گروه : اجتماعی /

شناسه: 4536

31 فروردین 1403 00:41

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس بهداشت و درمان گنبدکاووس: فعالیت عطاری‌ها در گنبدکاووس ساماندهی شود/ حوزه سلامت با مشکل مالی مواجه است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس گفت: متاسفانه فعالیت‌های درمانی بدون مجوز و بدون داشتن اطلاعات در برخی اصناف در شهرستان گنبدکاووس انجام می‌شود و باید فعالیت عطاری‌ها در این شهرستان ساماندهی شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم ،رضا صابری در دیدار جمعی از مسئولان شهرستان گنبدکاووس با اصناف این شهرستان در اتاق اصناف اظهار داشت: بسیاری از صنوف در حوزه درمان نیستند اما متاسفانه فعالیت‌های درمانی بدون مجوز و بدون داشتن اطلاعات انجام می‌دهند که این امر اثرات جبران‌ناپذیری برای مشتریان خواهد داشت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس افزود: در حال حاضر عطاری‌ها زیر مجموعه خواروبارفروشی هستند اما در این صنوف همه جور تخلف صورت می‌گیرد و داروهای قاچاق و غیرقانونی عرضه می‌کنند.

وی تصریح کرد: شنیده شده در آرایشگاه‌های زنان درمان طبی در محیط غیربهداشتی و بدون دانش و آگاهی این کار انجام می‌شود و متاسفانه ما هم به علت خلاء قانونی نمی‌توانیم نگاه پیشگیرانه داشته باشیم و تنها باید به مردم اطلاع رسانی شود تا در صورت مشاهده چنین اقداماتی فورا به مراجع ذیصلاح اطلاع دهند.

صابری در زمینه قرارداد اصناف با بیمارستان‌ها یادآور شد: با توجه به اینکه نزدیک به یک‌سال، پرداختی پرسنل توسط دولت صورت نگرفته، هر صنفی که با بیمارستان‌ها قرارداد منعقد می‌کنند حتما زمان آن را مشخص کند. حوزه سلامت با مشکل عدیده مالی مواجه است و انتظار می‌رود در دولت جدید تامین منابع صورت گیرد تا مشکلات مالی مضاعف نشود.

وی گفت: انتظار داریم اتحادیه‌ها و اصناف در حوزه خیران یاریگر ما باشند و در حال حاضر اتفاقات خوبی در شهرستان در حال رخ دادن است که مشارکت خیران تاثیر بسزایی در اجرائی شدن این اتفاقات خواهد داشت.

صابری تصریح کرد: اگر در حوزه خیران ما هر اندازه اعتبار کنیم به همان اندازه دولت هم اعتبار تخصیص خواهد یافت و این می‌تواند در بحث عمرانی و آموزشی بسیار مناسب باشد و اگر این اعتبار تخصیص نیابد این اعتبار از استان خارج خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس درباره جمع‌آوری قلیان اظهار داشت: جریمه قهوه‌خانه‌ها بین 500 هزار تومان تا 12 میلیون تومان است و متاسفانه این اماکن در صورت تخلف و عرضه قلیان تنها 500 هزار تومان جریمه می‌شوند که این مبلغ برای عرضه‌کنندگان این صنف بسیار ناچیز است و به عنوان عامل بازدارنده باید مبلغ جریمه را افزایش داد.

رمضانعلی عابدی رئیس دادگستری شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه اظهار داشت: نیاز است بازاریان به اصطلاحات قانونی حوزه کاری خود آشنا باشند و بدانند که "ضمانت" با " امانت" متفاوت است و در صورت ضمانت قانونی فرد شما مسئول پرداخت آن هستید.

رئیس دادگستری شهرستان گنبدکاووس درباره مشاغل واقع در کوچه اول و دوم تقی‌آباد افزود: افرادی که در این مکان مشغول فعالیت هستند تا زمانی که پروانه کسب دریافت نکردند، متخلف محسوب می‌شوند و دستگاه قضایی با آنان برخورد خواهد کرد.

عابدی یادآور شد: با وجود مشغله فراوان همکاران من در دستگاه قضایی، نمی‌توانم بپذیرم که همکاران برخورد نامناسبی با ارباب رجوع داشته و اگر چنین موردی مشاهده شد حتما به ما اطلاع داده شود.

محمود علی فر فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه اظهار داشت: برای بهبود امنیت سطح شهر، آموزش‌هایی با اقشار مختلف بازاریان در موضوعات کاری آنها برگزار شد که این آموزش‌ها تا حد زیادی آمار سرقت‌ها را کاهش داد.

فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس افزود: جلساتی برای بررسی موضوعات و مشکلات اجتماعی با بازاریان برگزار شد و انتظار داشتیم بازاریان در این حوزه ما را یاری کنند که متاسفانه استقبال خوبی نشد.

احمد کریم زاده نماینده اصناف و بازاریان هم در این جلسه اظهار داشت: چندین سال پیش، بیش از 500 بازاری دارای مشاغل مزاحم از ابتدای ورودی شهر به کوچه‌های اول و دوم تقی آباد با نظر اماکن منتقل شدند که متاسفانه پس از چند سال هنوز پروانه کسب برای این بازاریان صادر نشده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در آن زمان با نظر مسئولان وقت این جابجایی صورت گرفته ولی متاسفانه هیچ مسئولی همکاری و تعامل لازم در جهت صدور پروانه کسب با این افراد انجام نداده است, بنابراین انتظار داریم این موضوع در شورای تامین مطرح و تدبیری برای آن اندیشیده شود.

کریم زاده تصریح کرد: مشکل دیگر این است که بسیاری از کافه رستوران های شهرستان منازل مسکونی را به عنوان فعالیت در نظر می‌گیرند و در این کافه رستوران‌ها ضمن عرضه انواع موادغذایی که در مجوز آنان وجود ندارد در مکان‌های دربسته فعالیت‌های دیگر هم صورت می‌گیرد که امید داریم نظارتی بر آنان صورت گیرد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو