شناسه: 8709

09 فروردین 1403 18:36

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

کرونا جمعه بازار گنبد را بار دیگر تعطیل کرد

 جمعه بازار گنبدکاووس که در دوم خرداد و با کاهش روند شیوع کرونا فعالیت خود را بعد از ۳ ماه وقفه آغاز کرده بود با افزایش نگرانی مسوولان این شهر از همه‌گیری دوباره این بیماری بار دیگر تعطیل شد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از ایرنا ،در نشست فوق‌العاده امروز چهارشنبه ستاد مقابله با کرونا گنبدکاووس، علاوه بر تصمیم به تعطیلی این بازار، ورود و خروج خودرو به دریاچه مصنوعی و پارک الغدیر و برپایی چادرهای عزا نیز به مدت ۲ هفته ممنوع اعلام شد.

فرماندار گنبدکاووس در این جلسه از رسانه‌ها، فعالان فضای مجازی و پویش‌های مردمی خواست با برنامه‌ریزی هدفمند در زمینه افزایش آگاهی مردم نسبت به ادامه دادن خود مراقبتی، ستاد مقابله با کرونا را یاری کنند.

عبدالقدیر کریمی از بخشداران خواست برای کمک به آگاهی بخشی مردم مناطق روستایی نسبت به تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی با دهیاران جلسه برگزار کنند.

وی با اشاره به مشاهده مواردی از تخلف در رابطه با برگزاری مخفیانه مراسم عروسی در تالارها، خواستار برخورد نیروی انتظامی با تالارها و سالن‌های پذیرایی متخلف شد.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: در حال حاضر  ۸۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های این شهرستان بستری هستند.

عبدالرحیم پالیده اظهارداشت:‌ با وجود ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری ‌اجتماعی، در یک هفته اخیر خودمراقبی افراد کمتر شده و تجمعات برای شرکت در مراسم عزا و عروسی و حضور در تفرجگاه‌های شهرستان افزایش یافته است.

بر اساس جمع‌بندی نظرات افراد شرکت کننده در نشست امروز، نتیجه کم توجهی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، افزایش ۲ برابری تعداد بستری افراد مشکوک به کرونا در گنبدکاووس نسبت به دهم خرداد است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز چهارشنبه اعلام کرد: تاکنون ۱۷۷ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا به هشت هزار و ۵۰۶ نفر رسید.

نویسنده :

نظرات
آرشیو