شناسه: 9531

10 فروردین 1403 11:01

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در اولین نشست خبری شهرداری گنبدکاووس: برنامه های شهردار جدید منتشر شد

سیدعلی اصغر موسوی شهردار گنبدکاووس در طی اولین نشست خبری خود با خبرنگاران از برنامه ها و چالش های پیش روی خود گفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه ؛ اولین نشست خبری شهردار منتخب گنبدکاووس با چاشنی درددل و گلایه خبرنگاران شروع شد و با اظهارات شهردار و سوالات خبرنگاران سمت و سوی خبری گرفت.

اولین موضوعی که اغلب در خصوص شهرداری ها چالش برانگیز و پربحث است، بودجه سالانه است.
موضوعی که در این جلسه نیز مورد غفلت قرار نگرفت و سید علی اصغر موسوی با حباب خواندن بودجه ۹۵۰ میلیارد تومانی سال گذشته نگاهی واقع گرایانه در سال ۱۴۰۰ را مطرح کرد.و با اعلام بودجه ی 450 میلیارد تومانی برنامه خود گفت تا کنون فقط 25% از این بودجه محقق شده است.

گفتنی است بودجه ی شهرداری ها مستقیما و به طور مستقل توسط خود شهرداری تامین می شود و اعتباری واگذار شده از سوی نهاد خاصی نیست با وجود این شرایط لیست بلند بالای برنامه های شهرداری تا سال 1404 برای خبرنگاران تامل برانگیز بود موسوی در پاسخ به خبرنگاران اظهار کرد بخشی از این برنامه ها از طریق جلب مشارکت بخش خصوصی محقق خواهد شد.

اما نکته ی مهم در این باره که باید مورد توجه قرار گیرد این است که جلب مشارکت بخش خصوصی باید با نرم افزاری فراهم شود که علاوه بر سرمایه داران ،عامه ی مردم نیز در این سرمایه گذاری شریک شوند تا انحصار طلبی و هدایت سازمان های دولتی از طریق سرمایه داران اتفاق نیفتد.

از سوالات مهم دیگری که در حوزه مالی در این نشست مطرح شد بحث شفافیت مالی شهرداری بود؛خبرنگار قابوس نامه  با اشاره به رویکر مستعد آقای موسوی مبنی بر رسانه ای کردن فعالیت های خود گفت:آنچه برای قشر نخبگانی جامعه مهم تر است پشت پرده ی فعالیت های شهرداری است که جا دارد شهرداری گنبد با الگوگیری از شهرداری تهران عملکرد مالی خود را به صورت شفاف در سایت منتشر کند. 

موسوی در پاسخ به این سوال گفت: از جمله برنامه های ما تاسیس سازمان سرمایه گذاری و اقتصادی است.

در حوزه عمرانی از جمله مهم ترین مسائلی که در این نشست مطرح شد بحث رو گذر فلکه ی بسیج بود از جمله پروزه های برزمین مانده ی شوراهای قبلی که این بار سکان تصمیم گیری نهایی آن به دست شهردار جدید افتاده بود.
موسوی در این باره گفت: زدن روگذر اقدامی بسیار هزینه بر است و اجرای چنین پروژه ای بی شک به مطالعه کارشناسی محتاج است.و شهرداری در طی یک فرصت مطالعاتی 6 ماهه درباره ی اصل اجرای این پروژه و یا نحوه ی اجرای آن تصمیم خواهد گرفت.

از جمله موارد سوال برانگیز برای خبرنگاران حاضر در جلسه توجه به حوزه ی زنان در برنامه های شهرداری بود که شهردار در این نشست وعده ی تاسیس پارک مخصوص بانوان را داد.

موسوی در ادامه ی نشست از تلاش برای الحاق روستا های اقماری گفت و افزود : الحاق این روستا ها به شهر یک تصمیم دو جانبه است و جنبه ی سیاسی دارد و باید رضایت شورای آن روستا جلب شود.
وی همچنین از ایجاد سه سازمان جدید برای شهرداری گنبد خبر داد و گفت: در تلاشیم تا سه سازمان عمران و نوسازی،فرهنگی و ورزشی و سرمایه گذاری و اقتصادی به سازمان های شهرداری افزوده شود.

در این نشست که ناصری،رییس شورای شهر،نیز حضور داشت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر وضعیت آشفته ی ترافیکی شهر گنبد گفت: شهر گنبد از جمله شهر هایی است که جمعیت شناور(رهگذر) فراوانی دارد و از جمله برنامه های ما انتقال پایانه های مسافر بری به حومه ی شهر به شکل تجمیعی و ساخت پارکینگ طبقاتی است از طرفی این نکته را نیز باید مد نظر قرار داد که شهرداری تصمیمات مربوط به حوزه ی ترافیک در شورای ترافیک شهرستان اتخاذ می شود و شهرداری تنها مجری این طرح هاست.

وی همچنین در پایان از صدور پروانه تیم والیبال شهرداری گنبد خبر داد و گفت: حمایت از تیم والیبال شهرستان توسط شهرداری قطعی است و افتخار میکنیم که در زمان اسپانسری شهرداری از این تیم هیچ معوقه ی مالی ثبت نشده است.

شهردار در پایان از تخصیص 25 میلیارد تومان برای تغییر مبلمان شهری گنبد خبرداد و به خبرنگاران وعده داد نشست های خبری حداقل سالی دو بار برگزار خواهد شد.

h185

h187

h186

انتهای پیام/


 

 

نویسنده :

نظرات
آرشیو