گروه : سیاسی /

شناسه: 7569

09 فروردین 1403 22:25

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

نقدی: انقلاب اسلامی در مسابقه پیشرفت دنیا بسیاری از کشورها را پشت سر گذاشت

دومین جلسه از سلسله دیدار‌های تبریک گویی چهل سال انقلاب کبیر اسلامی با یاران با وفای امام خمینی(ره) با دیدار با محمد مهدی عبدخدایی» پیشکسوت و مبارز انقلاب برگزار شد.

به گزارش قابوس نامه به نقل ازراه دانا؛ یکی از برنامه های جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب کبیر اسلامی، دیدار با یاران انقلاب و امام خمینی(ره) و تبریک چهل سال انقلاب اسلامی است.

دومین جلسه از سلسله دیدار‌های تبریک گویی چهل سال انقلاب کبیر اسلامی با یاران با وفای امام خمینی (ره) با حضور سردار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اعضای جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی با محمد مهدی عبدخدایی» پیشکسوت و مبارز انقلاب اسلامی برگزار شد.

انقلاب اسلامی با حفظ اصول و ارزش های اولیه خود به 40 سالگی رسید/ انقلاب اسلامی در مسابقه پیشرفت دنیا بسیاری از کشورها را پشت سر گذاشت

سردار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ابتدای این دیدار اظهارداشت: ملت ایران با انقلاب اسلامی، حماسه ای بزرگ را خلق کرد، انقلابی که برخلاف تمام انقلاب های دیگر جهان که نتوانستند چهل سالگی خود را ببینند، به چهل سالگی رسید، ضمن اینکه همه اصول و ارزش های خود را حفظ کرده و ذره ای از آرمان های خود عقب نشینی نکرد که این خود دستاورد بزرگی است.

وی اضافه کرد: انقلاب های بزرگ جهان مانند انقلاب فرانسه، انقلاب شوروی، انقلاب چین و ... یا در سطح منطقه انقلاب مصر و... هیچکدام بیش از چند سال دوام نیاوردند و در نهایت یا سرکوب و یا از مسیر خود منحرف شدند.

نقدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با عظمت به چهل سالگی رسید، افزود: این پیروزی و پیشرفت با دستاوردهای بزرگی برای ملت ما، چه از لحاظ معنوی و چه از لحاظ مادی توام بوده است، حضور جوانان در جبهه جهاد، شرکت در مراسم اربعین، کمک رسانی در بلایای طبیعی و... دستاوردهای معنوی انقلاب است و از لحاظ مادی نیز در صنعت، کشاورزی، پزشکی، سلامت و همه شاخص‌های پیشرفت، کشور دستاودرهای خیره کننده ای داشته است.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: برخی دوست ندارند واقعیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان شود و می گویند دنیا پیشرفت کرده است به طبع ایران نیز پیشرفت کرده است اما زمانی که پیشرفت‌ها مقایسه می شود در می یابیم که این حرف غلطی است زیرا در مسابقه ای که دنیا در این چهل سال برای پیشرفت داشته است، جمهوری اسلامی، جایگاه ایران را در بین سایر کشورها ارتقاء داده است، به طور مثال در علم 38 کشور را پشت سر گذاشته و از جایگاه 53 به رتبه 15 رسیده است؛ در بحث ارتقای سلامت نیز 79 کشور را در این رقابت پشت سر گذاشته است.

وی اضافه کرد: ابر قدرت شرق فروپاشیده و امروز ابرقدرت غرب هم فروپاشیده است و دیگر آمریکا کشوری نیست که همه تصمیمات این کشور را مابقی کشورها اجرا کنند زیرا اراده انقلاب اسلامی بر این ابر قدرت غلبه کرده است.

نقدی با اشاره به اینکه این پیشروی ها و موفقیت ها را مدیون مردانی هستیم که در این مبارزه و درگیری با نظام سلطه جهانی ایستادند، گفت: بسیاری در این 40 ساله ریزش کردند، نتوانستند تحمل کنند و از مسیر باز ماندند اما رویش هم داشته ایم و نسل جوان و نوجوان جایگزین شدند البته یاران باوفای انقلاب هم در این سال‌ها ماندند و مسیر انقلاب را ادامه دادند .

