گروه : اجتماعی /

شناسه: 3617

09 فروردین 1403 23:33

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیر بنیاد مسکن گنبد مطرح کرد: آمادگی برای اجرای 50 هزار مترمربع آسفالت با همکاری دهیاران

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس امروز در جمع اصحاب رسانه گفت: این نهاد امسال این آمادگی را دارد تا با مشارکت و همکاری دهیاران 50 هزار مترمربع آسفالت در روستاهای گنبد اجرا کند.

به گزارش قابوس نامه؛ ولی الله رضایی طرح های هادی را محور تمام خدمات این نهاد در روستاها اذعان کرد و افزود: اجرای آسفالت نیز منطبق بر این طرح انجام می شود که با مشارکت دهیاران و پرداخت 215 تا 250 هزار ریال سهم دهیاری ها برای هر مترمربع آسفالت، با توجه به میزان خدماتی که درخواست می کنند ، ما آماده اجرا هستیم.
وی یادآور شد: در همین راستا سال گذشته، 75 هزار متر مربع با همکاری دهیاران در 12 روستای گنبدکاووس اجرا شد که سهم دهیاران 10 میلیارد ریال بود و بنیاد مسکن نیز 50 میلیارد ریال از محل قیر پرداخت کرده است.
رضایی در بخش دیگری از سخنانش به پرداخت تسهیلات بهسازی واحد مسکونی روستایی نیز اشاره کرد و گفت: از سال 85 تا پایان سال گذشته 9هزارو 735 واحد در شهرستان، وام مسکن روستایی دریافت کرده اند که 8 هزارو 724 واحد آن به بهره برداری رسیده است.
وی با تشریح میزان این تسهیلات، افزود: در روستاهای مرزی میزان تسهیلات برابر با 200 میلیون ریال با سود 5 درصد و مدت بازپرداخت 15 ساله است و در دیگر مناطق روستایی 180 میلیون ریال، البته وام های تکمیل و ترمیم نیز در بنیاد مسکن وجود دارد که به میزان 20 میلیون ریال و سود 4 درصد و غالبا با مدت بازپرداخت سه ساله ارائه می شود.

20170412 112920
مدیر بنیاد مسکن گنبدکاووس با عنوان این مطلب که بنیاد در ساخت و سازها تاکید ویژه ای بر استحکام مسکن دارد، گفت: در روند ساخت مسکن های روستایی 21 دفتر نقشه کشی شامل مهندس معمار و عمران و 54 مهندس ناظر نظارت دارند.
صدور 17 هزار و 919 جلد سند مالکیت در 50 روستای بخش مرکزی گنبد
ولی الله رضایی که پیش از این در گفتگوهای خود از اجرای طرح صدور سند مالکیت با همکاری اداره ثبت اسناد، برای واحدهای روستایی و با حذف هزینه های اضافی، خبر داده بود، اظهار کرد: در این طرح نیز بنیاد توانسته است در 50 روستای بخش مرکزی گنبد، 17 هزارو 919 جلد سند مالکیت صادر کند.
وی همچنین خاطر نشان کرد: این طرح در مورد زمینهایی که بنیاد علوی به مردم واگذار می کند نیز اجرا شده وطبق تفاهم نامه ای که امضا شده است که تا کنون 1166 نقشه آچار که مورد نیاز بنیاد علوی برای صدور وکالت نامه هاست در قالب 10 روستا به بنیاد علوی وارد شده است که 79 مورد پاسخ داده شده و بنیاد مسکن این آمادگی را دارد تا پس از 2 ماه از پاسخ به این نقشه ها برای مردم سند صادر کند.
39 هزار و 963 فقره پاسخ به استعلامات در 5 سال گذشته
رضایی پاسخ به استعلامات پروانه های ساختمانی دهیاری ها و خدماتی در روستاها را نیز از دیگر فعالیت های این نهاد بیان کرد و گفت: در 5 سال گذشته 39 هزارو 963 فقره پاسخ به استعلامات داشته ایم و با توجه به اینکه در سال 93 در کل استان 25265 فقره در قالب 14 شهرستان انجام شده گنبد به تنهایی با پاسخ به 6490 فقره استعلام بیش از نزدیک به 40 درصد استعلامات را پاسخ داده است.
مدیربنیاد مسکن شهرستان گنبد در ادامه به ساخت مسکن شهری نیز اشاره کرد که در حال حاضر مجتمع مسکونی 60 واحدی که 15 واحد آن هنوز پیش فروش نشده و تا دو ماه دیگر به اتمام می رسد.
وی با اشاره به ماده 4 قانون حمایت از تولید و عرضه مسکن که "کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی و شرکتهای دولتی که صددرصد(100%) ‌سرمایه و سهام آنها متعلق به دولت است را موظف می کند اراضی واقع در محدوده روستاها را به صورت رایگان به منظور تسهیل در امر تولید و عرضه مسکن روستایی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار کنند" گفت: طی ده سال گذشته تنها منابع طبیعی همکاری لازم در مورد این ماده قانونی را داشته است و ما 100 هکتار از اراضی منابع طبیعی را طبق آن گرفته و به مردم فاقد مسکن واگذار کرده ایم.
در این نشست همچنین به تهیه طرح هادی برای 200 روستا و نقطۀ جمعیتی و 157 روستای بالای 20 هزار نفر و دارای کد اشاره شد و رضایی در این رابطه نیز گفت: فاز اول اجرای هادی در 50 روستا به اتمام رسیده و در 25 روستای دیگر که نیمه تمام است با تامین اعتبار مورد نیاز که 160 میلیارد ریال برآورد شده است ، تکمیل می شود.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو