گروه : سیاسی /

شناسه: 7254

10 فروردین 1403 03:32

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رحمانی فضلی در حاشیه جلسه هیات دولت: عراقی ها موافق لغو روادید اربعین نیستند

وزیر کشور با بیان اینکه در خصوص برگزاری مراسم اربعین، آمادگی بیشتری نسبت به سالهای گذشته داریم، گفت: عراقی ها موافق لغو روادید اربعین نیستند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تفاهم نامه خوبی با طرف عراقی در خصوص برگزاری مراسم اربعین امضا شد.

وزیر کشور گفت: در خصوص برگزاری مراسم اربعین آمادگی بیشتری نسبت به سالهای گذشته داریم.

وی ادامه داد:مقرر شده عراقی ها مسیرهای جدیدی را به این امر اختصاص دهند و در تامین امنیت مسیرها نیز کمک کنند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه موضوعی که فعلا مورد توافق نهایی قرار نگرفته مسئله ارز است, افزود: آنها رقمی برای ویزا پیشنهاد کردند و آن را کمی متعادل تر کردیم ولی هنوز جا دارد که دولت عراق همکار ی بیشتری کند تا این نرخ پایین تر آورده شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه نرخ ارز موضوعی است که باید در دولت نیز در مورد آن تصمیم گیری شود, اظهار کرد: عراقی ها موافق لغو روادید اربعین نیستند.

وی با اشاره به قانون به کارگیری بازنشستگان در سازمانهای دولتی اظهار کرد: همه باید خود را با قوانین از جمله منع به کارگیری بازنشستگان در سازمانهای دولتی تطبیق دهند و این موضوع تنها شامل وزارت کشور نمی شود.

رحمانی فضلی گفت: در مورد شهرداران و شبهاتی که به متن مربوطه وارد شده است؛ باید بگویم که در حوزه های تفسیری مانند شورا اینگونه برداشت شده که این موضوع شامل شهرداران نمی شود و اگر مجبور شویم به مجلس استفساریه می دهیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو