گروه : اجتماعی /

شناسه: 2915

09 فروردین 1403 17:04

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در گفتگو با قابوس نامه عنوان شد؛ ارتقاء معیشت مرزنشینان عامل تقویت امنیت پایدار/قابوس نامه نشان از هویت منطقه دارد

معاون اجتماعی مرزبانی گلستان گفت: کاهش معضلات و ارتقاء معیشت  مردم مرزنشین باعث تقویت امنیت پایدار در مرزها خواهد شد.

به گزارش قابوس نامه، معاون اجتماعی مرزبانی استان گلستان و رئیس اداره اجتماعی هنگ مرزی اترک با حضور در پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه و گفتگو با هیئت تحریریه این رسانه، درجریان اقدامات و عملکرد رسانه قابوس نامه قرار گرفتند.
معاون اجتماعی مرزبانی گلستان با اشاره به رسالت اصلی مرزبانی در حفظ امنیت مرزها و برقراری امنیت پایدار، افزود: مرزبانی سعی کرده است در سالهای اخیر با توجه به توانمندی خود نگاه ویژه ای به مردم مرزنشین داشته باشد و یکی از تلاشهای ما این است که مشکلات مردم مرزنشین را تا حد امکان کاهش دهیم.

qaboosanameh 1


سرگرد حسین لیاقی در ادامه به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مرزبانی در مناطق مرزی اشاره کرد و تصریح کرد: از جمله فعالیت های مرزبانی برقراری امن تردد مسافرین و گردشگران که باعث ارتقاء اقتصاد منطقه نیز خواهد شد، از سویی جلوگیری از بزه و فرهنگ سازی از مصرف اثرات سوء‌ مواد مخدر می توان برشمرد.
معاون اجتماعی مرزبانی گلستان با بیان اینکه در کشوری زندگی می کنیم که از امن ترین مرزها برخوردار است، گفت: تلاش  و رصد شبانه روزی مرزبانان در برقراری امنیت پایدار باعث افزایش ضریب امنیت شده است و  فضای مجازی نیز می تواند در راستای همین موضوع  تلاشها و حرکتها ی مرزبانان هنگ مرزی را به مردم انعکاس بدهد.

qaboosanameh 1

لیاقی با بیان اینکه سه ایستگاه نوروزی در منطقه هنگ مرزی در ایام نوروز برقرار خواهیم کرد، گفت: سه راه تنگلی، بازارچه و سه راهی داشلی برون از نقاط برپایی ایستگاههای نوروزی مرزبانی هستند که به راهنمایی و حفظ امنیت برای گردشگران می پردازند.
تشکیل کمیته مرزی گردشگری
وی در ادامه به تشکیل کمیته مرزی گردشگری در مرزبانی گلستان اشاره کرد و افزود: در تمام استانهای مرزی این ایده پیاده شده است و این کمیته با هدف  ایجاد تسهیلات سفر برای گردشگران در مرز تشکیل شده است.
معاون اجتماعی با اشاره به اینکه در قرن 21 از رسانه ها نمی توان فاصله گرفت، گفت: انتظار می رود که رسانه ها در حوزه های خود حرمتها را حفظ کنند و با تخصص گرایی همراه با تقوا به پیشبرد اهداف نظام و انقلاب اسلامی بپردازند.

qaboosanameh 1

سرگرد لیاقی در گفتگو با هیئت تحریریه قابوس نامه، افزود: رسانه قابوس نامه با انتشار تصاویر و اخبار به موقع شهرستان گنبدکاووس و شرق گلستان، در جغرافیای خود عملکرد مناسبی  داشته و اسم و مفهوم زیبای او نشان از هویت زیبای شهر خود دارد.
رئیس اداره اجتماعی هنگ مرزی اترک نیز با بیان اینکه رسانه ها بکوشند تا مخاطبین پیرامون اتفاقات و رخدادهای خود به تفکر فرو بروند، گفت: کاهش مشکلات و معضلات مناطق مرزی یکی از رسالتهای ما است که در پی آن باعث برقراری امنیت پایدار می شود، از رسانه ها خواست تا مشکلات و معضلات را هدفمند کنند و به بررسی دقیق آنها بپردازند.

qaboosanameh 1

سرگرد جواد کارکن با اشاره به توزیع بیش از یک هزار کتاب در بین دانش آموزان مدارس، افزود: یکی از فعالیتهای هنگ مرزی توزیع کتاب در بین دانش آموزان است که این فعالیت با استقبال دانش آموزان مناطق مرزی روبرو شده و سعی داشته ایم تا امید و انگیزه ای هرچند کوچک در دلهای دانش آموزان بپرورانیم.

qaboosanameh 1

qaboosanameh 1

qaboosanameh 1

qaboosanameh 1

qaboosanameh 1

qaboosanameh 1


انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو