شناسه: 9468

09 فروردین 1403 12:43

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

پرونده سیل زده های افغان آباد هنوز باز است

برخی از خانه های موجود در افغان آباد همچنان در خطر سیل و مسکن ها در زمین های واگذار شده همچنان ناقص و بدون دسترسی به آب و مسیر مناسب هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه ؛ با وجود گذشت دو سال از سیل گنبدکاووس و خسارات سنگین آن به مردم ، گویا زندگی مردم سیل زده محله افغان آباد گنبد هنوز سروسامان نیافته است .

ملیت ایرانی از مهم ترین شروط واگذری زمین و وام به مردم سیل زده بود و مردم افغان آباد که اغلب از اتباع خارجه هستند ناگزیر به اخذ سند به نام دوستان ایرانی خود بودند.

عده ای از مردم سیل زده افغان مقیم گنبد به علت برخوردار نبودن از این شرط ، همچنان در همان نقاط و همان خانه ها سکونت دارند.

از میان مردم سیل زده افغان آباد تنها حدود 13 خانوار با پذیرش شرایط فوق صاحب زمین و وام شدند و با تشخیص بنیاد مسکن و دستگاه های مربوطه انتهای روستای تقی آباد محل ساخت خانه های جدید این افراد شد.

به گفته مردم وام بنیاد مسکن برای تکمیل خانه ها کافی نبود و اغلب خانه ها نیمه تمام باقی ماند و همین امر انگیزه ورود آستان قدس رضوی به ماجرا شد.

با ورود خیرین آستان قدس رضوی خانه ها به آستانه بهره برداری رسید اما با این وجود ماجرا هنوز تمام نشده است ؛ آنچه خاطر مردم را آزرده کرده ، نبود آب شرب شهری و مسیر ارتباطی نامناسب است.

نبود لوله کشی آب موجب شده مردم هر از چند گاهی با پرداخت هزینه و کرایه پمپ ازتنها چاه موجود آب بکشند و اقدام به پر کردن تانکر های خود کنند که در شرایط اقتصادی موجود برای این قشر کم درآمد کار دشواری است.

از طرفی مسیر خاکی که به این 13 خانه منتهی می شود هنوز با کیفیت مناسب هموار نشده که با آغاز فصل پربارش پاییز و زمستان باعث ایجاد مشکلات زیادی خواهد شد.

این امور موجب شده مردم کمتربه سکونت در این خانه ها رغبت کنند و اجاره نشینی و یا سکونت در خانه های معیوب قبلی را ترجیح دهند.

انتهای پیام/

 

نویسنده :

نظرات
آرشیو