گروه : سیاسی /

شناسه: 7260

01 اردیبهشت 1403 14:25

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رییس کل دادگستری تهران: مشایی به ۶.۵ سال حبس برای سه اتهام محکوم شد

رییس کل دادگستری تهران گفت: رای شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی درمورد مشایی و جوانفکر صادر شد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛غلامحسین اسماعیلی رییس کل دادگستری استان تهران در نشست خبری ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله حسین (ع) به همه شیعیان و ارادتمندان آن حضرت گفت: با توجه به برگزاری جلسه رسیدگی به اتهامات اسفندیار رحیم مشایی و علی اکبر جوانفکر، رای شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران در مورد اتهامات نامبردگان صادر شد.

وی با بیان اینکه خلاصه نتیجه دادنامه صادر شده به قرار ذیل است، تصریح کرد: قبل از اعلام نتیجه، ذکر چهار نکته را لازم می‌دانم ابتدا اینکه رای صادره غیرقطعی است و این رای در مورد اسفندیار رحیم مشایی قابل تجدیدنظر در محاکم تجدیدنظر استان است و در مورد آقای جوانفکر به جهت غیابی بودن، قابل واخواهی در همان شعبه دادگاه است.
غلامحسین اسماعیلی در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: از آنجایی که اتهامات اسفندیار رحیم مشایی سه فقره اتهامی بود در اجرای ماده 134قانون مجازات اسلامی دادگاه الزاما می بایست درمورد هر یک ازعناوین اتهامی حداکثر مجازات قانونی را مورد حکم قرار می داد. با توجه به تعدد اتهامات و آرا صادره مجازات اشد در صورت تایید از ناحیه دادگاه تجدیدنظر استان قابلیت اجرا را خواهد داشت.متهم دیگر جوانفکر در این پرونده یک عنوان اتهامی داشته و لذا دادگاه در مقام صدور حکم حداکثر مجازات قانونی را مورد حکم قرار نداده و میزان مجازات ایشان کمتر مورد لحاظ قرار گرفته است.
وی افزود: مجازات رحیم مشایی 5 سال حبس بابت اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت کشور ، یکسال حبس بابت تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و 6 ماه حبس بابت توهین است.جمعا 6 سال و نیم بوده اما چنانچه همین رای مورد تایید دادگاه تجدیدنظر قرار گیرد و تغییری حاصل نشود به موجب قانون مجازات اشد صرفا 5 سال از حبس قابلیت اجرا خواهد داشت.
اسماعیلی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه اتهام جاسوسی هم به رحیم مشایی داده شده استف ادامه داد: به صورت کلی اشاره کردم که اتهامات دیگری در مورد ایشان و همچنین در مورد اشخاص دیگری که در پرونده از آنها نام برده شده وجود دارد که این بخش از پرونده هنوز در دادسرا مفتوح است و هنوز مورد رسیدگی و اظهار نظر قرار نگرفته است.بعد از فرایند رسیدگی در دادسرا نتیجه آن اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ 

 

نویسنده :

نظرات
آرشیو