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ما چهل سالگی انقلاب را به شما که یار باوفای امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی هستید، تبریک می گوییم و به خاطر سختی هایی که کشیده اید و مبارزاتی که داشتید، این جشن بزرگ را به شما تبریک می گوییم، شما یار با وفای امام هستید که راه را گم نکردید و در مسیر باقی ماندید.

انقلاب اسلامی دروازه های فکر و اندیشه را بر روی جهان باز کرد/ آیا آیت الله بروجردی مخالف دخالت طلبه ها در سیاست بود؟

محمد مهدی عبدخدایی پیشکسوت و مبارز انقلاب نیز در این دیدار اظهارداشت: زمانی که یاد روزهای سخت قبل از انقلاب اسلامی می‌افتم و این روزهای پیشرفت و بالندگی را می بینم، وجودم سرشار از شادی می شود، در واقع انقلاب اسلامی دروازه های فکر و اندیشه را بر روی جهان باز کرد.

وی ادامه داد: بنده در سال 1330 به زندان رفتم و تنها زندانی سیاسی- مذهبی آن زمان بودم، امروز هم جزو بازمانده های آن دوران هستم البته در آن زمان زندانی سیاسی وجود داشت اما یا کمونیست و یا توده ای بودند.

عبدخدایی گفت: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را عاقلانه رهبری کردند و این انقلاب را عالمانه به دست نایب خود سپردند که این موضوع فراتر از پیش بینی ها بود.

پیشکسوت و مبارز انقلاب اسلامی تصریح کرد: در دورانی که تمام متفکران دنیا معتقد به شیوه و نظریه مارکس بودند و آن را برای انقلاب ها علمی می‌دانستند و معتقد بودند که امکان پیروزی انقلابی بر پایه مذهب وجود ندارد و حتی مذهب را تریاک توده‌ها و حامی امپریالیست معرفی می کردند، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی اضافه کرد: در 15 خرداد 1342 من در زندانی بودم که همه افراد آن زندان، کمونیست ها بودند؛ من در زندان وضعیت کشور را از این افراد جویا شدم، فردی که کاندیدای ریاست جمهوری حزب توده بعد از مصدق بود، از من پرسید که آقای خمینی کیست و نکند گوشه قبای او به امپریالیسم وابسته باشد و برای حرف خود دلایلی هم آورد. من در پاسخ گفتم آقای خمینی هم فاضل است، هم مدیر، هم مدبر و هم سیاست مدار است؛ او از دل مردم برخواسته و حرف دل مردم را می زند. من در آن زمان وعده پیروزی انقلاب اسلامی را به او دادم.

عبدخدایی گفت: در سال 1314 رضاشاه در مسجد گوهرشاد 5 هزار نفر را به توپ بست و شهید کرد و هیچکس به این اتفاق واکنش نشان نداد اما در دوران مبارزات امام خمینی (ره) برای حمایت از نهضت امام، افراد زیادی کفن پوش از استان های مختلف به تهران آمدند، لازم است بررسی شود که از نظر جامعه شناختی این چه پدیده ای است و چه چیز انقلاب اسلامی را به وجود آورده است که در چهل سالگی بالندگی داشته باشیم، جامعه شناسان باید این موضوع را بررسی کنند.

پیشکسوت و مبارز انقلاب با بیان اینکه در این انقلاب، اولین نقشی که وجود دارد مساله فرهنگ است، دومین نقش مرتبط به مبارزه با استکبار است و سومین نقش آرمانگرایی است، گفت: در سال 1325 امام خمینی(ره) از قم حرکت کردند و به بروجرد رفتند و آیت الله بروجردی را به قم آوردند، در آن زمان حوزه قم را سه مرجع اداره می کردند، آیت الله صدر، آیت الله خراسانی و آیت الله کوکبی و زمانی که آیت الله بروجردی آمد، ریاست به ایشان داده شد.

وی اضافه کرد: در آن زمان همه فکر می کردند که آیت الله بروجردی مخالف این است که طلبه در سیاست دخالت کند، درحالی که ایشان با یک حوزه از هم پاشیده روبه رو بود که حاصل عملکرد رضاخان بود اما ایشان آمد تا جامعه و حوزه را بسازد، از سال 1328 آیت الله بروجردی طلبه ها را به مناطق مختلف کشور می فرستاد تا سخنرانی کنند، درست در زمانی که حزب توده و تمام جریانات علیه شیعه بود.

عبدخدایی گفت: مرحوم بروجردی به عنوان یک مرجع، فرهنگ ساز بود و می گفتند طلبه باید مجهز باشد به اینکه جواب مخالفین را بدهد لذا باید با فرهنگ شیعه آشنا باشد و بداند شیعه یک اقلیت انقلابی است که در برابر ابرقدرت ها ایستاده است که حاصل این تربیت آیت الله بروجردی، امام خمینی(ره) و سپس آیت الله کاشانی است.

پیشکسوت و مبارز انقلاب تصریح کرد: آیت الله کاشانی شخصیتی ضد استعمار و استکبار داشت اما متاسفانه ملی‌گراها تلاش کردند این روحانی را بدنام کنند و در این راه تهمت های بسیاری به ایشان زدند. مبارزات ضد استعماری ایشان نفت را ملی کرد و زمینه های بیداری جامعه را به وجود آورد و به جامعه فهماند که استعمار چه بلایی برسرشان آورده است.

وی اضافه کرد: این جریان در نهایت آیت الله کاشانی را منزوی کردند اما نمی توانند مبارزات ضد استعماری ایشان را کتمان کنند.

عبدخدایی با اشاره به اینکه دسته ای هم به نام آرمان گرایان به وجود آمدند که توسط سید نواب صفوی رهبری می شدند، افزود: این فرد با کمک های ناچیزی که از دیگران گرفت، از عراق به ایران آمد. این فرد آرمان گراست و اجرای مو به موی احکام اسلامی را مورد تاکید قرار می داد.

پیشکسوت و مبارز انقلاب با بیان اینکه آیت الله بروجردی فرهنگ ساز، آیت الله کاشانی ضد استعماری و نواب صفوی آرمان گرا بود، تصریح کرد: حادثه 28 مرداد زمانی که رخ داد و حزب توده سرکوب شد، آیت الله کاشانی منزوی شد و مصدق به زندان رفت و در سال 1334 نیز نواب صفوی و یاران آن را تیرباران کردند.

وی گفت: شخصیت امام خمینی(ره) که انقلاب اسلامی را به وجود آورد، ویژگی های هر سه شخصیت را داراست، ایشان فرهنگ ساز بود و در حوزه درس خارج می داد، آیت الله مطهری و منتظری از جمله شخصیت های فرهنگی بودند که امام خمینی آن ها را تربیت کرده است؛ مراجع امروز نیز افتخار شاگردی امام را دارند.

عبدخدایی ادامه داد: امام خمینی(ره) در سال 42 ، حرکت استعمارستیزی را دنبال کرد و به کاپیتولاسیون واکنش نشان داد و آن سخنان انقلابی را در مقابل مصونیت آمریکایی ها ایراد کرد، این در حالی بود که در آن زمان، حتی مصدق ملی گرا هم سکوت کرده بود.

پیشکسوت و مبارز انقلاب تصریح کرد: امام آرمان گراست لذا زمانی که جمهوری اسلامی ایران پیروز شد و برخی افراد، جمهوری دموکراتیک اسلامی را مطرح کردند، امام می فرمایند که جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر زیرا اسلام و قرآن آرمان امام بود.

وی با اشاره به دلایلی که انقلاب اسلامی ایران را به بالنگی و چهل سالگی رساند، تصریح کرد: وجود نایب برحق امام خمینی (ره) یعنی امام خامنه ای دلیل این استمرار و بالندگی امروز انقلاب است که اگر این دو شخصیت نبودند انقلاب اسلامی در برابر توطئه های استکبار شکست می خورد. اگر انقلاب مصر شکست خورد به دلیل نداشتن رهبر بود و مُرسی همان فرد نا آگاهی بود که رهبری آن غلط بود.

عبدخدایی گفت: برخی تصور می کردند که انقلاب اسلامی یک نظام سوسیالیستی است اما امروز با گذشت 40 سال از عمر انقلاب به اشتباه خود پی بردند و شاهد هستند که حتی این انقلاب در حال صادر شدن به دنیاست.

پیشکسوت و مبارز انقلاب در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) اختلاف های موجود در کشور را به وحدت تبدیل کرد و در سایه این وحدت، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

qaboosnameh430

qaboosnameh432

 

نویسنده :

نظرات
آرشیو