گروه : اجتماعی /

شناسه: 2262

09 فروردین 1403 16:43

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

جاده دسترسی در مناطق مرزی شهرستان گنبدکاووس احداث می‌شود  جاده دسترسی در مناطق مرزی شهرستان گنبدکاووس احداث می‌شود

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به مسائل و مشکلات مناطق مرزی این شهرستان گفت: جاده دسترسی در ۱۴۵ کیلومتر مناطق مرزی شهرستان گنبدکاووس احداث می‌شود.

به گزارش قابوس نامه، به نقل از خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، عبدالقدیر کریمی ظهر امروز در نشست مسئولان با مردم مرزنشین روستای دوزالوم فدوی و دهستان اترک بخش داشلی‌برون در مسجد جامع اظهار داشت: مهم‌ترین دغدغه ما در بخش مرزی جاده دسترسی مناسب برای این حوزه است و از آنجائی که 145 کیلومتر مربع مرز مشترک داریم، در تلاش هستیم این جاده را تسریع کنیم.

وی افزود: برای ایجاد جمعیت پایدار و حمایت و همراهی مرزنشینان با دولت باید آسایش، آرامش و توسعه بیشتری برای منطقه مرزنشین فراهم کنیم.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: یکی از اولویت‌های استاندار و ما، توجه ویژه و تمرکز خاص بر روی بخش مرزی و فراهم کردن امکاناتی مانند جاده، آب شرب و توسعه آنها است.

وی اظهار داشت: دهیاران، علما و معتمدین کمک کنند تا بتوانیم ظرفیت سوادآموزی و تحصیل فرزندان را ارتقاء دهیم و فرزندان این خطه استعدادهای فوق العاده‌ای دارند و با کمی حمایت می‌توانند در بهترین دانشگاه و رشته تحصیل کنند.

کریمی اظهار کرد: باید به علت محرومیت منطقه و با نگاه محرومیت زدایی، در جلسات مرتبط و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بیشتر از سرانه جمعیتی اعتبار تخصیص دهیم.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاوس درباره گازرسانی به این مناطق هم گفت: به شدت پیگیر گازرسانی منطقه هستیم و با رایزنی‌های انجام شده با مدیرکل گاز در حال طی مراحل اداری هستند تا مردم از نعمت گاز برخوردار شوند.

وی افزود: طرح هادی این روستا از سال گذشته آغاز شده و امیدواریم هرچه زودتر شاهد بهسازی روستا در قالب طرح هادی باشیم.

بخشدار داشلی برون هم در این جلسه گفت: بخش داشلی‌برون 3 هزارو و 800 کیلومتر وسعت و 145 کیلومتر مربع مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد.

حمید سالمی اظهار داشت: این بخش دارای یک نقطه شهری، 30 روستا، 2 دهستان اترک و کرند است و مرزنشینان در سایه تعامل و وحدت با مرزبانان همکاری دارند.

وی تصریح کرد: این بخش دارای 5 هزار و 756 خانوار و 25 هزار نفر جمعیت دارد که بیشترین جمعیت در دهستان اترک با 25 روستا، یک نقطه جمعیتی و نزدیک به 3 هزارو 681 خانوار و 16 هزار نفر جمعیت دارد.

سالمی افزود: مهم‌ترین خواسته و مشکل مردم، آبرسانی و آب شرب به نوار مرزی به ویژه از روستای خیرخوجه تا روستای هوتن است.

بخشدار داشلی برون تصریح کرد: گازرسانی از دیگر خواسته‌های مردم است که در حال حاضر تنها شهر اینچه برون، روستاهای اخی‎تپه و تنگلی گازرسانی شده و یک روستا دیگر نیز در حال گازرسانی است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو