللی یهودیان ضدصهیونیسم اظهار داشت: صهیونیسم یک روایتی را ایجاد کرده که با آموزه‌های ما مطابقت ندارد. باید همه ما دست به دست هم بدهیم که صلح تحقق پیدا کند و صادقانه فریاد بزنیم شرم بر اسراییل. باید بدانیم که یهودیان با صهیونیسم مخالف هستند و ما در اروپا این مسئله را مطرح کرده‌ایم.

وی افزود: صهیونیسم عامل تمام مناقشات و گرفتاری‌های منطقه و جهان هستند، باید این تفاوت را برجسته کرد؛ از همه می‌خواهیم برای رسیدن به دنیای عاری از صهیونیسم تلاش کنند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو