گروه : اجتماعی /

شناسه: 3207

09 فروردین 1403 22:54

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

بار حوزۀ درمان شرق گلستان،بر دوش گنبدکاووس

بارها این مسئله از سوی مسئولین حوزه بهداشت و درمان و مدیران شهرستان گنبد مطرح شده است که علی رغم وجود درمانگاه و بیمارستان در شهرستانهای شرق گلستان ، عمده بار درمانی بر عهدۀ شهرستان گنبد است.

به گزارش قابوس نامه، امروز نیز در جلسه ستاد خدمات سفر گنبدکاووس رئیس شبکه بهداشت با اشاره به این مطلب افزود: با توجه به حجم مراجعات به بیمارستانها و مراکز درمانی به ویژه در ایام نوروز در تامین پزشکان فوق تخصص و برخی تخصص ها دچار مشکل هستیم.
رضا صابری ادامه داد: البته کشیک های بیمارستانهای دولتی بسته شده اما در برخی از بیمارستانهای خصوصی هنوز هم کشیک ها خالی است اما کلینیک بهداشت و 115 طبق روال سال خدمات ارائه می دهند.
با توجه به این اظهارات ، این شهرستان نیازمند نگاههای ویژه تری در حوزه درمان است و می توان گفت طرح تحول سلامت باید بازنگری هایی در تامین پزشکان متخصص بیمارستان ها در شرایط خاص بویژه در ایام تعطیلات نوروز داشته باشد، هر چند این مسئله همواره در روزهای پایانی هفته نیز دغدغه هایی را برای همراهان بیماران، به همراه دارد.
مدیر شبکه بهداشت گنبد در این جلسه در مورد چرخ بال امدادی هلال احمر نیز گفت: طبق سنوات گذشته تنها بیمارستان مطهری پذیرای بیماران ترومایی خواهد بود و علی رغم اینکه بیمارستان تامین اجتماعی تنها بیمارستانی در کنار ساختمان هلال احمر است که امکان فرود چرخ بال را دارد، نمی توان از بیمارستان تامین اجتماعی استفاده کرد و بیماران باید از هلال احمر به بیمارستان مطهری منتقل شوند.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو