گروه : فرهنگی /

شناسه: 7374

28 فروردین 1403 18:17

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

۸ میلیارد تومان تسهیلات به کتابفروشی‌های کشور پرداخت می‌شود

مدیرعامل خانه کتاب ایران گفت: امسال ۸ میلیاردتومان تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه کتاب فروشی‌ها پرداخت می‌شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم  نیکنام حسین‌پور عصر امروز در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه کتاب گلستان اظهارداشت: یکی از دغدغه‌های ما تعطیلی و تغییر کاربری کتابفروشی‌ها است و برای حفظ آنها تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سال گذشته به 40 کتابفروشی تسهیلات 300 تا 500 میلیون تومانی پرداخت شد و امسال هم 8 میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل خانه کتاب ایران بیان داشت: حمایت‌های فصلی را برای توسعه کتابخوانی در کشور ایجاد کردیم که این حمایت‌ها در قالب طرح عیدانه و طرح تابستانه اجرا شد و بزودی طرح پاییزه نیز شکل اجرایی خواهد یافت.

وی با اشاره به اجرای این طرح حمایتی در استان گلستان هم گفت: 13 کتابفروشی گلستان در این طرح مشارکت داشتند و 300 میلیون کتاب، به فروش رسید و60 میلیون تومان هم یارانه به کتاب‌فروشی‌ها داده شد. در کل کشور هم 2 میلیارد و 500 میلیون تومان در طرح عیدانه یارانه پرداخت شد و در طرح تابستانه یک میلیارد و500 تومان یارانه دادیم.

حسین‌پور خاطرنشان کرد: در هفته کتاب که از  24 آبان تا یکم آذر اجرا می‌شود کتابفروشی‌ها هر چه سریع‌تر می‌توانند مشارکت خود را در این طرح اعلام کنند.

وی افزود: برای حمایت از توسعه کتاب‌فروشی‎ها طرح‌های حمایتی دیگری از جمله محاسبه تعرفه‌های زیرساختی با تعرفه فرهنگی را داریم ولی در حوزه کتابفروشی‌ها برای گسترش آنها نیازمند مدرن شدن هستیم. کتابفروشی‌ها  باید تبدیل به پاتوق کتاب شوند و از برنامه‌های فرهنگی از جمله رونمایی کتاب و نقد کتاب، جشن امضا و غیره می‌توانند ایجاد فرصت کنند.

 مدیرعامل خانه کتاب ایران ادامه داد: معاونت امور فرهنگی  وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی هم کارگروه‌ای را تشکیل داده و سال گذشته به 40 کتابفروشی تسهیلات کم بهره پرداخت کرده است. امسال هم این طرح آغاز شده  و با تامین اعتبار این تسهیلات پرداخت می‌شود تا کتابفروشی‌ها بازسازی یا افتتاح شوند.

وی تصریح کرد: امسال هم 8 میلیارد تومان تسهیلات برای رونق بخشیدن به کتابفروشی‌ها در نظر گرفته شده که با تامین اعتبار این تسهیلات کم بهره به متقاضیان پرداخت می‌شود.

حسین‌پور گفت: یکی از اهداف  ما در برپایی این نمایشگاه‌ها پرداخت بخشی از یارانه‌ها به ناشران و مردم است تا کتاب‌ها ارزان‌تر در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو